Goldens antal 200l?

#1 - 23 april 2007 15:23
Vet att jag har varit inne och frågat detta tidigare men, vart lite fundersam.
på antal, man verkar kunna ha ett stort gäng goldens i 200l men tycker dom det är så kul då? har sett att när lek eller liknade uppstår blir det lätt att omgivningen stör, nyfikna minder goldens och kungen som tror att allt som har med lek att göra kretsar kring honnom :) (han kan inte låtabli att störa).
Det finns gott om gömställen längst hela bakkanten och sidorna är täkta med sten, det är just nu 8st 3 hanar 5 honor, känns nästan som en hane + en hona till skulle göra susen...
Åsikter? förslag? akvariet är tänkt att bara inehålla goldens
#2 - 24 april 2007 10:20
Jag har faktiskt 10 (!) st i mitt 180 kar...varav tre hanar, och det fungerar faktiskt väldigt bra! Och leker gör dom ändå, mina golden är dom som är mest aktiva på den biten i min burk. Däremot vet jag inte hur pass lämpligt det är att ha såpass många ,som det ändå känns, i ett 180 liters, men än så länge kommer dom väldigt bra överens! Ingen aggressivitet överhuvudtaget!

Mvh Patrik
#3 - 24 april 2007 18:57
okej kysst, i mitt är det kungen som bestämmer totalt, dom andra två hanarna är oftast bakom en växt eller i någon grotta och gömmer sig för honnom, en utav hanarna är till och med en centimeter större en kungen själv, kanske är bara för att alfa hanen är den som jag har haft längst.

aja jag var i väg och kollade lite i zoo botiker efter goldens i storleken 6-8cm härom dan var inne i tre butiker och jag fan bara två st, som var välldigt svarta inte alls speciellt vakert, jag vill gärna sepå finsken innan jag köper den så det gördetju lite svårtmed beställningar villju ha gula fina, så om någon vet en bra zoo butik i sthm helst huddinge med fina goldens säg till :)
#4 - 24 april 2007 19:25
hej!!

så då skulle jag kunna ha 6-8 st då tror du, i ett 135 liters???

Kristoffer
#5 - 24 april 2007 20:43
Stoffy34 skrev:
hej!!

så då skulle jag kunna ha 6-8 st då tror du, i ett 135 liters???

Kristoffer

bara goldens då eller och nångon mal? jag skulle nog ha köpp kanske 4-5 st och see hur det går sen efter hand köpa till fler om det behövs, dom är små men tar upp mycket platts om du förstår vad jag menar :)
Själv kör jag med bara goldens och dom vart rätt så kaxiga när det bara var dom (Dom har lykats ha i hjäl två malar som varit nästan samma storlek som dom själva).
#6 - 25 april 2007 14:02
Räkna med en Labidochromis caeruleus (eller Golden) per 10-12 liter vatten. Om du bara kör Golden alltså. Det funkar kanon. Dock anser jag att 135 är för litet för att ha malawiciklider överhuvudtaget. Sata på ett akvarium som är minst 100-110cm långt.
#7 - 25 april 2007 14:15
Hej!!

Tänkte satsa på Golden jag med, samt Rödzebra

tror du det fungerar med 4 st av varje i ett 135 liters??

det är 90 långt, 35 djupt

Kristoffer
#8 - 25 april 2007 15:22
Stoffy34 skrev:
Hej!!

Tänkte satsa på Golden jag med, samt Rödzebra

tror du det fungerar med 4 st av varje i ett 135 liters??

det är 90 långt, 35 djupt

Kristoffer

läs artbeskrivningen för Röd zebra så har du svar på frågan.

Annons