golden yngel

#1 - 26 februari 2009 18:16
hej har 2 par golden honor med yngel ena honan går i ett 116 liters med paletter och sajickor (stavningen) och den andra går i ett 375 liters med frontosor malar och någon sorts melanocromis kommer ynglen att över leva med dom där monstren. haft yngel tidigare men då överlevde bara ett yngel [:-118]
#2 - 26 februari 2009 18:31
det är bra om du vet vilken dag he började ruva, jag gör så att den dagen jag ser att dom ruvar ventar jag 3 veckor sen setter jag firren i en ruvarburk, sen brukar det ta allt emellan en vecka till ellen 1-2 dagar, de kommer att bli mat till frontosorna men palleterna biter nog bara ihjäl dem, skaffa ett till kar på ca 100 L de kan ruva tillsamans. lycka till.
#3 - 26 februari 2009 18:37
har ett 96 liters akvarium men där går det neontetror, rödmunstetror ,guppy och slöjstjärtar har ingen stans att lägga dom

kommer inte honorna att spotta utt ynglen för att det gjorde dom när vi flyttade dom till 375 liter. den honan som är i 116 går nog att fånga men den som är i det stora akvariet har jag försökt att fånga i flera dagar men det går inte. du kanske har någon ide

har inte plats för ett till akvarium
#4 - 26 februari 2009 18:57
ja håller man på med malawi och vill ta vara på ynglen måste man ge dom de bäst förutsättningarna, jag holler på men en massa olika malawi även tanganyka, jag har 10 kar, stora åt ynglen där de kan simma och växa fort, men om du inte får tag på den så ta ut all inredning, det borde gå med ynglen i det med tetrorma bara det fins gömställen.om inte golden honan slår ihjäl tetrorna. det är väl sista utvägen,.. inget jag tycker är bra men det bästa i det här fallet.
#5 - 26 februari 2009 19:50
har oxå ett litet 40 liters akvarium med små guppy yngel och ett palett yngel

storlek på dom är ca 4-5 mm
#6 - 27 februari 2009 15:42
släng i dom också där då så får du samma fisksoppa som i alla andra kar

Annons