Golden som gillar demasonis!!

#1 - 25 maj 2007 15:15
Jag har 5 st golden i olika storlekar. 2 st fullvuxna 1 mellan och 2 lite mindre.

den mellan som är ca 5-6 cm verkar vara en hona eftersom hon blåser upp påsen under hakan och dansar, men endast med demasonis. har aldrig observerat henne dansande med en golden.
går detta bedeende över eller äre så att hon tror att hon är en demasoni ?
#2 - 25 maj 2007 15:53
Säker på att det är en hona? Det låter mera som en hane som är sugen på lite nojsande hos demasoni-tjejerna. :D
#3 - 25 maj 2007 17:29
säker är jag absolut inte, men blåser hanar upp påsen under hakan när de leker??
#4 - 25 maj 2007 19:04
hehe snacka med Jens om det;) han har lite erfarenhet av fiskar som stöter på det mesta i karet hahah :D
#5 - 25 maj 2007 20:13
Honorna blåser nog inte upp hakan när de leker, utan de proppar bara munnen full med ägg, så att det bildas en "hakpåse". Den syns inte förrän honan har ägg i munnen, och då håller hon sig gömd.

Att spänna ut gälmembranen (vilket jag antar är vad du har sett) är vanligt bland ciklider, när de slåss, eller imponerar på en partner. Både hanar och honor kan göra det, för att se större och mer imponerande ut. Vibrerar den med kroppen, eller är det mer slag med kroppen och stjärten? Är det det senare, så är det nog mer en kamp om rangordningen.
#6 - 25 maj 2007 20:25
mycket möjlgit att de är någon rivirsgrej han/hon håller på med... dom snurrar runt som fan iaf... min golden verkar snurra med alla de större demanonisarna..

en annan sak jag har observerat är att min Hongi hona ( säker hona för hon hade yngel i munnen förut ) och min Hongi hane ( blåare än honan men inte säker på att de är en hane ) jagar hanen ganska ofta + att en gång så hade de dragkamp med munnarna mot varandra som att de pussades... efter det så var båda vita om munnen.
en annan sak jag ser dagligen är att den säkra honan ändrar färg till nästan vit från brun när den andra Hongin är i närheten och blåser upp sin påse under hakan.

har jag 2 honor?
#7 - 25 maj 2007 21:53
Ja så är det i frigörelsens och sexualliberalismens tidevarv! ;)
#8 - 26 maj 2007 13:13
Pegrasus skrev:
Ja så är det i frigörelsens och sexualliberalismens tidevarv! ;)

på normal svenska?

Annons