Golden-sjukdom

#1 - 6 september 2007 11:34
Hej!

jag undrar vad som händer i mitt akvarie

nu har min finaste och störste Goldenhanne plötsligt dött

hittade honom nyss, liggandes upp o ner och kippa efter andan, och lite senare var det slut med honom

vad kan det bero på?
3 st av mina Goldens har dött nu under en 2-veckorsperiod
mina andra fiskar mår ju bra, mina rödzebror verkar pigga, och även mina 2 kvarvarande Goldens, samt min Aulonocara

någon?

mvh

Kristoffer
#2 - 6 september 2007 11:38
Usch vad tråkigt! Har ingen aning faktiskt. Har bara haft ett enda dödsfall hittils och då tror jag det berodde på att den Golden skadat sig under jakt i tanken. Låg på botten och hade ett stort hål där ena bröstfenan suttit. Men om det är flera som dött inom så kort tid verkar det ju onekligen skumt. Du har inte sett några andra symptom hos dem?
#3 - 6 september 2007 12:46
Pegrasus skrev:
Usch vad tråkigt! Har ingen aning faktiskt. Har bara haft ett enda dödsfall hittils och då tror jag det berodde på att den Golden skadat sig under jakt i tanken. Låg på botten och hade ett stort hål där ena bröstfenan suttit. Men om det är flera som dött inom så kort tid verkar det ju onekligen skumt. Du har inte sett några andra symptom hos dem?

Hej!
nej de andra verkar må fint
har inte sett något tecken på att de mår dåligt, så det är mycket skumt

men men

vi får hoppas att inga fler faller bort

köpte 3 st nya rödzebror i dag i alla fall
kul med lite ny fisk i karet!

ha re

Kristoffer
#4 - 6 september 2007 13:38
Pegrasus skrev:

hej!

min Mainganohanne har också strukit med
men det berodde nog på att han fått så mycket stryk av de andra cikliderna

hans stjärtfena var avbiten sedan tidigare, och jag hittade honom nyss stendöd på botten

ha re

Kristoffer
#5 - 6 september 2007 17:27
Du verkar ha lite otur. :(

Annons