Ja kom hem ifrån Golden Sands igår och jag kan varmt rekomendera det stället till allihopa. Det är ett utomordentligt ställe om man åker för att festa eller för att bara ta det lugnt.
Jag själv bodde på ett hotell som heter Havanna och det är ett 4-stjärnigt hotell som var helt underbart. Frukostbuffén var väldigt fin och poolen och hotellet likaså. Airconditionen gick att ställa in på mellan 20-25 grader. Personalen var väldigt tillmötesgående och dem gjorde allt för att hjälpa en med dem saker som man önskade.
Min kompis och hennes mamma bodde på ett hotell som heter Dana Pallace Park och det var ett 3-stjärnigt hotell som ligger ungefär en 400-500 meter ifrån Havanna. Airconditionen gick inte att ställa in utan den stod på 25 grader. Enligt dem så skall frukostbuffén inte vart så god där och man fick lägga ut handdukar då det regnade för det rann längs väggarna inomhus och droppa från lampor och liknande. Poolen var väldigt fräsh och det blev många timmar som man spenderade vid den =)
Från båda hotellen så är det cirka 1km ner till stranden. Det jobbigaste var om man skulle hem från stranden eller stan då det enbart var uppförsbackar till hotellen. Man kunde dock ta ett minitåg ifrån stranden som kostar 2 Leva = ca 10 Sek så var det bara att säga till att dem skulle stanna vid ditt hotell.
Det enda negativa som jag kan nämna med resan var att det var jobbigt med alla prostituerade som stod på gatorna och drog i dig och ville få dig att köpa sex och när man sa nej blev dem sura och började att tjaffsa. En annan sak som också var jobbigt var att alla klubbar har folk som står ute på gatorna och delar ut flyers och man samlar lätt på sig alla och dem var väldigt påstridiga om att man skulle ha ännu fler. Det enklaste knepet var att inte söka ögonkontakt med dem som delade ut flyersen för då så var det inta många som störde en.
Men jag säger bara det att jag skall helt klart tillbaka till Golden Sands igen!!!
Bilder kan ni se i mitt galleri på zoonen. Kommer fler bilder om ngn dag eller så =)
http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=69737&gid=892365