Golden Nugget L-177..

#1 - 2 april 2007 16:41
..fick spatt simmade ryckigt upp och ner la sig på rygg ryckte till, sen la den sig på botten som vanligt och andades.. Som om den skojjade :confused: den hade lite hackiga fenor också. Sen dagen efter så va den död.. Köpte den i fredags och när vi kom hem koppade jag in den lungt och sansat. När jag släppte i den va den pigg och betade på rutorna ngr dagar.. Har en till lite större typ 6cm som verkade lungn så jag tror inte att den hade jagat ngt..
Har just avslutat en behandling med Omnipur, för att min Palett hanne är lite slö och har en gäl som står ut, samt ett sår på stjärtroten som inte vill läka.. Han lever men är fortfarande slö och svullen på gälen.. Vi tog omnipur för att det tar många infektioner men det verkar som jag måste prova ngt annat.. Ja lite mycke blev det nu men vill ha svar om Nuggeten så det inte blir likadant med den andra (de är ju inte gratis) Annars så är det 8 ph och 27 grader
delvatten byte var fjärde vecka bra cirkulation..

sambosarna är:
1Alunocara stuartgranti Hanne 8cm
4ahli 1hanne ca9-10cm 3 honor/ungfiskar 5-6cm
5 Golden lab Ungfiskar 4-5cm
Ett par Palletter
4 ancistrus varav en hanne
6 Neolamprologus pulcher Ungfiskar 2,5-4cm
4 Röd Zebra Ungfiskar 5cm
10 Platy svärdisar och Molly
Tanken är på 420l
Nitrit håller sig i shack
MVH Zigismund
#2 - 5 april 2007 17:26
Zigismund skrev:
..fick spatt simmade ryckigt upp och ner la sig på rygg ryckte till, sen la den sig på botten som vanligt och andades.. Som om den skojjade :confused: den hade lite hackiga fenor också. Sen dagen efter så va den död.. Köpte den i fredags och när vi kom hem koppade jag in den lungt och sansat. När jag släppte i den va den pigg och betade på rutorna ngr dagar.. Har en till lite större typ 6cm som verkade lungn så jag tror inte att den hade jagat ngt..

Har just avslutat en behandling med Omnipur, för att min Palett hanne är lite slö och har en gäl som står ut, samt ett sår på stjärtroten som inte vill läka.. Han lever men är fortfarande slö och svullen på gälen.. Vi tog omnipur för att det tar många infektioner men det verkar som jag måste prova ngt annat.. Ja lite mycke blev det nu men vill ha svar om Nuggeten så det inte blir likadant med den andra (de är ju inte gratis) Annars så är det 8 ph och 27 grader

delvatten byte var fjärde vecka bra cirkulation..

sambosarna är:

1Alunocara stuartgranti Hanne 8cm

4ahli 1hanne ca9-10cm 3 honor/ungfiskar 5-6cm

5 Golden lab Ungfiskar 4-5cm

Ett par Palletter

4 ancistrus varav en hanne

6 Neolamprologus pulcher Ungfiskar 2,5-4cm

4 Röd Zebra Ungfiskar 5cm

10 Platy svärdisar och Molly

Tanken är på 420l

Nitrit håller sig i shack

MVH Zigismund

Hur stort kar har du?
annars kan sådant beeteende tyda på hög ammoniak
pröva toxivec !
har själv använt det på tips från zoopet och mina guppys blev genast lugna
men dem dog sedan :(
men även om man inte har det så kan fisken redan drabbats innan
så att när medecineringen är klar föreslår jag 50 % vattenbyte.

Annons