Golden nugget foder.

#1 - 2 november 2006 05:51
[INDENT]Hej
Vad är bäst att mata sina golden nugget med? Jag har hört räkmix,fryst cycklops och algtabletter.Men vilken sorts algtabletter? Och vad mer gillar de?
[/INDENT]
HazelCR
#2 - 2 november 2006 07:27
På Planet catfish står det att lämpliga foder är bl.a frysta räkor, gurka och courgette. Vad det sistnämnda är vet jag ej.
Räkmixen måste passa ganska bra, om de nu hinner få någon? :D
Någon algtablett som de gillar måste du nog hitta också, tror jag.

På goc finns det en hel del matförslag.

Här en en länk med en hel mängd förslag till olika typer av plecos. Nyttig allmän läsning iaf.

http://www.plecofanatics.com/forum/showthread.php?t=11018

Å en till.

http://www.planetcatfish.com/shanesworld/shanesworld.php?article_id=294
#3 - 2 november 2006 08:14
Mina nuggetar älskar nog all form av foder/växter. Men räkmix, algtabletter (kommer inte ihåg märket men säljs i en stor påse för 99:- ) och stendkermix är de som galna i.

//Camilla
#4 - 2 november 2006 08:17
Vad är stendkermix?
#5 - 2 november 2006 08:28
Eg. diskufoder men malarna älskar det.

//Camilla
HazelCR
#6 - 2 november 2006 12:11
courgette = courgette, zucchini

Det behövdes ett rejält uppslagsverk innan jag hittade en översättning.
#7 - 2 november 2006 21:37
Jag vet inte vad ditt Discusfoder innehåller.Men jag har ju malawi och hoppas att något av deras foder passar.
#8 - 3 november 2006 07:54
Jag vet inte vad ditt Discusfoder innehåller.Men jag har ju malawi och hoppas att något av deras foder passar.

Kanske är diskusfodret inte lämpligt om du har malawi. Detta foder innehåller bla. oxhjärta. Vet inte hur malawis är med det. Men om du släpper ner en bit räkmix efter släckning tror jag att dina nuggetsar blir överlyckliga. :)

//Camilla
#9 - 3 november 2006 08:35
Oxhjärta tror jag inte är så bra eftersom mina malawis inte ska ha animalisktfett.Men räkmixen blir säkert bra.Jag provade i natt med några hela skalade räkor.De var borta nu på morgonen.Jag hoppas malarna fick en bit också?
#10 - 3 november 2006 09:48
De fick säkert i sig en del. :) Räkstjärtar brukar vara välldigt poppis hos malar.

//Camilla
#11 - 3 november 2006 11:11
Har du provat att ge malarna sötpotatis? JE på GOC säger att det kan man ge malarna.
Bilagor:
#12 - 3 november 2006 12:11
Nej, men gurka. Har för mig att det var ancistrusarna som tyckte bäst om gurkan. Zucchini vet jag att många malar tycker om. Kanske skall prova potatis :) De borde älska salladsblad eftersom de älskar att tugga sönder växterna..

//Camilla
#13 - 3 november 2006 23:25
En rotbit finns väl i akvariet hoppas jag?
Annars använder jag "Wardley´s spirulina discs" (och samma sorts foder av andra märken) till mina malar, mest ottosar och Ancistrusar, men det borde funka bra med dina malar också, mata efter att lyset släckts, annars äter nog dina malawisar upp det...
#14 - 4 november 2006 08:22
Ja, jag har en stor rotbit i karet. Jag har också ett foder från Wardley.Det är Shrimp Pellets.

Annons