golden nugget :D

#1 - 3 september 2007 18:29
hallå alla

jag var inne på jägerszoo i malmö idag....gick runt lite bland akvarierna och hittar en golden nugget!...kollar priset på den, 249 kr...skitbra och billligt...köpte den direkt :D.

jag undrar om det var ett bra eller dåligt pris på den fisken??...i andra affärer har jag sett dessa fiskar för 500 kr :s.....och ni som har golden nugget, hur mkt betalade ni för era golden nuggets??
#2 - 3 september 2007 19:19
Bra pris! Händer att den är nere och vänder kring 250 kr någon ibland i Göteborgstrakten, men oftast är den dyrare.

Mvh Martin
#3 - 3 september 2007 19:23
ok.....det visste jag itne att de låg där nere ibland :p....då hade jag tur idag :D.....det var den sista till och med :D
#4 - 3 september 2007 19:34
jag anser att det är ett någorlunda bra pris faktiskt. Iallafall jämfört med i andra butiker.
#5 - 3 september 2007 20:16
Amaro skrev:
jag anser att det är ett någorlunda bra pris faktiskt. Iallafall jämfört med i andra butiker.

jag var väldigt paff över priset....har aldrig sett den så billig:p
#6 - 3 september 2007 20:35
hur stor var den?
#7 - 4 september 2007 06:27
Jag har 3 stycken L177 (köpta vid olika tillfällen). De betalade jag 300 kr/st för.
250 kronor är ett helt ok pris.
#8 - 4 september 2007 08:29
250:- fick jag också betala i Linköping. Ca 5 cm. Säljaren visste inte L-nummret så jag är osäker på vilken det är.
#9 - 4 september 2007 15:23
Å jag hade chansen att köpa nån goldennuggetmix i motala för 190 kr st,ca 5 cm...Det fanns tre stycken men efter en nogrann koll såg jag att alla tre hade väldigt djupt insjunkna magar..Jag hoppade köpet,men en kompis köpte en och den dog 1 eller 2 veckor senare.. Så kolla magen om ni köper dom!! ;)
#10 - 4 september 2007 15:46
jag har haft möjlighet att plocka dem för 100kr styck. då var det däremot av en privatperson som importerar dem.
#11 - 4 september 2007 15:57
starman_ skrev:
hur stor var den?

den är ungefär 4 cm lång
#12 - 4 september 2007 15:58
saltbiff skrev:
Å jag hade chansen att köpa nån goldennuggetmix i motala för 190 kr st,ca 5 cm...Det fanns tre stycken men efter en nogrann koll såg jag att alla tre hade väldigt djupt insjunkna magar..Jag hoppade köpet,men en kompis köpte en och den dog 1 eller 2 veckor senare.. Så kolla magen om ni köper dom!! ;)

jag kollade magen innan jag köpte min nugget....världigt rund om magen :D
#13 - 4 september 2007 16:28
macke_fisk skrev:
jag kollade magen innan jag köpte min nugget....världigt rund om magen :D

Väääldigt bra!! ;):D
#14 - 5 september 2007 20:36
saltbiff skrev:
Väääldigt bra!! ;):D

yes!!!....han mår fortfarande bra..jag hoppas att jag får behålla han en lång tid:D.....är det nån på zoopet som har har en riktigt gammal golden nugget??
#15 - 5 september 2007 20:40
Min är bara två år men han är mycket, mycket blyg.. endast nattaktiv så jag tycker inte han var värd sitt pris då jag aldrig får se honom..//Annie
#16 - 5 september 2007 20:45
Annie72 skrev:
Min är bara två år men han är mycket, mycket blyg.. endast nattaktiv så jag tycker inte han var värd sitt pris då jag aldrig får se honom..//Annie

hmm:confused:...min har inte varit så blyg ender dessa timmar jag har haft han:confused:....jaja...får hoppas att din blir mer aktiv....ser du inte han när du matar fiskarna??
#17 - 5 september 2007 20:49
Absolut inte... han gömmer sig under roten hela tiden... Synd att du bor så långt bort annars hade du fått han.. är urless på han ioch med att han aldrig syns.. fast han är vacker.. det inser jag när jag får se skymten av honom//Annie
#18 - 5 september 2007 20:57
Annie72 skrev:
Absolut inte... han gömmer sig under roten hela tiden... Synd att du bor så långt bort annars hade du fått han.. är urless på han ioch med att han aldrig syns.. fast han är vacker.. det inser jag när jag får se skymten av honom//Annie

hehe...jag hade gärna tagit emot han :D:D....hoppas inte min blir sådan skygg bara :s.....neee, jag ska få min att vara framme ofta :p:)
#19 - 5 september 2007 21:13
macke_fisk skrev:
hehe...jag hade gärna tagit emot han :D:D....hoppas inte min blir sådan skygg bara :s.....neee, jag ska få min att vara framme ofta :p:)

Ett tips till dig och andra som har fega malar är att mata vid samma tid varje eller varannan dag,gärna med nåt jättegott såsom algtabletter eller brysselkål eller dylikt och gärna 1 eller 2 timmar innan det släcks...Det tar tid men TILLSLUT kommer de flesta malar fatta att god mat serveras då..:p Jag höll på att ge upp,jag såg ju aldrig min stora tjusiga L200 :( men efter flera veckor började han fatta grejen och nu ligger Absint framme vid rutan och väntar på maten....så kämpa på!! :D
Bilagor:
#20 - 6 september 2007 20:15
Ursäkta mig mina goda vänner, men jag börjar få hybris.
Sen när gjorde man en ändring i det svenska språket? Man kan inte säga "han" i alla meningar. Ibland så måste man böja ordet så det blir "honom".

Ha en fortsatt trevlig kväll
//M

Ps. Ibland måste man även böja den kvinnliga motsvarigheten också. "Hon" måste man ibland böja till "henne" Ds.
#21 - 6 september 2007 21:27
Ursäkta mig mina goda vänner, men jag börjar få hybris.

Sen när gjorde man en ändring i det svenska språket? Man kan inte säga "han" i alla meningar. Ibland så måste man böja ordet så det blir "honom".

Ha en fortsatt trevlig kväll

//M

Ps. Ibland måste man även böja den kvinnliga motsvarigheten också. "Hon" måste man ibland böja till "henne" Ds.

haha :p. ok, jag ska tänka på att böja orden rätt ;)
#22 - 7 september 2007 20:24
Jag har det bästa tipset om man vill se mer av malarna...
Ha ett tillräckligt stor kar och skaffa många. Då ser man nästan alltid någon :D
Jag ser minst en av mina golden nuggets dagligen (har 3 stycken).

Att mata vid samma tidpunkt fungerar inte alltid. För att vara någorlunda säker på att den visar sig då måste den vara Riktigt hungrig.
#23 - 7 september 2007 20:59
Jag har en "Vampyrpleco"! Otroligt vacker, men, får aldrig se den. En kväll ville jag se den och med hjälp av en stark ficklampa lyckades jag lokalisera var den höll sig gömd :) Tycker iofs att det är charmigt med en fisk som man bara anar i skuggorna...
Guest
#24 - 8 september 2007 01:12
Jag har en "Vampyrpleco"! Otroligt vacker, men, får aldrig se den. En kväll ville jag se den och med hjälp av en stark ficklampa lyckades jag lokalisera var den höll sig gömd :) Tycker iofs att det är charmigt med en fisk som man bara anar i skuggorna...

Fast Leporacanthicus är inte samma sak som L168 hehe
#25 - 18 februari 2008 22:20
jag lånar tråden lite..

Jag vill ge bort en mal i present och har fastat för en golden nugget.. Den ska bo i ett 260 liters med grottor,olika fiskar,bla scalare och långsträckt pansarmal.. Akvariet är nytt med en dyr bakgrund som inte får förstöras av en mals tänder.. Är detta en dålig idè,ska jag tänka om? och isåfall vad...som är speciell,gärna färggrann, som är snäll och som blir mellan 15-25 cm :p
#26 - 18 februari 2008 22:29
Är inte ett presentkort på säg "en mal" roligare så mottagaren själv får välja?
#27 - 18 februari 2008 23:30
[quote='[lum];1095687']Är inte ett presentkort på säg "en mal" roligare så mottagaren själv får välja?[/quote]

Jo det kanske det är...men det blir ju ingen rolig överraskning..Mottagaren fyller 50 år så då vill jag att det ska vara lite extra :p
#28 - 20 februari 2008 21:42
Jag tror jag lägger ner planerna på en nugget...p.g.a att den troligtvis kommer gnaga sönder bakgrunden och att de verkar vara himla känsliga...synd,de är ju sååå snygga.. tror jag kör på helikoptermalar istället :p
#29 - 20 februari 2008 21:47
Messerschmidt-inlägg: Fisken kallas "Gold Nugget" (guldklimp), inte "Golden Nugget" (gyllene klimpen) på engelska.
#30 - 20 februari 2008 22:12
grr nån som vet nått biligt ställe man kan köpa en bilig gold nugget i gbg?? billigaste jag hittar e för 350kr
#31 - 21 februari 2008 20:21
Har køpt mina hær i Oslo och då liger dom på 239 kr storleken ær runt 4 till 6 cm så det ær nog et hyfsat olraund pris

Annons