Natalie-86 skrev:Hej, har ett 100 liters kar som jag kör med 2 små golden i, tänkte fylla på med fler så det blir ett litet stimm. Men skulle så gärna vilja ha nån mer färg i akvariet, tror ni nån annan snäll fisk kan gå med golden i ett litet 100 liters? Skulle vilja prova med små rödzebror men känns lite riskabelt...
DeepPurple skrev:Därför att de blir stora? De blir det pga av övermatningen. De ska normalt inte bli större än 12-13 cm. Men å andra sidan har jag sett golden på 15-16 cm så då kanske man inte ska ha golden heller? De blir ganska stora de med!
Fyll på med fler golden så att du har 6 stycken och sen kunde du ha 6 socolofi. Har själv haft den kombinationen i ett 100 liters utan problem bygg varsitt stenrös åt dom som är en bit från varandra. Lycka till och god julNatalie-86 skrev:Hej, har ett 100 liters kar som jag kör med 2 små golden i, tänkte fylla på med fler så det blir ett litet stimm. Men skulle så gärna vilja ha nån mer färg i akvariet, tror ni nån annan snäll fisk kan gå med golden i ett litet 100 liters? Skulle vilja prova med små rödzebror men känns lite riskabelt...