Ikuinen skrev:Hej! Jag bara undrar om någon vet vilket sorts beteende ett Golden par har när de leker? Jag har just nu en hona och en hane som jagar varandra (på ett lugnt och stillsamt sätt) ganska ofta.. kan det vara lek?
Redbullen skrev:Mycket möjligt..
Dom kan eventuellt också köra lip-lock också...alltså dom håller fast varandra i munnen.
Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är..
tycker bara du ska sitta ner och beskåda de dom håller på med....kanske redan i morgon har honan ägg i munnen :)
//Peter
Lone skrev:"Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är.."
Är det möjligt att han kan göra det framför en annan hanne ist för en hona? (förlåt för att låna tråden lite)
Lone skrev:"Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är.."
Är det möjligt att han kan göra det framför en annan hanne ist för en hona? (förlåt för att låna tråden lite)
Redbullen skrev:Ja det kan han göra, jag vet inte hur fiskars språk är men det kan betyda mycket med olika rörelser och färgskiftningar...
//Peter
Ikuinen skrev:Ålrajt sounds good. Förresten, gillar husprojekt-tråden-thingy på Ciklid.se!
Kicks ass! Hoppas på fler bilder snart bara. Kommer inte ihåg vad du hade för roll i det hela men har för mig att du var med och byggde huset ect? [:o] [:o]