Golden leker?

#1 - 28 november 2006 19:28
Hej! Jag bara undrar om någon vet vilket sorts beteende ett Golden par har när de leker? Jag har just nu en hona och en hane som jagar varandra (på ett lugnt och stillsamt sätt) ganska ofta.. kan det vara lek?
#2 - 28 november 2006 19:42
Det kan vara på väg till lek japp..
dem leker ju var som helst med så...
#3 - 28 november 2006 19:42
Ikuinen skrev:
Hej! Jag bara undrar om någon vet vilket sorts beteende ett Golden par har när de leker? Jag har just nu en hona och en hane som jagar varandra (på ett lugnt och stillsamt sätt) ganska ofta.. kan det vara lek?

Mycket möjligt..
Dom kan eventuellt också köra lip-lock också...alltså dom håller fast varandra i munnen.
Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är..

tycker bara du ska sitta ner och beskåda de dom håller på med....kanske redan i morgon har honan ägg i munnen :)
//Peter
#4 - 28 november 2006 19:44
Redbullen skrev:
Mycket möjligt..

Dom kan eventuellt också köra lip-lock också...alltså dom håller fast varandra i munnen.

Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är..

tycker bara du ska sitta ner och beskåda de dom håller på med....kanske redan i morgon har honan ägg i munnen :)

//Peter

Det absolut bästa att jag har en väldigt bekväm skinnsoffa framför mina 3 akvarium så jag kan sätta mig ner och bara drunka (varning patetisk ordvits) i akvarie-världarnas-möjligheter *poetisk* :):)
#5 - 28 november 2006 21:53
"Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är.."

Är det möjligt att han kan göra det framför en annan hanne ist för en hona? (förlåt för att låna tråden lite)
#6 - 29 november 2006 10:05
Lone skrev:
"Hanen kan stanna upp i sitt "jagande" och darra med kroppen väldigt fort, simma runt runt runt honan och visa hur fin han är.."

Är det möjligt att han kan göra det framför en annan hanne ist för en hona? (förlåt för att låna tråden lite)

Ingen fara, kör på. Det var en intressant fråga :)
#7 - 29 november 2006 10:26

Nästan som människor med andra ord...... :-)
#8 - 29 november 2006 11:23
Lone skrev:

Ja det kan han göra, jag vet inte hur fiskars språk är men det kan betyda mycket med olika rörelser och färgskiftningar...

//Peter
#9 - 29 november 2006 16:46
Redbullen skrev:
Ja det kan han göra, jag vet inte hur fiskars språk är men det kan betyda mycket med olika rörelser och färgskiftningar...

//Peter

Ålrajt sounds good. Förresten, gillar husprojekt-tråden-thingy på Ciklid.se!
Kicks ass! Hoppas på fler bilder snart bara. Kommer inte ihåg vad du hade för roll i det hela men har för mig att du var med och byggde huset ect? [:o] [:o]
#10 - 29 november 2006 21:38
Ikuinen skrev:
Ålrajt sounds good. Förresten, gillar husprojekt-tråden-thingy på Ciklid.se!

Kicks ass! Hoppas på fler bilder snart bara. Kommer inte ihåg vad du hade för roll i det hela men har för mig att du var med och byggde huset ect? [:o] [:o]

Nej jag höll mej så långt bort från husbygget som jag bara kunde:)
Men var med och hämtade karet och sånna saker....har dock kört Guzrobs lokal under tiden han byggde huset..

På sista tiden när han började inreda karet var jag inte heller med...så så mycket inblandad är jag inte :)

//Peter
#11 - 29 november 2006 21:44
Okej. Det trodde jag :) Men ändå! Du har ju iaf fått se det underbara bygget IRL. Vet du när det är dags att släppa i fiskar då? Jag är inne och kollar stup i kvarten efter uppdateringar med bilder! :)

Annons