Golden hona som inte vill spotta!

#1 - 3 oktober 2007 13:16
Min hona har snart tuggat i 4 veckor och jag ser ynglen inne i munnen, men hon verkar inte vilja släppa ut dem! ska jag tömma henne? eller låta henne vara?
om jag tömmer henne, kan jag då stoppa tillbaka henne i yngelkaret för att vila/äta upp sig?
#2 - 3 oktober 2007 15:37
tyckte också det var segt att vänta, men till slut, för två-tre dagar sen så simmade 7 små små golden fritt.
#3 - 3 oktober 2007 17:00
hmm oki... väntar 1-2 dagar till, sen blir det tvångstöming!
#4 - 3 oktober 2007 18:40
men helvete också! när jag var ner i akvariumet nu så spottade honan ut ungarna, MEN 3 st simmade in min fliterdyna som jag har för att avskärma akvariumet...
kunde direkt lokalisera ett ynge, men när jag fick ut det så hade jag troligen skrämt livet ur den när jag klippte upp en bit :(

så 2 st yngel har överlevt som jag har lagt i en kasse, och 1 död 2 saknas.. troligen i filtermattan :(

vad ska jag göra?
#5 - 5 oktober 2007 15:11
Om de kom in, så lär de komma ut också. Låt dom vara. Om de sedan överlever att vara i burken med de stora fiskarna är en annan fråga...men om de gör det, så har du smarta, snabba och bra yngel. :)
#6 - 6 oktober 2007 10:52
Jens A. skrev:
Om de kom in, så lär de komma ut också. Låt dom vara. Om de sedan överlever att vara i burken med de stora fiskarna är en annan fråga...men om de gör det, så har du smarta, snabba och bra yngel. :)

jag väntade i 2 dyng... ingen kom ut! så nu har jag tagit bort filterskivan som satt i mitt spottkar!

Annons