Golden hane=konstig?

#1 - 1 oktober 2007 18:04
Hej alla...

Får börja med att säga "Att man inte har skaffat kar och malawis innan"....Shit asså vilken beroendeframkallande hobby. I och med att jag blivit som besatt över dessa fiskar så har man juh oxå självklart gått och blivit fisk-hypokondriker=)

Jag har alltså 10 johannis och 5 golden. Golden gruppen består (tror jag) av 2 hanar och 3 honor. En av hanarna är lite större och borde "i mina ögon" ta befäl, men han håller sig i bakgrunden hela tiden, äter knappt och låter de andra hacka på honom utan att i princip bry sig. Jag köpte gruppen i fredags så det kan juh vara så att han fortfarande inte har aklimatiserat sig, men hans andra artfränder gjorde det på 1 dag bara!

Vad tror ni att det kan vara och finns det nån som varit med om liknande "symptom"?

Jag säger det igen, vilken grym hobby detta är =)

//Anders

PS. Måste man vara guld-medlem för att infoga bilder? DS.
#2 - 1 oktober 2007 18:43
Är nog inget du behöver fundera så mycket över. Det är inte alltid den fisk man tror skall ta "kommandot" i gruppen som gör det. Låt dem bara vara ifred så fixar de till rangordningen så småningom, det enda du skall hålla koll på är att ingen av fiskarna blir mobbad då Malawi kan vara så grymma att de mobbar ihjäl varandra.
Skulle det inträffa att någon fisk blir mobbad så kan du försöka med om-möblering, göra fler gömställen i form av grottor och skrevor eller i värsta fall ta bort den fisken ur karet.

*Edit* Ja. Man måste vara guldmedlem för att infoga bilder men ingen kan stoppa dig från att lägga upp bilderna på t.e.x photobucket.com och länka till dem ;)

Annons