golden

#1 - 10 juni 2007 18:07
tjosan alla.....

jag har precis startat om mitt 160 liter till ett malawi akvarie.....och jag undrar om det går bra att ha golden i där och i så fall.....hur många?
#2 - 10 juni 2007 19:48
Jodå, det funkar med goldens där. Om man följer min "malawi-tumregel" på en fisk per 15 liter och en art per 15 liter skulle du kunna ha 10 st fiskar där, fördelat på en eller två arter.
Ha gott om sten och andra gömställen för dom! :)
#3 - 11 juni 2007 08:51
Jens A. skrev:
Jodå, det funkar med goldens där. Om man följer min "malawi-tumregel" på en fisk per 15 liter och en art per 15 liter skulle du kunna ha 10 st fiskar där, fördelat på en eller två arter.

Ha gott om sten och andra gömställen för dom! :)

tackar så mkt jens A!.......då ska jag fixa lite mer stenar och så är det klart sen för fisk! :)
#4 - 11 juni 2007 13:42
jag har 14 malawiciklider i mitt 160l kar och det funkar, men jag ska sälja typ minst hälften, han jag snackade med inföfr inköp sa att jag kunde ha 15 fiskar (!) utan problem, men jag skulle ändå satsat på 10 fiskar, för när dom blir större så fyller dom ut ganska bra.
#5 - 11 juni 2007 15:28
hehe...det bros på osså vad du ha för malawi ciklider.....vissa är aggressiva som satan och vissa andra är litemer lugna....själv tycker jag att golden är rätt så lugna av sig....så det var därför jag tänkte bara ha sådana

Annons