hej!
jag har Kalium brist i mitt kavarium och undrar hur man göder med dom där två olika?(altså kno3 och HN2PO4 )
och vart finns det att köpa dom här i umeå?
hur mycket ska man he i o allt som jag behöver veta vill jag veta.
Du behöver bara skaffa tre pulver. Kalla dom "Nisse", "Pelle" och "Miriam".
Nisse-pulvret blandar du 7 teskedar i en halvliter vatten och skakar. Dosera 10 ml per 100 liter vid varje vattenbyte.
Pelle-pulvret blandar du 4 krm i en halvliter vatten och skakar. Dosera 10ml per 100 liter vid varje vattenbyte.
Miriam-pulvret blandar du 7 krm i en halvliter vatten och skakar. Dosera 10 ml per 100 liter vid varje vattenbyte.
När du beställer dessa pulver heter Nisse "KNO3", Pelle "KH2PO4" och Miriam "NutriSi". Miriam kan även kallas för "Mikro+" och "TMG" eller t om "Tropica Mastergrow".
Ingen kemi, bara tre väldigt ofarliga och väldigt billiga pulver.
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Undrar vad KH2S04 skulle kunna heta[/color][/font] :rolleyes: "[font=Comic Sans MS][color=red]Svenne" kanske? [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#ff0000]Undrar vad KH2S04 skulle kunna heta[/color][/font] :rolleyes: "[font=Comic Sans MS][color=red]Svenne" kanske? [/color][/font]
Ursprungligen postat av Pannecke:
Jag har gjort en CO2 apparot modell Pet-flaska, och det funkar jätte bra. Jag har dessutom lagt upp bilder på min hemsida när jag byggde den, det är inte så svårt och det kostar nästan ingentin, kanske 20-30kr.
Ursprungligen postat av Pannecke:
Jag har gjort en CO2 apparot modell Pet-flaska, och det funkar jätte bra. Jag har dessutom lagt upp bilder på min hemsida när jag byggde den, det är inte så svårt och det kostar nästan ingentin, kanske 20-30kr.