Godis

#1 - 3 februari 2004 21:03
Rensade räkor i helgen till sushi, och snål (njä!?) som man är började ju huvudet att fundera på all den rom som fanns i räkorna. Rensade bort ben och skal och sköljde av rommen för att minska salthalten. Kluttade ner en liten klump i akvariet och det blev full dragkamp och fight. Fiskarna frossade friskt!
Så det kommer jag att göra igen! Ett tips till er som orkar pilla med detta godis. Det verkade vara uppskattat.
#2 - 3 februari 2004 21:06
Kan ju säga att hela räkor också e uppskatade
#3 - 3 februari 2004 21:12
Jo, det vet jag ju - men dem skulle ju jag ha!! Hehe.... Jag är inte hur snäll som helst mot mina fiskar....
#4 - 3 februari 2004 21:17
Mina firrar älskar räka dom med!!! det är mysigt att sitta och titta på när de drar och tuggar på de små räkbitarna. Alla på en gång på varje liten smula.[:)]
#5 - 5 februari 2004 12:24
Äter alla fiskar rom?
Måste prova! Slängde en massa svart stenbits rom en gång, hade jag vetat att fiskarna käkat det hade dom fått det.. hehe..

måste prova.. =)
#6 - 5 februari 2004 18:00
Skölj bara bort saltet lite och ge inte för mycket på en gång. Så ska det nog gå ner... :D
#7 - 5 februari 2004 21:00
är inte stenbitsrom preparerad o så?? kanske inte jättebra att ge till firrarna då..

själv kör jag oxå med räka o räkrom, de gillar de..=)
#8 - 5 februari 2004 21:09
Håller med!!!

Räka/räkrom = Glad fisk.

Ha det bra alla.
#9 - 6 februari 2004 11:24
ah, då får det bli räkrom, det små saker som kan vara bra att veta!
#10 - 6 februari 2004 11:30
räkrom får mina fiskar varje gång jag köper okokta räkor av fiskhandlaren. alla älskar det! Jag samlar rommen från ett kilo räkor och utfodrar tre akvarium med det.
#11 - 6 februari 2004 16:32
okokta? men då lever de ju, eller?

Köpte färska räkor (kokta), sköljde av rommen och la ner en liten klick.. trodde jag.. den var nog för stor... men den var populär... hehe... jisses vad seg det var oxå...
alla mina fiskar ville ha, tom neontetrorna och platyna, som jag trodde bara diggade flingfoder, men jag har sett platyna äta mygglarver iofs...
Kampfiskarna är värst, speciellt hanen... han hoppade nästan över den för att anfalla den ovanifrån... men inte så högt utan tog bara ett anfallssats och flög på den underifrån, ploffs sa det i akvariet... hihi...
#12 - 6 februari 2004 16:51
Klicken är nästan alltid FÖR STOR!!! Nä, men man får ta det väldigt försiktigt och sedan suga bort gamla romklickar från botten om man tar för mycket...hehehe...

Väldigt lite räcker väldigt långt!

Kul att ni haft samma erfarenhet som jag - att det är mycket populärt.

P.s. Färgmedlet i svart stenbitsrom är inte farligt - men det är ju ett artificiellt färgämne.

Annons