Jag hade problem med växtval så ja beställde från hjortgatan.
http://www.hjortgatanszoo.se/main/default/default.cfm
Där kan man gå in och söka på det man vill ha, tex växthastighet, ljuskrav , skötselkrav mm. Hade jag varit som du så hade jag beställt;
2 st växter som är snabbväxande, behöver måttligt ljus samt är lättskötta. Tex Limnophila sessiflora, Gymnocoronis spilanthoides.
2 st växter som växer måttligt, behöver måttligt med ljus samt är lättskötta. Tex Bacopa myriophylloides, Sagittaria platyphylla
2 st växter som växer långsamt, behöver måttligt ljus samt är lättskötta. Tex Anubias barteri var nana, Microsorum pteropus(Javaormbunke)
Efter en månad eller två så kommer det vara väldigt grönt och fint i ditt lilla 50 l kar. Jag vill gärna rekomendera dig att köpa TMG (tropica master grow) som växtnäring. Detta finns att beställa från hjortgatans med. Tycker själv att det är svårt att veta vad man ska köpa tille tt kar då det inte alltid är säkert att det finns råd att få just i den zoobutiken man just då handlar i.
Själv älskar jag små fisk som tex platy, molly, svärbärare, guppy mm. Trevliga och nogerlunda enkla arter. Köp gärna en här från någon på zoopet som säljer yngel. Det verkar som om att de yngel som är avlade i svenska hem är betydligt tåligare än de ev utlänska fiskar man köper i zooaffären. Men detta är min åsikt som jag tror på. Men smaken är som baken ... delad.
Lycka till!