Go Lordi!

#1 - 20 maj 2006 19:03
1'a plats för orginalitet! :)

/J *som _självfallet_ inte skall kolla på det där ;) *
#2 - 20 maj 2006 20:28
Tänker inte titta på det. Men jag skrattar mig halvt fördärvad om dom vinner. Go Lordi! :D
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 20 maj 2006 20:32
Kollade på bidrag 10-18 sedan fick det vara nog och gick ner till datorn för att fila lite på mitt Kretaföredrag till nästa helg.

"Bäst" var Litauen för den intressanta texten och sedan kom finnarna (det är Lordi va?) för sin snygga klädsel.:D
#4 - 20 maj 2006 20:46
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Näe grabbar!![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Detta är ju årets höjdpunkt!! Ni förstår inte detta!! Antagligen är det den där Y-kromosomen som inte är med... Som jag har väntat på detta!!!! Fast visst fasen håller jag tummen för Lordi!!! Rumänien kan oxå få vinna. Lite kul om Carola skulle komma bra till förstås...[/COLOR][/FONT]
#5 - 20 maj 2006 20:49
Nej, det har inget med y-kromosomen att göra, Lenmar. Jag och min syrra och andra tjejer jag känner gillar inte detta alls.
#6 - 20 maj 2006 20:49
vilket märkligt startfält....
Måtte inte kan vråla vinna bara!
#7 - 20 maj 2006 20:50
Lordi var iaf överraskande bra faktiskt.
:)
Men jag är också böjd att hålla med om de som anser att om Finland vinner så är detta slutet för eurovisions-schlagertävligen.
Likväl som jag läst någon annanstans att när helvetet fryser till is - då först vinner Finland schlagertävligen.
So keap your shirt on...
At least for the moment...
:D
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 20 maj 2006 21:03
Vem vann - är det klart eller?

Själv vet jag i alla fall vem som vann i min tävling om vilken av Azorerna, Kreta, Madeira och Malta som är bäst att turista på - gjorde just en sån topplista till mitt föredrag på Västmötet nästa helg:p .
#9 - 20 maj 2006 21:05
[quote=svea]Nej, det har inget med y-kromosomen att göra, Lenmar. Jag och min syrra och andra tjejer jag känner gillar inte detta alls.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tyvärr måste jag säga att det är nåt fel med kaffet i så fall ;) ! Detta ÄR årets höjdare!! :D Än så länge är spänningen TOTAL!![/COLOR][/FONT]
#10 - 20 maj 2006 21:09
Just nu i början leder iaf Lordi
:)
#11 - 20 maj 2006 21:10
Orkar inte engagera mig, men slölyssnar/tittar. Ishockeyn var intressantare!!!
Kjell Fohrman
Administrator
#12 - 20 maj 2006 21:13
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tyvärr måste jag säga att det är nåt fel med kaffet i så fall ;) ! Detta ÄR årets höjdare!! :D Än så länge är spänningen TOTAL!![/COLOR][/FONT][/quote]
Du och gubben kan väl ta ton och sjunga de bästa låtarna på västträffen nästa helg - det vore riktigt trevligt.
I Litauens låt kan jag hänga med i refrängen, den var ju inte så krånglig så den klarar t.om. jag:p
#13 - 20 maj 2006 21:18
Kaffet?? Jag är nog trött, fattar inte kopplingen.:confused:
#14 - 20 maj 2006 21:21
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Tyvärr måste jag säga att det är nåt fel med kaffet i så fall ;) ! Detta ÄR årets höjdare!! :D Än så länge är spänningen TOTAL!![/COLOR][/FONT][/quote]

Maria Årets höjdare är nästa lördag.:D
#15 - 20 maj 2006 21:24
Med 30 poängs ledning så borde väl ändå LORDI ha vunnit.
Iaf enligt mina egna tidgare observationer av tävlingen.
Dj*vlar vad kallt det plötsligt blev där nere i helvetet.....
:D
Grattis...
#16 - 20 maj 2006 21:39
varför är det bara frankrike som "slipper" prata engelska? är de verkligen så usla på engelska?
#17 - 20 maj 2006 21:43
Haha Säga vad man vill om Bert Karlsson men han sålde sitt i veckan. En tillfällighet eller???
#18 - 20 maj 2006 21:58
[quote=svea]Kaffet?? Jag är nog trött, fattar inte kopplingen.:confused:[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Finns en ingen koppling över huvudtaget. Sorry om du tog illa upp, det var menat som ett skämt [:o] .[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jupp, Lennie stämmer gitarren för nästa helg!! Undrar om han inte skall ta med stärkaren oxå så får jag kolla upp texten till[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]HARDROCK HALLELUJAH!!![/COLOR][/FONT]
#19 - 20 maj 2006 22:00
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Grattis till Finland :D[/COLOR][/FONT]
#20 - 20 maj 2006 22:01
Hahaha hade jag kunnat följa med så hade jag tagit med guran och kompat dig Lenmar :D

Grattis Finland. :D
#21 - 20 maj 2006 22:01
Carola kanske skulle kanske köra med en Lordidräkt nästa gång istället för ett fejkat kristusmonogram =)
#22 - 20 maj 2006 22:03
Överlägset bästa låten vann!!
#23 - 20 maj 2006 22:05
[quote=fluander]Överlägset bästa låten vann!![/quote]

Kan bara hålla med...
#24 - 20 maj 2006 22:05
Finland har kommit 6:a som bäst, 1973!
#25 - 20 maj 2006 22:10
Som metalist kan jag bara säga att sämst låt vann. Det där var inte hårdrock, det var parodi på hårdrock.
#26 - 20 maj 2006 22:10
[quote=Sacrium]Hahaha hade jag kunnat följa med så hade jag tagit med guran och kompat dig Lenmar :D

Grattis Finland. :D[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Öhhh.. fast du... Kungshamn?? Dit skall jag onsdag-torsdag så vi kan ju repa lite så är det bara att hänga på stora partyhelgen!! Kungshamn ligger ju nästgårds till Varberg!!![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]HARDROCK HALLELUJAH!!!! Om ja käkar lite krita så kan jag säkert få till raspet :D.[/COLOR][/FONT]
#27 - 20 maj 2006 22:12
[quote=Azur]Som metalist kan jag bara säga att sämst låt vann. Det där var inte hårdrock, det var parodi på hårdrock.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Klart du säger så, det var ju inte metal, det var ju -just- hårdrock!! :D[/COLOR][COLOR=darkorchid] (hallelujah)[/COLOR][/FONT]
#28 - 20 maj 2006 22:22
Wikipedia har - förstås - full koll på Finland:
http://en.wikipedia.org/wiki/Finland_in_the_Eurovision_Song_Contest
Lordi regerar.
Fast bäst under hela kvällen var holländaren som läste upp poängen!
#29 - 20 maj 2006 22:23
[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Öhhh.. fast du... Kungshamn?? Dit skall jag onsdag-torsdag så vi kan ju repa lite så är det bara att hänga på stora partyhelgen!! Kungshamn ligger ju nästgårds till Varberg!!![/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]HARDROCK HALLELUJAH!!!! Om ja käkar lite krita så kan jag säkert få till raspet :D.[/COLOR][/FONT][/QUOTE]

Sedär ja. Vad ska du göra här uppe då?
Har inget körkort så det blir inte mycket med det dessvärre.
Och dessutom kommer jag lägga gitarrer på inspelning.
Annars hade det varit kalas :)
#30 - 20 maj 2006 22:31
Finnarna är ju uppenbarligen bättre på monsterrock än hockey :)
#31 - 20 maj 2006 22:41
[quote=Sacrium]Sedär ja. Vad ska du göra här uppe då?
Har inget körkort så det blir inte mycket med det dessvärre.
Och dessutom kommer jag lägga gitarrer på inspelning.
Annars hade det varit kalas :)[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Mutresa... Jobbar i matbranschen :p[/COLOR][/FONT] ...
#32 - 20 maj 2006 22:45
Hahaha va kul :D
Synd att man jobbar då, annars hade du fått skutta in på en kaffepaus :D
#33 - 20 maj 2006 22:46
Grattis Finland!!!! Igår var ni sämst på allt, idag är ni bäst!!!!!!!!
#34 - 20 maj 2006 22:49
pinsamt att finland vann.. de har gått för långt tycker ja
#35 - 20 maj 2006 22:52
Finland har många bättre hårdrocksband bara. Men Lordi är ju plockade för imagens skull så :)
#36 - 20 maj 2006 22:53
Eftersom den jag röstar på i esc alltid vinner så skedde det även denna gång ;)

Lordi humor o skön låt BRA!!

(ok första gg jag rösta men vafen... alltid trevligt o vara mr 100%) ;)
#37 - 20 maj 2006 22:56
hade dom inte varit utklädda hade dom aldrig vunnit. tyckte inte låten va speciellt bra heller
#38 - 20 maj 2006 22:58
ässch nu ska du inte vara så neggo herr andreas så skönt så att det är något helt anorlunda som vann istället för alla dessa "remakes" hela tiden!
#39 - 20 maj 2006 23:01
förr va de ju speciella regler om hur låten skulle låta och hur lång o så den fick vara. nu finns de ju nästan inga regler.. nu är de som en topplista bara.
kanske ska döpa o´m den till europeen top 20 istället
#40 - 20 maj 2006 23:12
[quote=andreassofus]förr va de ju speciella regler om hur låten skulle låta och hur lång o så den fick vara. nu finns de ju nästan inga regler.. nu är de som en topplista bara.
kanske ska döpa o´m den till europeen top 20 istället[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jajaja... "det var bättre förr"???? Näe! Äntligen vann rätt låt!!! :D Tror inte att hela Europa röstade fel om den saken i alla fall!!! Tycker det är helt underbart att man lämnat dansbandsträsket där det skall vara... långt bort ifrån folkopinionen!![/COLOR][/FONT]
#41 - 20 maj 2006 23:14
så du menar lenmar att dom hade vunnit även om dom inte va utklädda till monster?? dom stack ut, därför vann dom , tror ja i alla fall
#42 - 20 maj 2006 23:18
oavsett kläder så hade de kommit långt kanske tom vunnit på låten just först att det inte e en dansbands/fransk gullegull visa

Hade vi haft kvar alla regler från förr hade ESC varit nedlagd de ändrade på reglerna just för att intresset var rekordlågt
den infon fick iaf jag av mina ESC tokiga vänner!
#43 - 20 maj 2006 23:20
hehe ok, tur att smaken är som baken i alla fall. är glad att ja inte måste höra på den ;)
#44 - 20 maj 2006 23:44
[quote=Nocturna]oavsett kläder så hade de kommit långt kanske tom vunnit på låten just först att det inte e en dansbands/fransk gullegull visa

Hade vi haft kvar alla regler från förr hade ESC varit nedlagd de ändrade på reglerna just för att intresset var rekordlågt
den infon fick iaf jag av mina ESC tokiga vänner![/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jajjemänsan!!![/COLOR][/FONT]
#45 - 21 maj 2006 00:50
Åh så bra! Jag somnade här framför datorn vid 22-snåret men jag förstår att jag missade en historisk händelse! Lordi vann självfallet inte bara för låten (även om jag tyckte den var helt ok) utan för att de löpte hela linan ut. De körde 100% och konceptet höll.

Själv tyckte jag det var roligare när alla skulle sjunga på sitt hemspråk för då visste man att Finland inte hade en chans. Mindre sensuellt språk får man leta efter ;)

/J
#46 - 21 maj 2006 01:34
Jag ser det som proteströstning. Folk röstade inte för Lordi, de röstade mot trummaskins-disko-schlager.
#47 - 21 maj 2006 07:34
Agnes, 2, har tjatat sig till att få se "monstret med vingar" tre gånger i dag. Och klockan är bara halv tio...
#48 - 21 maj 2006 07:35
[quote=Azur]Jag ser det som proteströstning. Folk röstade inte för Lordi, de röstade mot trummaskins-disko-schlager.[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Helt övertygad om att du har rätt, annars skulle inte Litauen klarat sig så långt med "We are the winners". Helt otroligt att Europa känner samma sak. I EU verkar man ha svårt att ena sig men när det kommer till musik så står man ändå ganska eniga i sina protester.[/COLOR][/FONT]
#49 - 21 maj 2006 07:52
[QUOTE=oveb]Finnarna är ju uppenbarligen bättre på monsterrock än hockey :)[/QUOTE]

Gruff.. strö salt i såren bara.. gör det..
#50 - 21 maj 2006 08:22
Grattis Finland!!!!
#51 - 21 maj 2006 08:50
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Finns en ingen koppling över huvudtaget. Sorry om du tog illa upp, det var menat som ett skämt [:o] .[/COLOR][/FONT]

[/quote]

Nej inte alls, varför tror du det? Kunde bara inte förstå hur du menade.
#52 - 21 maj 2006 09:25
Som varande halvfinne päser jag av stolthet! Go Suomi!

Det här är hur kul som helst. Efter 40 år av mer eller mindre taskiga placeringar har resten av Europa äntligen insett Finlands storhet ;)

Jag missade det historiska ögonblicket igår eftersom jag jobbade, men ska titta på reprisen idag istället. Kanske hinner jag tillverka några blåvita pappersflaggor innan dess?

Helvetet må frysa till is, men kyla är ju finnarna vana vid, så för dom blir det ingen skillnad alls. :D
#53 - 21 maj 2006 09:41
Hörde ryktesvägen att helvetet fryser till is när finland vinner esc...
får väl se om vi får ngn sommar i år. :D

GRATTIS!!!!
#54 - 21 maj 2006 10:03
[COLOR="Red"]JAAAA!!!![/COLOR] Någon vågade bryta tränden mot smörsångarna, tuttfixeringen och kort kort.. :D Och [COLOR="Red"]YEEES!!!![/COLOR] [COLOR="Navy"][COLOR="Black"]ÄNTLIGEN[/COLOR][/COLOR] lite mer go i Eurovision med pyro, [:-58] häftig klädsel [:-87] och en helt outstanding låt! Jag tycker rätt låt vann!

Min man sa dock: -Vinner de där jönsarna skall jag aldrig mer se på Eurovision!!

Jag fick mig ett gapskratt när finalen var klar!!! [:-93]

Have a nice day!!!
//Camilla
#55 - 21 maj 2006 11:25
[quote=C.Ciklid][COLOR=Red][/COLOR]Jag fick mig ett gapskratt när finalen var klar!!! [:-93] [/quote]
då kommmer han sitta ute i vebon nästa år då :rolleyes:
Bilagor:
#56 - 21 maj 2006 11:33
Jag tyckte Rumäniens bidrag var bäst. Men jag är glad för Finlands skull att dom vann även om jag varken gilla låten eller kostymen. Kul att en annorlunda sång vann samt att Finland normalt brukar vara bland dom sämst placerade. Nu tycker europa att denna låten var bäst och majoriteten vinner. Så grattis Finland!
#57 - 21 maj 2006 12:15
[QUOTE=Raven]då kommmer han sitta ute i vebon nästa år då :rolleyes:[/QUOTE]
Jag skall påminna honom nästa år i alla fall om vad han sa.. :D
#58 - 21 maj 2006 12:18
[QUOTE=daniel60]Agnes, 2, har tjatat sig till att få se "monstret med vingar" tre gånger i dag. Och klockan är bara halv tio...[/QUOTE]

Mycket talande. Lordi är dagishårdrock. Utan tvekan kommer Lordi-sminkning att vara årets stora grej på alla dagis och förskolor.

Dagishårdrock kan väl vara kul i små doser. Ungefär som Markoolio.
#59 - 21 maj 2006 12:21
Å andra sidan för ett barn skulle lika gärna Eddie kunna vara "det där monstret", är iron maiden också dagishårdrock? ;)
#60 - 21 maj 2006 12:32
Intressant att det trots alla klädbyten, korta kjolar, bara magar och bröst som håller på att trilla ur urigningien är ett gäng gubbar i heltäckande monsterdräkter som vinner?
Måste ju vara proteströstning över det hela.
#61 - 21 maj 2006 12:38
Förmodligen. Jag tycker det är skönt att det äntligen tas avstånd från
den ytlighet och alla "nakenchocker" som ständigt dyker upp på löpsedlerna.
#62 - 21 maj 2006 12:48
[QUOTE=Marie J]Jag tyckte Rumäniens bidrag var bäst. Men jag är glad för Finlands skull att dom vann även om jag varken gilla låten eller kostymen. Kul att en annorlunda sång vann samt att Finland normalt brukar vara bland dom sämst placerade. Nu tycker europa att denna låten var bäst och majoriteten vinner. Så grattis Finland![/QUOTE]

Jag måste juh åxå erkänna att jag tyckte Rumänien va bäst åxå.. men inte klagar jag att Lordi tog hem spelet :) wiee
#63 - 21 maj 2006 12:53
[quote=daniel60]Agnes, 2, har tjatat sig till att få se "monstret med vingar" tre gånger i dag. Och klockan är bara halv tio...[/quote]

Har en Elton 2 år här som också pratat om monster hela dagen... han somnade i soffan men vaknade lagom till vinnarlåten och blev alldeles till sig när han fick se dom igen...:D :D Som gammal hårdrockare tycker jag ändå att det var den bästa låten... bättre lite tunggung än inget alls... Sen kan man fråga sig om det känns seriöst när fem monster från Finland vinner schlagern... kanske ett tecken på att det börjar bli dags att avveckla spektaklet..
#64 - 21 maj 2006 12:55
[quote=hfh75]...dags att avveckla spektaklet..[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][SIZE=4]Är du GALEN????[:-82] [:-82] [:-82][/SIZE] [/COLOR][/FONT]
#65 - 21 maj 2006 13:02
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][SIZE=4]Är du GALEN????[:-82] [:-82] [:-82][/SIZE] [/COLOR][/FONT][/quote]

Nä... det tror jag inte... inget jag äter medicin för iallafall...;)
#66 - 21 maj 2006 13:02
När var den festivalen gick den i sverige...
#67 - 21 maj 2006 13:06
[QUOTE=Sacrium]Å andra sidan för ett barn skulle lika gärna Eddie kunna vara "det där monstret", är iron maiden också dagishårdrock? ;)[/QUOTE]

Nja, skillnaden är väl framför allt att Maiden var nyskapande och skrev en hel del riktigt riktigt bra låtar som rockar fett. Lordi låter precis som lättviktshårdrock gjorde för 15-20 år sedan. Låten hade platsat perfekt på Alice Coopers Trash eller Hey Stoopid skivor.

Men visst, sett ur sitt sammanhang (och kanske annars också) så är väl Eddie ett rätt tramsigt påhitt, även om det var avsett att vara mer skräck än humor. Lordi däremot är väl nästan enbart Markoolio-humor. Men visst får hårdrock vara roligt. Turbonegro är ju ett lysande exempel. D-A-D ett annat.

Jag är mest förvånad över att ingen nämner Gwar, som ju uppenbart är Lordis direkta förebilder när det gäller scenutstyrsel. Gwar är dock så långt ifrån barnvänliga man kan komma. Jag har kvar en T-shirt från en Gwar-konsert någon gång runt 92. Den var vit innan konserten. Efter konserten var den röd-grön-gul-brun av teater-blod, teater-spya, teater-sperma, teater-urin och teater-avföring (glömde jag några kroppsvätskor?). Jag hoppas i alla fall att det var 'teater'... För bilder på Gwar se: http://gwar.net/?q=image/tid/1 .

Men rätt låt vann, utan tvekan.
#68 - 21 maj 2006 13:13
Jo det är klart. Men Lordi har väl aldrig ansett sig vara nyskapande heller vad jag fattat det som. Det är ju rakt av en tribute till gammal hårdrock som Kiss, Iron maiden och andra gossar.

Gwar är naturligtvis några man ska räkna in i sammanhanget när det diskuteras kostymer och liknande, men de fick väl aldrig direkt något större erkännande.
#69 - 21 maj 2006 13:28
* 15°C - Det blir inte varmare än så här i Finland, så vi börjar här; spanjorerna tar på sig mössor, vinterjackor och handskar.

Finländarna solar.

* 10°C - Fransmännen försöker förgäves starta upp centralvärmen i sina hus.

Finländarna planterar blommor i trädgården.

* 5°C - Italienska bilar vägrar att starta.

Finländarna cruisar i cab.

* 0°C - Destillerad vatten fryser.

Vattnet i Vanda ån blir lite tjockare.

* -5°C - Folk i Kalifornien håller på att förfrysa.

Finländarna grillar den sista korven före vintern.

* -10°C - Engelsmännen sätter på värmen i sina hus.

Finländarna tar på sig en långärmad tröja.

* -20°C Australienarna flyr från Mallorca.

Finländarna slutar fira midsommar, hösten har kommit.

* -30°C - Folk i Grekland dör av kyla och försvinner från jordens yta.

Finländarna börjar torka tvätt inomhus.

* -40°C - Paris krakelerar sönder i kylan.

Finländarna köar vid korvkiosken.

* -50°C - Isbjörnarna börjar evakuera nordpolen.

Finska armén flyttar sin vinteröverlevnadskurs till senare i väntan på riktig vinterväder.

* -60°C - Korvatunturi förfryser.

Finländarna hyr video och stannar inne.

* -70°C Den falska jultomten flyttar söderut.

Finländarna blir frustrerade eftersom det inte går att lagra Kossu (Koskenkorva) utomhus. Finska armen drar ut på vinteröverlevnadskurs.

* -183°C - Mikroberna i maten överlever inte.

De finska korna klagar över att mjölkarnas händer känns kalla.

* -273°C - ALL atombaserad rörelse stannar.

Finländarna börjar säga till varandra "Perkele, vad kallt det känns ute idag".

* -300°C - Helvetet fryser till is.

Finländarna vinner Melodifestivalen.

Det är därför det snart är juni och sommaren inte är här än. :p

Global warming my ass...
#70 - 21 maj 2006 13:52
[quote=Sacrium]Förmodligen. Jag tycker det är skönt att det äntligen tas avstånd från
den ytlighet och alla "nakenchocker" som ständigt dyker upp på löpsedlerna.[/quote]

kan bara hålla med.

kanvråla är däremot en fruktansvärt dålig förlorare.
läste på löpsedlarna idag att hon vägra gå på vinnarfesten och även vägrade gratulera dom till vinsten.
#71 - 21 maj 2006 15:30
[quote=Raven]kan bara hålla med.

läste på löpsedlarna idag att hon vägra gå på vinnarfesten och även vägrade gratulera dom till vinsten.[/quote]

Det absolut värsta jag vet är dåliga förlorare...[:(!]
#72 - 21 maj 2006 16:05
Av de svenska låtalternativen tyckte jag mest om Andreas-Sing for me eller The Poodels-Night of passion. Kanskråla... vist, det är faktist en typisk slager. Men hon är inte den personen som borde fått vinna svenska festivalen. Hon är en riktig "ful" diva i mina ögon.

//Camilla
#73 - 21 maj 2006 16:10
Lordi var helt ok, de stod ju iallafall ut från de andra bidragen *minst sagt*... Själv gillade jag även Ukraina's och Polens bidrag. (Polen, vars sångerska var förvillande lik ishäxan i Narnia, åkte ut redan i torsdags)...
#74 - 21 maj 2006 17:14
[quote=petnym]Lordi var helt ok, de stod ju iallafall ut från de andra bidragen *minst sagt*... Själv gillade jag även Ukraina's och Polens bidrag. (Polen, vars sångerska var förvillande lik ishäxan i Narnia, åkte ut redan i torsdags)...[/quote]

Är helt med dig när det gäller Polen.... en klar favorit hos mig..
#75 - 21 maj 2006 18:04
[quote=hfh75]Är helt med dig när det gäller Polen.... en klar favorit hos mig..[/quote]

ah, den grönhårige! :D
#76 - 21 maj 2006 18:06
Tycker att alla som säger att Carola inte kan sjunga utan "kan vråla" har något sjukt fel i sina öron. Är det någon som kan sjunga så är det hon.
Däremot har hon väl lite konstiga värderingar ibland, men sjunga det kan hon.
Hon skall höras och inte ses:D
#77 - 21 maj 2006 18:36
[QUOTE=greken]Tycker att alla som säger att Carola inte kan sjunga utan "kan vråla" har något sjukt fel i sina öron. Är det någon som kan sjunga så är det hon.
Hon skall höras och inte ses:D[/QUOTE]

Väl aldrig nån som har sagt att hon inte kan sjunga?

Det som stör är att hon försöker frälsa allt som bara rör sig.

Så väckelse ludret kan brinna i helvetet "for all i care".
#78 - 21 maj 2006 18:39
[QUOTE=greken]Tycker att alla som säger att Carola inte kan sjunga utan "kan vråla" har något sjukt fel i sina öron. Är det någon som kan sjunga så är det hon.
Hon skall höras och inte ses:D[/QUOTE]

Hon är, tekniskt sett, en fantastisk sångerska men hon har samtidigt lika mycket känsla och själ som ett lecablock i september. Tycker iallafall jag...

/J
#79 - 21 maj 2006 18:46
[quote=Joacim]Hon är, tekniskt sett, en fantastisk sångerska men hon har samtidigt lika mycket känsla och själ som ett lecablock i september. Tycker iallafall jag...[/quote]

nu tycker ja allt du va elak mot lecablocken ;)

jo hon kan sjunga men hon sjunger ingen bra musik så i mina öron blir det mer att hon "vrålar"
#80 - 21 maj 2006 18:57
Fattar inte riktigt hur en låt som inte lyckas bli bättre än femma på Svensktoppen kan utnämnas till förhandsfavorit i ESC...
#81 - 21 maj 2006 20:08
[quote=Morellen]ah, den grönhårige! :D[/quote]

Mmm... precis... och jag har tid hos frisören i morgon... gissa vad det blir..:p :D ;)
#82 - 21 maj 2006 20:41
[quote=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid][SIZE=4]Är du GALEN????[:-82] [:-82] [:-82][/SIZE] [/COLOR][/FONT][/quote]
[quote=hfh75]Mmm... precis... och jag har tid hos frisören i morgon... gissa vad det blir..:p :D ;)[/quote]
:p ;) :) :D
#83 - 21 maj 2006 21:32
här går vi och gnolar "we are the winners of eurovision..." snacka om hjärntvätt... fast de såg ut som ett styrelsemöte som gått vilse.
#84 - 22 maj 2006 03:04
[quote=Lenmar]:p ;) :) :D[/quote]

Ok... kanske borde gå till läkaren ändå...:D :D ;)
#85 - 22 maj 2006 03:06
[quote=Morellen]här går vi och gnolar "we are the winners of eurovision..." snacka om hjärntvätt...[/quote]

Mina tjejer här hemma har nynnat på den sen i fredags... snacka om att sätta sig i skallen

[quote=Morellen]fast de såg ut som ett styrelsemöte som gått vilse.[/quote]

:D :D :D :D Precis..
#86 - 22 maj 2006 08:59
[QUOTE=Raven]kan bara hålla med.

läste på löpsedlarna idag att hon vägra gå på vinnarfesten och även vägrade gratulera dom till vinsten.[/QUOTE]

Läste också om det där, men sen såg jag ett tv-klipp med intervjun och det var inte alls som rubriken påstod. Hon vägrade inte alls varken gratulera dem till vinsten eller att gå på festen (vad jag fattade det som). Det svenska gänget valde helt enkelt att smälta nederlaget på egen hand. Inget konstigt alls i mina öron.

I sammanhanget kanske bör påpekas att jag aldrig varit någon Carola-fan men rätt ska vara rätt. Jag är trött på kvällstidningar som vrider på sanningen så det passar deras strategier.
#87 - 22 maj 2006 09:21
[QUOTE=Morellen]här går vi och gnolar "we are the winners of eurovision..." snacka om hjärntvätt... fast de såg ut som ett styrelsemöte som gått vilse.[/QUOTE]

jag var precis ut på e promenad och det spelade i skallen hela jäkla vägen.. gaah
#88 - 22 maj 2006 09:38
[quote=Bucket]jag var precis ut på e promenad och det spelade i skallen hela jäkla vägen.. gaah[/quote]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Fast hellre den än Turkiets "Superstar" som va kass enligt mig... men den ger sig inte....[/COLOR][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Sen har ju Belgiens låt förföljt mig ett par dagar... "Je t'adore" Å den e himla bra den biten... Skam att den inte fick hänga med till finalen.... [/COLOR][/FONT]
#89 - 22 maj 2006 10:01
[QUOTE=Lenmar][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Fast hellre den än Turkiets "Superstar" som va kass enligt mig... men den ger sig inte....[/COLOR][/FONT][/QUOTE]

ja herregud va den sög.. brr

denhär va bäst
d(-_-)b Mihai Traistariu - Tornero (Romania) <00:53/03:00>d(-_-)b
#90 - 22 maj 2006 10:21
För er som missade teveprogrammet (eller vill se de söta gossarna igen):
&search=Lordi%20Eurovision" target="_blank">
&search=Lordi%20Eurovision

(se också länkarna till höger "Explore More Videos")
Man hade uppenbarligen ett välsmort kampanjmaskineri: http://votelordi.org/
<<<(^:>*
#91 - 22 maj 2006 12:02
Jotack, jag började stöta på Lordi's kampanjpersonal/släkt&vänner flera dagar innan. De var bl.a. inne i MMORPG'er och webfora och bad alla att rösta på Lordi.
#92 - 23 maj 2006 17:44
"Finland kommer inte vinna eurovisionen förrän man hittar liv på mars", så sa dom. Men vi vann, nu va de ju ganska överraskande. Låten var ju ganska orginell. jeeeee! Äntligen kommer Finland in på världskartan.
#93 - 24 maj 2006 22:05
Urkass !

Nu har det barkat ur[:(!]
Det var den sämsta skit jag sett[:-5]
Vilket spektakel. Jag ska aldrig mer i livet kolla på melodifestivalen;)
#94 - 24 maj 2006 22:07
[quote=cerul]Vilket spektakel. Jag ska aldrig mer i livet kolla på melodifestivalen;)[/quote]

och nästa år hittas du fastklistrad framför tv'n igen ;)
#95 - 24 maj 2006 22:13
cerul, de sa ja oxå.. de har spårat ur totalt nu. lägg ner hela skiten tycker ja då
#96 - 24 maj 2006 22:17
[quote=Raven]och nästa år hittas du fastklistrad framför tv'n igen ;)[/quote]

Nej Raven :) Jag har bestämt mej;) Aldrig mer:)
#97 - 24 maj 2006 22:19
[quote=andreassofus]cerul, de sa ja oxå.. de har spårat ur totalt nu. lägg ner hela skiten tycker ja då[/quote]

:) Jag instämmer

Annons