Jag måste bara få gnälla av mig lite. Var inne i min akvariebutik idag där jag enbart köper lite småsaker. Där var en äldre man som nyligen startat upp ett akvarium, åttkantigt, 110 liter. Han hade tuffat igång det och skulle nu inhandla några innevånare. Han berättade först att det var nystartat och frågade lite. Expediten sa då att han kan ju börja med ett par fiskar. Men... Han kade noll koll på vad för fiskar han egentligen köpte. Han pekade på fiskarna han skulle ha och sa att två såna skulle han ha och två såna, två svarta och två röda. Och så skulle han ha två såna. Det var slöjisar och guldfiskar det. Sen ville han ha en ancistrus också. Då började expediten säga ifrån lite fint att det är nog för tidigt... vänta ett par veckor med det. Jo det höll han med om att det finns nog inga alger än för den att äta. Så fick han då lite förhållningsorder att inte mata de första dagarna. Att det står på påsen hur han ska koppa in dom. Som han nog inte visste riktigt vad det var så hon förklarade hur han skulle göra. Sen fick jag mina varor betalade och gick. Jag tänkte bara.. Good Luck...
Kan säga det att jag hade svårt att hålla tyst. Jag stod bredvid när han pekade ut sina fiskar men var tvungen att vända mig bort från det hela. Men.. skaffar man sig inte lite kunskap om sin nya hobby innan man startar upp det??? För det här var definitivt helt nytt för denne mannen!!