... vet inte om jag är överkänslig men jag tycker att många inlägg på sistone är riktigt tråkiga och helt utanför ämnet djurhållning (t ex droger på off topic). Dessutom mycket skitsnack och konstiga inlägg. När jag klickar på "inlägg sedan senaste besöket" så är säkert 50 % bla bla. Vad göra? Jag gillar verkligen zoopet och blev himla glad när jag hittade hit, men nu ...
Förstår liksom inte poängen med ditt inlägg. Off topic är ju just till för off topic inlägg - själv håller jag minimal koll på inlägg som skrivs i den kategorin och det är rätt sällan som jag skriver inlägg där.
Om man nu har lite svårt att acceptera att det skrivs om annat än "djurhållning" på Zoopet så är det väl bara att hoppa över det som skrivs i Off topic så har man ju inte ont av det. Det är ju trots allt bara 15% av alla inläggs om skrivs i Off topic - vilket innebär att man ändå har 85% kvar att läsa.
Jag tror nog också att många också är väldigt glada över att Off topic finns och att man där kan ta upp även annat än djurfrågor.
Då kan man väl snarare fundera på över om andra avdelningar på Zoopet behövs som t.ex. "artiklar". Själv la jag ner ungefär 16 timmar på att skriva en artikel från Riksstämman och inte EN ENDA kommenterade den.
Så den avdelningen fyller i alla fall definitivt en mindre funktion än Off topic-kategorin.
Man väljer som sagt själv vad man skall läsa och vilka diskussioner man skall ge sig in i - jag avstår också alltid från att svara på vissa personers inlägg eftersom jag vet att frågeställaren ändå inte lyssnar.
Jag avstår från att läsa trådar som startas i vissa kategorier eftersom jag är rätt ointresserad av det ämnet.
Men det är väl inget konstigt med det - det skrivs ju 600 inlägg om dygnet på Zoopet och om man skulle läsa alla så innebär det att man skulle lägga cirka 10 timmar per dygn på Zoopets forum...
Om någon gör det så tycker jag snarast att denna person är i behov av att skaffa sig ett eget liv;)
Nej avstå från att läsa om sådant ni inte är intresserade av och välj trådar i de kategorier där man har sitt intresse så slipper man att bli irriterad.