Hej! Jag funderar på att skaffa en pygmé gökmal till mitt Tanganyika kar med Occelatus och så skall jag ha något annat. Frågan är bara, kommer det klara sig några yngel för synodontisen? Har hört att de skall vara väldigt glupska...
Beror väl mest på hur bra föräldrarna skyddar sina yngel, jag hade en black ghost i samma kar som mina Multispinosor hade yngel, de levde (frisimmande)en vecka :D
Synodontis och glupsk är två ord som passar bra ihop. När mitt eldbukspar lekte, hade de inget att sätta emot min Synodontis eupterus, som obekymrad över eldbukarnas knuffande och bökande, gick över stenen med rommen som en dammsugare. Men ocellatus är väl snäcklekare? Så så länge de inte kommer ut ur snäckskalet är det nog ingen fara, vet inte hur jobbiga de är med att ta frisimmande yngel.
jepp! det är en sådna jag funderar på i sådana fall. Är det någon som har andra roliga förslag på vad man kan ha i ett Tangayika kar, förutom ciklider då...Sniglar, musslor, snäckor,räkor, krabbor,kräftor, någon?!
;0)
Nina