Glosögdhet = missar maten

#1 - 13 juni 2006 08:59
Fjärilshonan är nuglosögd på båda sidorna. Det är bara hon av 3 fiskar som är sånn. Deta har varit så i nu 5 dagar. Vi medicinerar med medimor allihop uti ifall att det smittar.

Däremot så gör hennes ögon att hon missar maten när hon simmar fram till den. Hon simmar inte in i saker vad jag har observerat. Hon är ju helt klart hungrig. Till och med hanen försöker hjälpa henne till rätta såg jag igår.

Jag lägger i ganska så stora bitar av det frysta fodret för att hon ska få en chans att ta nått.

Nånn som har tips ????
#2 - 13 juni 2006 11:54
[quote=ikis]Fjärilshonan är nuglosögd på båda sidorna. Det är bara hon av 3 fiskar som är sånn. Deta har varit så i nu 5 dagar. Vi medicinerar med medimor allihop uti ifall att det smittar.

Däremot så gör hennes ögon att hon missar maten när hon simmar fram till den. Hon simmar inte in i saker vad jag har observerat. Hon är ju helt klart hungrig. Till och med hanen försöker hjälpa henne till rätta såg jag igår.

Jag lägger i ganska så stora bitar av det frysta fodret för att hon ska få en chans att ta nått.

Nånn som har tips ????[/quote]Ja TINA frysfodret innan du ger det till fiskarna!!!! fryst mat skadar fiskens mage och tarmar och kan i sin tur leda till bukvattensot... alltså symptom som glosögon[B)]
#3 - 13 juni 2006 23:09
Självklart tinar jag upp fodret. Men försöker att lägga i det i så stora bitar som möjligt.

Annons