glomat 2?

#1 - 21 december 2004 19:15
skulle vilja köpa ett sånt paket som är för två rör.
vad jag undrar är om kopplingarna sitter ihop eller om man kan dela på dem och använda rören till två olika akvarium?

någon som vet det?
#2 - 21 december 2004 20:40
http://imazo.se/sortiment/akvariertillb.asp

för mig att det é dom som säljer....

och dom sitter nog tight ihop så de är till ett kar.
#3 - 21 december 2004 21:22
Tja det är rätt långa sladdar, så två mindre kar ovanpå varandra kan kanske funka!
#4 - 21 december 2004 22:07
Om jag inte minns helt fel så sitter kopplingarna för de båda rören ihop, dvs de är avsedda för att sätta två rör brevid varandra. Det finns dock minst 3-4 tillverkare som har liknande produkter så jag kanske blandar ihop dem lite.

Kolla dock noga innan du beställer för leverantörerna har en förmåga att använda samma bild för både "singel" och "dubbel" varianten.

Jag skulle ha två extra rör i samma kar och köpte två av "singel"-varianten eftersom den "dubbel"-variant jag kollade på "satt" ihop.

Sladdar går alltid att förlänga.. Dock måste man tänka på att det lätt rinner vatten längst sladdarna vilket kanske inte är idealt när man pratar vatten i kombination med elprylar.

#5 - 22 december 2004 10:23
Jag har två stycken Glomat 2, det är ca 1 meter sladd till varje lyrör, de sitter med andra ord inte dikt ihop om du förstår vad jag menar. Men det kan nog bli svårt att använda en armatur till två akvarier så länge det inte handlar om ganska små akvarier som står på varandra som "anli" skrev.
#6 - 22 december 2004 12:41
okej men man kan i alla fall "sära" lite på rören, vad jag förstår.
Det är ju bra i alla fall. Tack för hjälpen!

tänker nog köpa på pwss.

Annons