globefish

#1 - 27 december 2004 12:30
jag undrar om man kan vara säker på kvaleten på egen affärer som gör sinna egna kar som t ex globefish?
#2 - 27 december 2004 12:37
Jag har köpt två kar av dem ett 150 liters och ett 300 liters och jag har varit riktigt nöjd med dessa. I 300 liters karet byggde de in en filter kammar efter mina önskemål och det var riktigt proffsigt gjort. Jag kan verkligen rekomendera dig att köpa ett akvarie där, de är dessutom billiga.

/Marcus
#3 - 27 december 2004 12:41
Jag tror att man kan vara minst lika trygg som när man handlar ett fabrikstillverkat. Fördelen med ett lokalt producerat akvarie är att du kan beställa exakta mått, du och den som tillverkar den befinner sig nära varandra om något blir fel. Jag tror det är lättare att en defekt får passera på en stor fabrik där den som producerar och den som konsumerar aldrig kommer att mötas. Akvariet har dessutom inte fraktats flera gånger innan det hamnar hos dig, vilket innebär lägre pris, mindre risk för transportskador och en mindre miljöpåverkan. Transporter är det som fördärvar vårt jordklot allra snabbast just nu.

#4 - 27 december 2004 12:42
Rekommenderar dem också. Proffs
#5 - 27 december 2004 14:24
kan man köpa pumpar ytterfilter och värmare där???

behöver man mer än ett innerfilter i pumpen i ett 375 l 150*50*50???
med 6 devärgciklider 4 scalarer och 10 neontetra??
#6 - 27 december 2004 14:36
Detta har bl.a. skrivits om globefish på www.ciklid.se :

http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6088&SearchTerms=globefish
http://www.ciklid.se/forum/topic.asp?TOPIC_ID=1461

...och det är inga positiva kommentarer....
#7 - 27 december 2004 14:42
Oki denuo har rätt det låter inte lovande. Men min kompis köpte sitt 800 literkar där och jag vet att det var mycket bra gjort och snyggt inget i likhet med vad som hände denna person. Men som sagt bör kanske ha det i åtanke när jag skall köpa nytt.
#8 - 27 december 2004 15:04
jepp, har inte handlat där själv men jag har läst både positivt och negativt om dem...
#9 - 27 december 2004 15:48
hallo, kan man köpa pumpar akvaie växter och värmare där??

jag hade inte tängkt måttbeställa så jag får bara granska akvariet mycket noga.
#10 - 27 december 2004 15:52
tycker ni att jag ska köpa där?? eller kan ni tippsa något annat ställe?? med billiga stora akvarium
#11 - 27 december 2004 16:28
Fokuserar du inte lite mycket på ordet billigt? Globefish är billigt. Många är nöjda med den servicen de får där, andra är inte nöjda. Så är det om det är billigt. Det finns inte riktigt pengar till att ta hand om reklamationer, och man tar gärna några genvägar därför att glasmästaren jobbar i små lokaler med flera kar samtidigt. Men du är ju ändå nära dem, det går att reklamera om något är fel. Till syvende og sidst är det ditt beslut, det är ditt akvarium, dina pengar och din affär.

Mitt tips är att kolla med Akvarielagret om Globefish inte faller dig i smaken. De är kanske inte lika billiga, men de har råd att ta hand om reklamationer, och det går ibland att göra ett bra pris väl under det som står på prislappen.
#12 - 27 december 2004 16:35
ok tack men pwss e det ett seriöst företag?? är det bra kvalitet??

man måste ju veta om man ska handla
#13 - 27 december 2004 16:46
Jag har köpt alla mina akvarier, pumpar etc från pwss och är mkt nöjd. Bra priser och bra service! De kan också ta hem måttbeställda alu-kar om man frågar (vilket jag gjorde).

Angående pumpar, akvarier, priser osv. är det bästa om du först ringer runt och frågar om priser och vad de har & rekommenderar. Bor du i sthlm och har tid är det ju bra (och roligt) att åka runt i de olika butikerna och kolla lite!!

#14 - 27 december 2004 18:07
Akvarielagret är någon hundring dyrare en Globefish! Men man får en helt annan kvalite på utsendet på silicon fogarna ,inte smetiga och väldigt överdrivet stora som på Globefish..
Flickvännen köpte ett nyliggen på Globefish så jag har sett eländet!!
MVH/Lasse

Annons