glaspolering?

#1 - 4 mars 2010 13:33
Någon som utfört glaspolering på sitt akvarie för att bli kvitt repor?

köpte mig ett 240liter kar och jäklar så jag stör mig på vissa repor, såg inte då :D
#3 - 4 mars 2010 14:39
Har polerat fönsterglas med det medlet, och det tar en faslig tid.

Men jag är lite nyfiken på vad "stenskottslagare" använder för "lim" när de lagar stenskott i vindrutorna på bilar. Skulle det inte kunna funka?
#4 - 4 mars 2010 15:43
Tjena. Lämnade in mitt gamla akvarium förut hos en glasmästare för polering, dem höll på ett bra tag, men inte nästan nå bättre. Så de kan man nästan skita i känns det som:confused:
#5 - 4 mars 2010 15:55
Finns ju att köpa puts som tar bort repor på mobil/iPod-displayer, kan det funka?
#6 - 4 mars 2010 19:23
Klotte skrev:
Finns ju att köpa puts som tar bort repor på mobil/iPod-displayer, kan det funka?
Det är en viss skillnad mellan att polera plastdisplayer och floatglas!
#7 - 4 mars 2010 19:27
jag får väl höra med någon glasmästare & se vad dom säger, känns jäkla bökigt & riva upp allt igen :/
#8 - 4 mars 2010 20:38
Svetsaren skrev:
Har polerat fönsterglas med det medlet, och det tar en faslig tid.

Men jag är lite nyfiken på vad "stenskottslagare" använder för "lim" när de lagar stenskott i vindrutorna på bilar. Skulle det inte kunna funka?

Frågan är ju om det håller för trycket i ett akvarie? Skulle vara intressant att höra med någon som testat detta
#9 - 4 mars 2010 20:44
Johan0201 skrev:
Frågan är ju om det håller för trycket i ett akvarie? Skulle vara intressant att höra med någon som testat detta

Tror han menar att laga repor, inte hål. Det borde hålla för "trycket" av en repa :)

Annons