Glada Fisken i Östersund har fått hemsida!

#1 - 4 januari 2006 11:41
Så har man testat sina "hackerkunskaper" ordentligt då.... julledigheten har gått åt till att göra en hemsida till föreningen nämligen. Med lite hjälp av en annan medlem, Helena, som fixat forumet, så blev det så här till att börja med: www.gladafisken.aqualogen.se

Jag hoppas att vi på detta sätt når ut till flera i Östersund med omnejd!

Fixar du in länken på föreningssidan Kjell?
#2 - 4 januari 2006 11:44
[QUOTE=Tant Nancy]Så har man testat sina "hackerkunskaper" ordentligt då.... julledigheten har gått åt till att göra en hemsida till föreningen nämligen. Med lite hjälp av en annan medlem, Helena, som fixat forumet, så blev det så här till att börja med: www.gladafisken.aqualogen.se

Jag hoppas att vi på detta sätt når ut till flera i Östersund med omnejd!

Fixar du in länken på föreningssidan Kjell?[/QUOTE]

Najs nancy.. *tummen upp*
Snyggt värre :)
#3 - 4 januari 2006 12:09
Undra om det var om den föreningen jag såg en reklamlapp uppsatt på ICA Rosen i Nyland? Tyckte att fisk-loggan såg bekant ut men jag kan ha fel... Hur långt omkring sträcker ni er? Är en del uppe i Kramforsområdet då mina föräldrar bor där periodvis och det vore kul att komma på en träff nån gång om tidpunkten funkar.

Blev glad över att se att intresset finns överallt. :D
#4 - 4 januari 2006 12:34
Just nu finns vi i Östersund med omnejd, men vi har några medlemmar från Strömsund och Hammarstrand också... Det vore bara kul om du dök upp på en träff mckvinnan ... du får väl hålla koll på sidan så ser du när vi har våra möten...
#5 - 4 januari 2006 17:19
Tant Nancy, tog en titt såg ok ut men på en del ställen var det svart text på mörkgrå bakgrund.
var något svårläst pågrund av synproblem.
ljusare grå skulle göra det enklare.
#6 - 4 januari 2006 17:52
Okidok Raven... ska kanske fixa det då... tack för upplysningen!
#7 - 4 januari 2006 19:35
Forumet då? Kolla gärna in det och säg vad som ska fixas... jag är ju liksom lite grön på den fronten ännu. Hemsidor kan jag, men forum... ja jag lär mig:D
#8 - 4 januari 2006 20:03
[quote=qenzo]Forumet då? Kolla gärna in det och säg vad som ska fixas... jag är ju liksom lite grön på den fronten ännu. Hemsidor kan jag, men forum... ja jag lär mig:D[/quote]

Sa den räddande ängeln i nöden... hon som hjälpte mig när jag hade lösenordsskyddat en sida så bra att jag inte kom in på den själv :eek:
#9 - 4 januari 2006 21:10
Snygg sida!, behagliga färger tycker jag.
#10 - 4 januari 2006 23:15
Hehehe... blev genast en dm längre...
#11 - 4 januari 2006 23:26
Tant Nancy, såg att det gick att posta som gäst i forumet.
rekommenderar att det ändras till att krävas registrering för att undvika missförstånd och dylikt då man inte ser lika enkelt vem det är som gjort tillägget.
om inget användarnamn skrivs in så används "gäst"

på första sidan i forumet ser det ut som lite för många [] finns med.
Moderator ] [ [ GF-medlem ] ]

får allt säga goa färger ni valt därinne :)
#12 - 4 januari 2006 23:54
[quote=Raven]Tant Nancy, såg att det gick att posta som gäst i forumet.
rekommenderar att det ändras till att krävas registrering för att undvika missförstånd och dylikt då man inte ser lika enkelt vem det är som gjort tillägget.
om inget användarnamn skrivs in så används "gäst"

på första sidan i forumet ser det ut som lite för många [] finns med.
Moderator ] [ [ GF-medlem ] ]

får allt säga goa färger ni valt därinne :)[/quote]

Okidok Helena... lite jobb till dig [:D]
#13 - 4 januari 2006 23:56
[quote=Tant Nancy]Okidok Helena... lite jobb till dig [:D][/quote]

haha så du tillhör dom som delegerar ut arbete ;)

oja tänkte lägga till en sektion för föreningar i min signatur idag och ni hamnar på första plats där ;)
#14 - 5 januari 2006 00:38
Du är gullig du Raven... ska se om jag får till det där med inloggning... trodde ju att jag fixat det
#15 - 5 januari 2006 00:46
qenzo säg till om du behöver hjälp har en del erfarenhet med phpbb då jag är administratör över ett forum med den mjukvaran :D
#16 - 5 januari 2006 02:04
Raven:
Jag har nu fixat inloggningen, man kan läsa men inte skriva.
Admin, moderator och GF-medlem har fått varsin "bar", övriga blir utan :p
Dock vet jag inte hur man får bort de extra [].. det lägger den ju till automatiskt.
Jag har nu gått med i phbb's supportforum och hittade där hjälpen jag beh men bilderna *suck*...
Och jag TROR att det ska vara ordnat nu så de flesta buggar är borta.
Dock skulle jag behöva hjälp med annonseringen... där ska endast GF-medlemmar kunna posta... men hur f*n får jag till en separat inloggning? Hittar inte vart man gör det.

Jag är dock ganska stolt över mig själv :D första forumet någonsin... men så blir nätterna lååååånga med :cool:
Ska tilläggas att forumet ännu inte är uppdaterat... men det sköts aut och bör hända inom nästa vecka. Har vers. 18 och inte 19 som är det nyaste.

Mkt annat snack blev det här nu...f'låt...
VÄLKOMNA ska ni vara iaf [;)]
#17 - 5 januari 2006 02:15
[quote=qenzo]Dock skulle jag behöva hjälp med annonseringen... där ska endast GF-medlemmar kunna posta... men hur f*n får jag till en separat inloggning? Hittar inte vart man gör det.[/quote]

skippa separat inloggning utan skapa grupp istället.
är lite upptagen med att uppdatera min signatur men kan ta en titt på det om en stund.
#19 - 5 januari 2006 10:36
Yes, jag har läst och gjort. Men Raven, finns det ngt annat sätt vi kan prata på, msn kanske?
Eftersom forumet här kommer ligga nere på obestämd tid och för att alla ska slippa det här snacket i en tråd om GF ;)
#20 - 5 januari 2006 10:44
Det kanske vore en ide att inkludera Sundsvall. Då det inte finns någon akvarieförening där.
#21 - 5 januari 2006 12:10
[quote=gladys]Det kanske vore en ide att inkludera Sundsvall. Då det inte finns någon akvarieförening där.[/quote]

Vad jag vet finns det inga restriktioner på vart medlemmarna ska bo... betalar man brukar man ju vara välkommen överallt;)
Om så vore fallet, att det finns restriktioner, skulle ju inte du och jag vara välkommen heller, då vi bor i en gråzon.. mitt emellan dessa städer.
#22 - 5 januari 2006 15:04
Om Sundsvallsbor vill vara med i vår förening så är det OK! Tyvärr får de ju inte så stor nytta av rabatterna i Östersundsbutikerna, och inte blir det helt enkelt att komma på våra träffar heller.
#23 - 5 januari 2006 20:39
[quote=qenzo]Vad jag vet finns det inga restriktioner på vart medlemmarna ska bo... betalar man brukar man ju vara välkommen överallt;)
Om så vore fallet, att det finns restriktioner, skulle ju inte du och jag vara välkommen heller, då vi bor i en gråzon.. mitt emellan dessa städer.[/quote]

Jaha ja. Här blir man dumförklarad efter noter..
#24 - 5 januari 2006 20:50
Gladys: Äh inte då... jag får ju inte ens igång filmen igen....
#25 - 17 juni 2006 08:35
Sådärja!!! När jag väl knåpat ihop en sida, så visade det sig att en av våra nya medlemmar (qenzo) var hacker av stora mått. Självklart tog jag då chansen att se till att hon kom med i styrelsen och fick titeln webmaster! Eftersom jag är både ordförande och odlingsansvarig (och sjuk) har hon verkligen lättat min börda (inte så farligt som det låter :-) och tagit över allt webrelaterat!!!

Allt ovanstående har i alla fall resulterat i en ny, snygg sida med mycket bättre fuktionalitet (blir en himla skillnad när man kan knacka kod tydligen), ny adress har vi också... kom gärna in och kika... å skriv en rad i gästboken om ni vill.... Nya adressen är: http://web.telia.com/~u90406416/
#26 - 17 juni 2006 11:19
[:o]

Annons