Gjort en akvariesida!

#1 - 20 februari 2005 08:23
Hej. Igår började jag göra en akvariesida. Det är ett forum som är tomt nu så det skulle bli roligt med lite medlemmar som ville skriva inlägg :) *ler*
http://groups.msn.com/aqua-hanna/
#2 - 20 februari 2005 10:17
Titta in lite men din sida var ju helt nystartad så det fanns inte så mycket att läsa samt de bilder som fanns var de som du "lånat från zoopet", skaffa egna bilder istället.
#3 - 20 februari 2005 10:26
Vad jag vet såär det inte tillåtet att använda Zoopets bilder på sin egen hemsida så om du inte vill få problem så rekomenderar jag dig att genast ta bort dem.

Guy
#4 - 20 februari 2005 10:44
Det är inte tillåtet att använad andras bilder urhuvudtaget om man inte har tillstånd.
Om du inte vill få problem så rekomenderar jag dig att genast ta bort dem.

saxat från zoopet:

COPYRIGHT
Allt material som finns med på zoopet.com är ©-skyddat. Inte någon del av zoopet.com får reproduceras, lagras i ett datasystem, eller vidarebefodras i någon form eller på något annat sätt - elektroniskt (t.ex. websidor) kopieras etc. utan tillstånd från såväl författaren och/eller fotografen samt zoopet.com. Fotografens namn finns angivna vid resp. foton. Författare av materialet är om inte annat är angivet Kjell Fohrman.

Vi kommer att tillämpa en mycket strikt policy och beivra alla överträdelse enligt lagen om "Upphovsmannarätt". Anledningen till vår strikta policy är att det snart inte finns några personer kvar som tar bra foton och skriver bra artiklar. Deras arbete kopieras (stjäls) och läggs in på diverse hemsidor utan att de får någon ersättning för sina kostnader.

Allt material som finns på zoopet.com är antingen inköpt eller lånat av någon med tillstånd för oss att enbart använda materialet (text och/eller foton) här. Denna portal och hobbyn i sin helhet är beroende av att det finns duktiga fotografer och författare och vi vill att dessa även i framtiden skall anse det vara värt mödan att fortsätta fotografera och skriva.

Detta innebär inte att vi säger nej till alla (t.ex. till specialuppgift i skolan) som vill använda material som finns på zoopet.com, men inget kan användas utan godkännade.

Om någon bryter mot ovanstående regler förbehåller vi oss rätten att fritt fakturera ett belopp som VI ANSER vara lämpligt satt i relation till hur mycket som kopierats.
#5 - 20 februari 2005 13:48
jo jag ska ta bort dom...vet...men ja har dom bara tillfälligt..även faktan ska omskrivas..gjorde bara mallar..:)
#6 - 28 februari 2005 16:59
Hoppas att det blir något av din sida! Varför inte fixa en "bättre" webbhost??? Jag kan mer än gärna hjälpa dig med att göra hemsida (kostar inget) ;-)... Sedan så kan du fixa "bättre" saker som forum, gästbok, besöksräknare m.m. från bravenet... Om du eller någon behöver hjälp, så maila gärna mig på [email]martinalexandernilsson@hotmail.com[/email] och säg vad ni behöver hjälp med, jag är lixom lite av en datanörd =P...
#7 - 28 februari 2005 17:02
Jo....Men de bättre ställena kostar såå...Och de som inte kostar har reklam...:P
Min mail är [email]hannapersson@hotmail.com[/email]
Vore supersnällt om du kunde "göra" en sida :D
#8 - 2 mars 2005 11:19
Lär dig HTML. Det är sketenkelt och superkul! På http://webmonkey.wired.com/webmonkey/ och http://www.tiger.se/dok/htmltext.html så finns det bra guider och bra tips på engelska resp. svenska om hur du lätt skapar ett html dokument. Min farmor kan t.o.m. göra det! När jg började med HTML så fanns det inte lika mycket roliga möjligheter att fixxa med sin webbplats som idag, gratis phpbb forum, javascripts, nya CSS och Flash och allt möjligt som är hur enkelt som helst! Bara du byter från MSN webbgroups webbhosting.. lite för mycket microsoft-propaganda (för min del)..

lycka till.. behöver du hjälp så kan jag också hjälpa dej, är lite av en frilansande webbdesigner åt min fästmans företag och har hållt på med webbdesign längre än jag hållt på med akvarier.. hehe..
#9 - 2 mars 2005 11:32
Ahh.. förresten.. här är en länk som förklarar upphovsrättslagen, det här med att "låna" bilder, text eller annat..

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19600729.HTM

det är mycket vilktigt att tänka på när man gör hemsidor, att man inte bara kan ta (låna) vilka bilder som helst... Just på den här sidan står själva lagen, lite tung och allt behöver man inte veta..
#10 - 2 mars 2005 17:15
Jo. Försöker lära mig så gott det går...Men hrrm...vill få en snygg look på det också vilket jag inte kan knacka in i min skalle....har dreamweawer där ja tryar lite...

jo jag vet det där med Copyright osv. Fotar eget å lägger ut så.
#11 - 3 mars 2005 08:22
Vill du ha ett riktigt enkelt program, så ladda ner Frontpage Express! Kan du använda Microsoft Word så kan du också använda Frontpage Express... Bara att skriva som du skriver ett vanligt dokument, infoga lite bilder och voila... så har du en fin hemsida...
#12 - 3 mars 2005 11:25
Har ju redan Dreamweawer å det e ju mer exlusivt och funkar bra. Nyaste dåra.
Men var laddar man ner det där programmet då?

Annons