Give me four and two thirds...

#1 - 23 juli 2008 21:07
Kapade en bit av pekfingret idag.. Jävla skit...!! Hela blomman e väck..!
Tog med mig fingerbiten i en glasburk fylld med is, vandrade till sjukan..
Fingerbiten "var för liten för att sy på"...!!!
Lätt för dig att säga...
Det är ju för fan MIN fingerbit som fattas!!!
Well, well, det ordnar sig, blir skumt att fingerspela på guran ett tag framöver, får hålla mig bakom trumkitet... [B)]
#2 - 23 juli 2008 21:11
Ajdå! Beklagar sorgen! Som gitarrist får jag väl bara säga att det var tur att det var högerhanden, för det var det väl?
#3 - 23 juli 2008 21:20
Whistler84 skrev:
Ajdå! Beklagar sorgen! Som gitarrist får jag väl bara säga att det var tur att det var högerhanden, för det var det väl?
Tackar för orden!!
Vill inte riktigt kalla mig för gitarrist men som högerhänt får jag väl ändå skatta mig lycklig att det var faktiskt var högran som rök..[B)][B)]
Kan fortfarande trycka toner med vänstran ju..
QardinalE
#4 - 23 juli 2008 21:20
Oouuchhh NIC för H, man ska inte jobba på egen hand på det sättet, Du har min fulla sympati för det där eländet. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig med musiken för dig.

I annat fall får du börja spela Synth, skulle inte märkas ngn skillnad i den musikstilen även om den hade varit kapad vid knogen lr mer:p;).
#5 - 23 juli 2008 21:28
QardinalE skrev:
Oouuchhh NIC för H, man ska inte jobba på egen hand på det sättet, Du har min fulla sympati för det där eländet. Jag hoppas verkligen att det ordnar sig med musiken för dig.

I annat fall får du börja spela Synth, skulle inte märkas ngn skillnad i den musikstilen även om den hade varit kapad vid knogen lr mer:p;).

My man qardinalE!!!
Kan ju inte säga det bättre själv!!
Med dina, mina och andra ord så behövs det inte mer än en sjuk hjärna och en fingerlös hand för att göra synth "musik"...
Thanks man!! [:-106]
QardinalE
#6 - 23 juli 2008 22:06
Vad hände egentligen NIC, var det hobbysnickeri lr är det ngt som är arbetsrelaterat?

Vadå för litet? är de helkorkade i sjukvården där nere:confused:, De fixade ju "Bobbit" när han blev kapad på div kroppsdelar:p. Men visst det var ju inte den svenska sjukvården som gjorde det;).
Jag säger bara det igen, f*n vilken otur.
#7 - 23 juli 2008 22:09
Bobbit kanske hade större kroppsdel? ;)

Plektrum ftw!
Spelar du klassiskt så får du väl låta nageln växa ut, om den nu finns kvar dvs. De flesta klassiska gitarrister har naglar som skulle få vilken drag queen som helst att bli avundsjuk...
#8 - 23 juli 2008 22:46
Slöjdat på egen hand, ajajaj...
Riktigt trist det där, hoppas att du i alla fall fick något smärtstillande med dig hem.
#9 - 23 juli 2008 23:09
Uj, det var väl onödigt! Hur är den planerade läkningen då`Blir det men eller är det bara ett temporärt elände?

/J *som själv gnäller om han bryter en nagel på högerhanden. Plektrum är för nybörjare...*
#10 - 23 juli 2008 23:45
Jag har försökt med långa naglar på högern för klassiskt spel, men det funkar inte när man lirar metal, kampsportar och står i krogdörren på helgerna... :p
Guest
#11 - 23 juli 2008 23:49
Trist att höra! Skickar en krya på dig kram bums...
Kram! :)

Tröstande är kanske att få höra är att fingerblommor läker fort.
#12 - 24 juli 2008 22:10
Tackar er alla för era inlägg!
Ordnar sig säkert, det mesta skulle växa till sig igen..
Väldigt irriterande just nu i alla fall.
Rackarns kapmaskin till elände...
#13 - 24 juli 2008 22:12
Och nej och usch... inga långa naglar här inte!! ;) Fenders heavy plektrum alltid i fickan! :)
Guest
#14 - 24 juli 2008 22:23
NIC skrev:
Och nej och usch... inga långa naglar här inte!! ;) Fenders heavy plektrum alltid i fickan! :)

Agree!! Ser ju inte snyggt ut på en kille...;)
#15 - 30 juli 2008 19:23
Jag hänger inte med nu :S. Är fingerblomman en del av benet i handen eller är det bara hud? :confused::confused::confused:
#16 - 30 juli 2008 19:41
XenOn skrev:
Jag hänger inte med nu :S. Är fingerblomman en del av benet i handen eller är det bara hud? :confused::confused::confused:

precis vad är fingerblomma?!
#17 - 30 juli 2008 20:07
XenOn skrev:

Den delen som du knappar på tangenterna med, typ..
På biten som jag hade med mig i glasburken såg det ut som en bit av benet var med, men nu en vecka efteråt så verkar det ha löst sig bra, kan inte riktigt använda pekfingret än men det verkar läka fint. Nästan hela toppen är typ tillbaka..
QardinalE
#18 - 30 juli 2008 21:04
NIC skrev:
men nu en vecka efteråt så verkar det ha löst sig bra, kan inte riktigt använda pekfingret än men det verkar läka fint. Nästan hela toppen är typ tillbaka..

[CENTER][CENTER]Skönt att höra NIC:D[:-76]
[/CENTER]
[LEFT]Det innebär ju att det fortfarande blir NIC the Rocker;), och att du inte behövde döpa om dig till Synth-NICCE[:-27] eller ngt annat.
[/LEFT]
[/CENTER]
#19 - 30 juli 2008 22:16
QardinalE skrev:
[CENTER][CENTER]Skönt att höra NIC:D[:-76]

[/CENTER]

[LEFT]Det innebär ju att det fortfarande blir NIC the Rocker;), och att du inte behövde döpa om dig till Synth-NICCE[:-27] eller ngt annat.

[/LEFT]

[/CENTER]

Thank god!!! :p:D
#20 - 30 juli 2008 22:44
Måste säga att du verkar ta din förlust väldigt bra..
Guest
#21 - 30 juli 2008 22:52
QardinalE skrev:
[CENTER]Det innebär ju att det fortfarande blir NIC the Rocker;), och att du inte behövde döpa om dig till Synth-NICCE[:-27] eller ngt annat.[/CENTER]

Märks att du kan lite om synthmusik. [B)]
Då HADE han saknat sin högra fingerblomma.;)

Nice NIC att det läker bra, har varit med om samma sak.
Fast jag satte bara fast fingerblomman direkt, typ secunden efteråt och döm om förvåning när den hade växt fast igen på bara ett par dagar.
Mycket blod i fingrarna=bra och snabb läkningsprocess...
#22 - 31 juli 2008 13:58
NIC skrev:
Den delen som du knappar på tangenterna med, typ..

På biten som jag hade med mig i glasburken såg det ut som en bit av benet var med, men nu en vecka efteråt så verkar det ha löst sig bra, kan inte riktigt använda pekfingret än men det verkar läka fint. Nästan hela toppen är typ tillbaka..

Härligt med en snabbläkande skåning med andra ord! :D:D:D
#23 - 31 juli 2008 19:22
XenOn skrev:
Härligt med en snabbläkande skåning med andra ord! :D:D:D

Denna skåningen e jätteglad! :)
Hade blivit så konstigt att peta i näsan annars ju, hahaha!!!:p
#24 - 31 juli 2008 19:23
maria_ skrev:
Måste säga att du verkar ta din förlust väldigt bra..

What to do, what to do.. [:o]
#25 - 31 juli 2008 19:32
hehe.. du e så metal NIC.. vet en gitarrist som hade nytta av att tappa lite av sitt finger o fick in en glas bit där.. mr IA eklund i freak kitchen.. skoja vilka övertoner han gör pga av fingret o tappingspel.. kanske hinner peta in en liten glasbit innan det läkt??

annars har vi ju mr munky i korn som började med gitarr pga en tappad fingertopp..

se bara möjligheter nu nic :D
#26 - 31 juli 2008 20:15
Ibanez skrev:
hehe.. du e så metal NIC.. vet en gitarrist som hade nytta av att tappa lite av sitt finger o fick in en glas bit där.. mr IA eklund i freak kitchen.. skoja vilka övertoner han gör pga av fingret o tappingspel.. kanske hinner peta in en liten glasbit innan det läkt??

annars har vi ju mr munky i korn som började med gitarr pga en tappad fingertopp..

se bara möjligheter nu nic :D

Hahaha!!!!!
Kanske ska ta och trycka fast en bit glas då... hahahahahaha!!!
#27 - 31 juli 2008 20:54
För att knyta ihop den här tråden vill jag att någon säger vad vi lärt oss av detta :)
#28 - 1 augusti 2008 18:49
XenOn skrev:
För att knyta ihop den här tråden vill jag att någon säger vad vi lärt oss av detta :)

Att det är bra med glas i fingret om man lirar metal?
#29 - 1 augusti 2008 21:04
NIC skrev:
Att det är bra med glas i fingret om man lirar metal?

Sedär ja :)

Annons