Giftigt lim? akvariebakgrund!

#1 - 20 maj 2009 16:17
[FONT=Times New Roman][SIZE=3]Jag har två akvarium med plastplanscher som bakgrund, i det ena syns bakgrunden bra men i det andra syns den knappt alls.
Funderar på om man kan sätta fast den på insidan istället.
Men då undrar jag hur man skulle kunna sätta fast den.
Är vanligt lim i limstift giftigt? eller måste jag köpa akvariesilikon?? :confused:
Eller finns det något annat sätt som jag inte tänkt på?[/SIZE][/FONT]
#2 - 20 maj 2009 16:46
Är den vattenfast? Hur ska du göra om du vill byta den? Nja, jag tror att du säkerligen kommer att ångra dig om du sätter fast den på insidan av karet.
Vill du se planschen bättre kan du göra detta med ett speciellt medel, och det funkar även med olja som du stryker fast den med en skrapa, samma sätt som med stripes på bilar eller liknande.
#3 - 20 maj 2009 21:16
ansjo skrev:
Är den vattenfast? Hur ska du göra om du vill byta den? Nja, jag tror att du säkerligen kommer att ångra dig om du sätter fast den på insidan av karet.

Vill du se planschen bättre kan du göra detta med ett speciellt medel, och det funkar även med olja som du stryker fast den med en skrapa, samma sätt som med stripes på bilar eller liknande.

Låter intressant. Vad för medel och vad för olja? :)
#4 - 20 maj 2009 21:26
Vad medlet heter kommer jag inte ihåg men det var tydligen ganska dyrt, men annars funkar det med vanlig matolja:).
#5 - 20 maj 2009 21:36
ansjo skrev:
Vad medlet heter kommer jag inte ihåg men det var tydligen ganska dyrt, men annars funkar det med vanlig matolja:).

Sea view!
#6 - 21 maj 2009 06:13
#7 - 21 maj 2009 07:30
Matolja funkar kanonbra oxå ;)

Det enda som behövs är en skrapa som man har till att montera solfilm på bilrutor och lite matolja som sagt.
Stryk ut matoljan på baksidan där du vill ha planschen och skrapa på planschen så du får bort alla bubblor.
Små luftbubblor ger med sig själv efter ett tag.

Enjoy ;)

Annons