Det är konstigt att fisken inte har växt än enda millimeter på sån lång tid är du säker på det? gibbiceps är normalt inte så snabbväxande men detta låter som ett extremfall. vad matar du med för algtabletter? hursomhelst måste du köpa ett större akvarium eller lämna in fisken till något offentligt akvarium eller ge bort den till en person som minst har ett 500 liters akvarium
Ja, visst är det konstigt?! Hade räknat med att kunna flytta honom från 110 liters karet vid det här laget... Jag förstår ingenting och börjar bli riktigt orolig, eller jao.. har varit det ett tag nu.
Jag är helt hundra på att han inte har växt - dokumenterar nämligen tillväxten och sen april har han legat på exakt samma längd. På bilderna jag länkade i inlägg #5 så kan du se hur han har växt.
Maltabletterna jag matar med är JBL Novo Pleco och fodertabletterna heter JBL Novo Tab.
Vad menar du med att jag måste köpa ett större till honom? Han behöver väl knappast ett 500 liters redan nu!? Han är ju bara 8,5 cm?! Jag har ett större till honom (+600 liter) som han kan hoppa i
senare om det är det du menar? Har dock den arga ancistrusthonan Alma däri redan så Joel kan inte flytta över dit förän han är större/maffigare än henne. Allt hon KAN dänga upp ger hon nämligen råstryk men annars är hon inte bråkig, och snälla pardalisen Sayid på 40 cm är from som ett lamm så jag hoppas inte att han blir ett problem heller... men det kan det ju bli, ffa när Joel börjar komma upp i hans storlek men då ska jag förhoppningsvis hunnit skaffat minst ett +720 liters också så att det går att sära på dem i så fall. Men det ser ju ut att vara ett tag tills dess...
Men om du var orolig för att jag tänkt ha en fisk som kan nå en totallängd på 70cm i en 100 liters burk för alltid så behöver du inte oroa dig, det tänker jag absolut inte - han bor bara där så att han kan växa till sig ifred utan konkurrens från de större malarna.