Alla 6 lever fortfarande. Matar bara med någon enstaka liten bit från algtabletter. Behöver de något mer?
Och tror du man kan ha räkor i en balja med mossa och vatten utifrån så att man får med massor av smådjur i vattnet? Läste att räkor äter såna. I mossan finns också gammla blad, alger och annat.
Jag skulle inte chansa på att ta något utifrån om jag inte visste exakt vad jag gör.. Om du ändå vill prova så samla in det du vill ha, fota det och lägg upp en tråd och fråga proffsen.. Speciellt
Azur är duktig på vår svenska fauna och vad som fungerar, han är också jättesnäll och svarar om man skickar en fråga direkt om han har missat tråden...
Jag tycker inte längre att mina räkor är så förtjusta i cyklops och sådant som förrut, kanske har det med vilket annat foder man har.. Jag kör ju med räkpellets oftast, cyklops ibland och squash är de tokiga i.. Algtabletter är också bra som sagt..
Tänk dig för vad du stoppar ner i karet nu... Räkor är känsligare för mineraler och kemikalier än fisk är.. Stoppa inte heller ner några nya växter utan att de har fått stå länge i ett annat kar utan räkor eller köp av privatperson, räkor tål inte växtgift osv som växtodlare använder..
Ta inga stenar eller sådant utifrån utan att lägga upp bild här och fråga, berätta då var du har hittat det..
Kul att det går bra... Kan du inte köpa räkpellets med protein eller cyklops på zoo??? ;)