Ger ni fiskarna julklapp?

#1 - 21 december 2006 19:43
Ja som rubriken lyder.. ger ni era fiskar någon julklapp? Extra god mat? Ny inredning, nya kompisar. Vad som helst;)
Kom med bra tips!

Själv tänkte jag springa iväg till fiskebutiken och kika om dom har nån daggmask:D Och till nyår blir det totalrenovering vad gäller inredning. "Släng ut den gamla inredningen, släng in det nya". Är det inte så dom säger;)

Vet inte om det redan finns trådar om detta. Sorry i så fall!

/Hans
#2 - 21 december 2006 19:49
hehehe- nä, inget sånt alls.
Men varför inte.
#3 - 21 december 2006 19:55
Jag ger inte heller fiskarna något.. Inte katterna eller hunden heller..
Fast hunden ska få en present av min son, en liten mjuknalle, han älskar att gå runt med små mjuka nallar...
#4 - 21 december 2006 19:57
Man kanske skall ge dom nya kompisar som julklapp, gills det?
#5 - 21 december 2006 19:58
mina fiskar kommer inte få något av mig för jag får aldrig något av dom.. dom har aldrig några pengar att köpa nåt för ;)
#6 - 21 december 2006 20:04
Klar fiskarna måste få vara med å fira jul;)

mina fiskar kommer inte få något av mig för jag får aldrig något av dom.. dom har aldrig några pengar att köpa nåt för ;)

Nej det är typiskt fiskar.. Inte göra nånting utan bara försöka leva på bidrag:)

/Hans
#7 - 21 december 2006 20:12
Här blir ommöbleringen i karet klar imorgon och sen får fiskarna lite nya kompisar under eftermiddag...
#8 - 21 december 2006 20:14

Men dom kan väl ge dig saker som går att ordna utan pengar som tex glädje?:);)

Jag brukar köpa julklappar till fiskarna men i år så har jag inte ens köpa åt föräldrarna och jag har ingen tanke på det heller. Julen känns bara blääää i år ändå:p Annars så brukar jag tom pynta akvariet för att fiskarna skall ha det lite fint med:p
#9 - 21 december 2006 20:18
glädje?? nope,, jag vill ha saker.. massor saker,, då blir jag glad :p
#10 - 21 december 2006 20:18
Glenn skrev:
Men dom kan väl ge dig saker som går att ordna utan pengar som tex glädje?:);)

Jag brukar köpa julklappar till fiskarna men i år så har jag inte ens köpa åt föräldrarna och jag har ingen tanke på det heller. Julen känns bara blääää i år ändå:p Annars så brukar jag tom pynta akvariet för att fiskarna skall ha det lite fint med:p

Här har vi en rikktig julakvarist:)
Är det julgranskulor och glitter som gäller? Eller har du något annat?

/Hans
#11 - 21 december 2006 20:19
Mina fiskar får ett nytt akvarium samt en grotta som jag har gjort alldeles själv:)

finns att se på zoonen..inte för att den är märkvärdig på nåt vis..men kanske lite tjejig..hahaha
#12 - 21 december 2006 20:24
glädje?? nope,, jag vill ha saker.. massor saker,, då blir jag glad :p

har för mig att det kallas materialist?;)

[QUOTE=battalionP]Här har vi en rikktig julakvarist:)
Är det julgranskulor och glitter som gäller? Eller har du något annat?[/QUOTE]

Det är små gulgranskulor som jag brukar sätta på aklvariet. Jag har ju tejpat silvertejp på det för att slippa se dom fula skarvarna så silvertejpen ska se ut som en ram är det tänk och då drar jag bara bort lite uppe i varje hörn och sätter dit 1 liten röd julgrnskula:D

[color=blue]by the way:[/color] Köper iofs julklappar men dom är till mig själv. So far så har det blivit ett ytterfilter, reglar/spånskiva till bänkbygge och annat akvarierelaterat:D
#13 - 21 december 2006 20:27
jepp du har helt rätt.. jag är prylgalen.. du anar inte hur mycke onödig saker jag köper mig :D
#14 - 21 december 2006 20:32
jepp du har helt rätt.. jag är prylgalen.. du anar inte hur mycke onödig saker jag köper mig :D

Du är inte ensam kan jag säga fast jag försöker skära ner på köpandet nu. Har rensat ut 2 [color=blue]stora[/color] plastsäckar med skitsaker ur mitt rum på ca 11m2 haha:D
#15 - 21 december 2006 21:11
jag ger dem en fasteperiod i julklapp eftersom jag åker till mina föräldrar till annandag jul...

prylgalen jag också... men varför rensa när man har vindsförråd?
#16 - 21 december 2006 21:13
kasta saker ska man aldrig göra.. tänk om 25 år då kanske man har nytta av alla saker :)

mina fiskar får oxå en fasteperiod eftersom jag åker till mina päron under jul
#17 - 21 december 2006 21:16
kasta saker ska man aldrig göra.. tänk om 25 år då kanske man har nytta av alla saker :)

mina fiskar får oxå en fasteperiod eftersom jag åker till mina päron under jul

hehe jo så kan man också tänka men jobbigt med städning med mer om det är massa skit överallt:p

Kanske ska starta en ny tråd i typ off topic "vad var det senaste som du sparde?":p
#18 - 21 december 2006 21:17
haha ja de va en bra ide tycker jag.. startar du tråden :p
#19 - 21 december 2006 21:20
ja det kan jag väl göra:p
#20 - 21 december 2006 21:31
klart nu finns ämnet under off topic:D
#21 - 22 december 2006 05:34
Glenn skrev:
klart nu finns ämnet under off topic:D

har väntat på den ;)
#22 - 22 december 2006 21:34
Min fru kom hem med några sk. lyxräkor till mina Rockor.
När hon såg min ganska frågande min så fick jag svaret.
- klart att rockorna ska ha något extra nu under julen.
Tror hon har slått huvudet. :)
#23 - 22 december 2006 21:52
Vandal skrev:
jag ger dem en fasteperiod i julklapp eftersom jag åker till mina föräldrar till annandag jul...

Dito :)
#24 - 22 december 2006 23:28
Julklapp - självklart!

Nästan klar med en hemsnickrad akvariebänk för att samla mina små akvarier på en rad. Jag ser framför mig hur lyckliga de små liven kommer att bli och hur den riktiga julglädjen sprids när de kan se sina grannar på nära håll och nästan umgås. Hoppas att jag blir klar i tid, grannarna gillar inte att jag snickrar på kvällarna, men nu har jag ett par lediga dagar som nog skall räcka.
#25 - 22 december 2006 23:46
ett tips om man har jobbiga grannar som för mycket oväsen. Sätt upp en tjock plåtskiva mot stället som ljudet kommer ifrån sen så tar man på sig hörselkåpor och efter det så tar man fram slagborren och borrar på plåten. Låter som in i h*lvete. En kompis farsa tipsade om att han gjorde så när han var yngre när grannarna förde massa liv med hög musik och liknande. Han kunde stå där i timmar och borra:p

En annan sak som han gjorde när han bråka med en granne under sig var att han la ner sina askraftiga högtalare mot golvet och la över massa madrasser och täcken och drogg på högsta bas och hårdrock. Fick spegelväggen att gå i tusen bitar och grannarna att bli skogstokiga[:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30]
#26 - 23 december 2006 00:40
Mina ciklider får ett 300literskar i present, fast det kommer i januari..... Stora karet fick nya kompisar idag, och så har alla fiskarna fått ny mat inköpt idag (en ny sort alltså....)

Annars får de inget speciellt.
#27 - 23 december 2006 03:46
Glenn skrev:
ett tips om man har jobbiga grannar som för mycket oväsen. Sätt upp en tjock plåtskiva mot stället som ljudet kommer ifrån sen så tar man på sig hörselkåpor och efter det så tar man fram slagborren och borrar på plåten. Låter som in i h*lvete. En kompis farsa tipsade om att han gjorde så när han var yngre när grannarna förde massa liv med hög musik och liknande. Han kunde stå där i timmar och borra:p

En annan sak som han gjorde när han bråka med en granne under sig var att han la ner sina askraftiga högtalare mot golvet och la över massa madrasser och täcken och drogg på högsta bas och hårdrock. Fick spegelväggen att gå i tusen bitar och grannarna att bli skogstokiga[:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30][:-30]

det är ju frågan om grannars oväsen eller hans borrande i plåten som va värst.. jag tror nog ja föredrar grannarna istället för att lägga ner så mycket energi på att klaga på sina grannar.
#28 - 23 december 2006 12:20
hans borrande i plåten var värst. Dåna i hela huset:p
I början så fick han stå där länge och borra men senare så räckte det med att han bara nudda plåten så blev grannarna knäpptysta:p
#29 - 23 december 2006 16:07
Mina fiskar fick nya kompisar och flytväxter idag ;)
#30 - 23 december 2006 16:43
Man kanske skulle köpa lite diskusyngel så maliwisarna får ordentligt levandefoder!

:p
#31 - 26 december 2006 07:49
Mina fiskar fick nya rötter i julklapp , knorrmalarna blev lyckliga över nya hål att klämma in sig i :D

Samt en rejäl städing och om flyttning den 24:e "julstädning är viktigt".

Fick inte plats med någon gran i karet så dom fick lite nya cabombas planter istället :D antar att det blir bäst så :p

Ville ge dom ett nytt ytterfilter med men det ville inte ekonomin tillåta så det får väll bli en senare present:(
#32 - 27 december 2006 10:06
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Mina fiskar fick nöja sig med att jag inte glömde mata dom i allt annat julbestyr ;)[/COLOR][/FONT]
#33 - 28 december 2006 07:25
Glenn skrev:

bra idé med plåten och borren.. måste testas :)

mina diskusar fick levande vita myggisar i julklapp :)
#34 - 29 december 2006 00:53
Bucket skrev:
bra idé med plåten och borren.. måste testas :)

mina diskusar fick levande vita myggisar i julklapp :)

Haha ja varför inte?
Du får raportera sen om du fick bo kvar eller om du blev vräkt:p

Annons