Genomskinliga bebisar och korsningar

#1 - 3 februari 2006 13:37
Av varje kull Black Molly som jag har fått så har också minst 2 st varit genomskinliga ... och sen blivit svarta. Vad beror det på? Eller det är inget som är dåligt? Just nu har jag en som är genomskinlig ... och den har inte något tecken på att börja bli svart.

Hur kommer bebisarna se ut dom är korsningar? Jag har nämligen en platy-hane (hans fru dog, ska skaffa två nya till honom) som uppvaktar honan rätt ofta fastän att hon redan har en make (han är också black molly). Om dom nu får bebisar så ... ja,så att man vet och inte blir rädd för att firrarna är sjuka.
#2 - 3 februari 2006 15:06
Skulle inte tro att de e nått farligt ! Dom kanske byter färg senare eftersom ja har haft black molly som har vart vita också (fast me lite svarta prickar här å där)

Molly å platy kan inte korsas
#3 - 4 februari 2006 00:38
molly är väll inte parbildare

tycker mina parar sig hejvilt ... hannnen e på honer som ska föda tilome
#4 - 4 februari 2006 09:58
Naje dom är inte parbildande.. :)
#5 - 10 februari 2006 10:34
mina två mollys håller sig tillsammans ... han är ständigt vid hennes sida och hon stannar hos honom ... men å andra sidan så alla djur och även fiskarna som jag äger är annorlunda :o)
#6 - 10 februari 2006 11:54
[QUOTE=LinaNielsen]mina två mollys håller sig tillsammans ... han är ständigt vid hennes sida och hon stannar hos honom ... men å andra sidan så alla djur och även fiskarna som jag äger är annorlunda :o)[/QUOTE]

Det beror på att det bara är två av samma art. Hade du haft fler mollyhonor skulle han uppvakta dem också.
#7 - 11 februari 2006 13:40
[QUOTE=LinaNielsen]mina två mollys håller sig tillsammans ... han är ständigt vid hennes sida och hon stannar hos honom ... men å andra sidan så alla djur och även fiskarna som jag äger är annorlunda :o)[/QUOTE]

Dedär är inte parbildning

När ja släpper ner 2honer samtidigt i yngelkaret så simmar dom också tillsamans

dom söker bara sällskap till sin art har inget med parbildning ö göra
#8 - 11 februari 2006 14:50
Måste tillägga

Fiska upp 16st Genomskinliga yngel precis

kolla ner i yngelkaret o där simma dom ...nyfödda .... Hungriga på nykläckta artiema också ...
#9 - 14 februari 2006 00:23
det beror på att grundformen av black molly är grå... det svarta är en recessiv gen och ofta så får man spräckliga eller grå yngel...
#10 - 14 februari 2006 11:12
[quote=mayday]Dedär är inte parbildning

När ja släpper ner 2honer samtidigt i yngelkaret så simmar dom också tillsamans

dom söker bara sällskap till sin art har inget med parbildning ö göra[/quote]

okok .. ja har fler molly ... och jag har ju märkt att dom simmar gärna tillsammans allihopa .. så ... ja ja. tack för svar i alla fall!:D

Annons