Ge tips på affärer

#1 - 27 juni 2004 12:52
Hej!
Ska förbi Stockholm och Göteborg i sommar. Jag vet endast 2 akvarie affärer där. Akvarielagret i stockholm och herkules zoo i göteborg.
jag är ute efter Discus och billiga växter.
Har ni några andra tips på någora bra ställen?
#2 - 27 juni 2004 12:59

Om du skall kolla in diskus så är Akvarieleasing och Akvarielagret de butiker du borde besöka !

Stora dyra diskus = Akvarielagret
Mindre billigare = Akvarieleasing

Båda affärerna är helt kanon och ligger dessutom ganska nära varandra !

#3 - 27 juni 2004 13:01
Aha!
Har akvarieleasing någon hemsida? Var ligger affären?
#4 - 27 juni 2004 13:27
<font face="Tahoma">Hejsan.

Skall du köpa discus i Göteborg kan jag rekommendera
<font size="4"><font color="red"><b>TROP AKVARIEFISKIMPORTEN </b></font id="red"></font id="size4">på Kaggeledstorget.Han är både kunnig, trevlig och billig.
(Då jämför jag med priserna i Borås)
www.tropakvariefiskimport.com.
Han har "allt" i fiskväg, ca 200 kar i toppenordning.

Har själv köpt 11 st discus där och är supernöjd.
Titta gärna in på min ZOON så får du se mina firrar.
M V H
Bosse "BILLBO" [:-164]</font id="Tahoma">
#5 - 27 juni 2004 13:36
Okey, har sett dina discusar Bilbo. jag är nämligen Hajen_89 på zoonen. Men länken du gav funkar tyvärr ej.
#6 - 27 juni 2004 13:40

www.akvarieleasing.se !

Det ligger i Sundbyberg ! Det finns tydligen ett i Göteborg åxå !
#7 - 27 juni 2004 13:43
Hej Hajen.

Jag såg det för sent att länken inte fungerar, tyvärr.
Gå in på http://www.ciklid.se/ så kan du se en lista på ciklidaffärer , där finns Trop med.

HA DET
BILLBO
#8 - 27 juni 2004 14:02
http://www.come.to/ciklidleken (Lerum)

http://www.ciklidhobby.com/ (Nol en längre bit utanför Göteborg)
#9 - 27 juni 2004 14:20
Tackar, det blir att fara med bilen några vändor [:)]
#10 - 28 juni 2004 02:55
som tricella säger
cikldleken är importören för diskus, och säljer dessa till trop importen, så skippa kaggeleds och åk te lerum direkt, dessutom har han överkommpligt pris på det mesta annat, bla. växter (dom kan se lite dassiga ut ibland, det går ett tag emellan sändningarna)
#11 - 28 juni 2004 07:13
Som du redan har fått reda på är det Hecules som gäller. Jag brukar alltid köpa min fiskar där. Dem är helt klart billigast i dessa trakter och dessutom har dom helt suverän service och stort utbud av ciklider och sällskapsfiskar!

Väl värt ett besök!

Hoppas du hittar vad du letar efter!
#12 - 28 juni 2004 12:44
Hercules är bra, men ZooMässan i Kungsbacka fyra mil söder om Göteborg http://www.zoomassan.se är också värt ett besök. De har ett mycket stort fisksortiment och en hel del ovanliga fiskar från de flesta familjer. Ägaren är mycket kunnig, och trevlig så länge man inte talar om att man köper/säljer på auktioner och annat som konkurrerar med honom.

Olle
#13 - 28 juni 2004 12:49
Snubben på Zoomässan är lite "anti Zoopet".
Så man behöver nödvändigtvis inte berätta att man är Zoopetare.
Kjell Fohrman
Administrator
#14 - 28 juni 2004 12:58
Snubben på Zoomässan är lite "anti Zoopet".

Så man behöver nödvändigtvis inte berätta att man är Zoopetare.
*
Vad säger du - jag och Hasse är ju gamla "kompisar"[8D] så hälsa från mig[:o)]
Håller med Olle om att Hasse är duktig även om vi långtifrån alltid har samma åsikt - men vad var det någon klok man sa en gång i tiden - om två personer har samma åsikt är den ene överflödig[:-68]

cikldleken är importören för diskus, och säljer dessa till trop importen, så skippa kaggeleds och åk te lerum direkt

Bara en liten rättelse - visst köper Trop en del diskus från Ciklidhuset(leken) men de importerar också själva.

Ett litet tips till:
Har själv inte varit där men han som har Gubbero Zoo odlar en hel del diskus själv så det borde finnas en del där.
#15 - 28 juni 2004 15:33
Okey, tur att pappa "klantade" sig med bokningarna så det inte blev 3 dagars tur i göteborg, utan 1 vecka! [;)]
#16 - 28 juni 2004 15:49
Tropisk akvarieimporten är mycket bra och billig. Vad gäller diskus tycker jag Gubbero Zoo är bättre. Fint sortiment i olika prisklasser, både importerat och "hemodlat".
#17 - 28 juni 2004 19:43
Var ligger Gubbero Zoo?
#18 - 28 juni 2004 20:03
Gubbero zoo ligger på Gubberogatan, man tar sikte på Olskroken och Redbergsplatsen, från rdbgs-platsen går en tvärgata snett nedåt som heter Gubberogatan, ligger "bakom" Olskrokstorget (kan man skriva så??). Har dock inte så många udda färgvarianter av diskus, eller?? Rätta mig om jag har fel.

Skall man fara runt en del i Gbg så är Nols ciklidhobby oxå väl värt ett besök. förmodligen är Kent den trevligaste fiskhandlare jag nånsin stött på. Ligger ca 3 mil norr om Gbg, 45:an mot Karlstad men tycker det är SÅÅ kul att åka dit!!

Trop akvarieimport som de andra säger får man bara inte missa, mycket fisk och bra priser, trevlig kille som har stället! Förmodligen störst på diskus i Gbg??

Herkules är bäst i Gbg på fiskar. Bästa servicen och trevlig personal. Hujeda mig vad hjälp jag fått av dem sen jag började hålla husdjur i vatten!!

Hornbach tycker jag oxå man skall åka till oavsett om man tänker köpa fisk eller inte. Byggmarknad med fiskavdelning. Billiga på tillbehör och dylikt.

#19 - 28 juni 2004 20:06
Tack! Anteckningsblocket ryker!
#20 - 28 juni 2004 21:52
Lenmar har rätt i att Gubbero Zoo inte har så många udda diskus...
De verkar ha en jämn tillgång på standard odlade varianter, perfekt för en nybörjare som mig. De flesta fiskarna är av mindre storlek (5-8 cm), en del till riktigt bra priser, ofta paketpris på 5 st. Har inte sett något vildfångat där.

Tropisk akvarieimporten är en mycket fin butik, springer där 1 gång i veckan minst ;-). Sortimentet på diskus varierar dock. Ibland finns ingenting, ibland mycket. Verkar som han har väldigt stor omsättning på fiskarna. Det jag har sett består mestadels av vildfångat men jag antar att han tar in mycket annat också.

Vad gäller växter så letar jag själv efter en butik i Göteborgsregionen som har lite roligare sortiment. Har någon nåt bra tips där?
#21 - 29 juni 2004 15:26
Hejsan.

Vill bara nämna att TROP AKVARIEFISKIMPORT <font color="red"><font size="4">INTE</font id="size4"></font id="red"> köper hos Nya Ciklidleken mera. Enligt Ciklidlekens hemsida står det att Trop köper av honom, men detta är alltså fel, om man nu skall tro Tommy, vilket man får avgöra själv.
TROP har en annan importör numera.
Detta har Tommy själv berättat för mig.

M V H
BILLBO
#22 - 29 juni 2004 22:00
Hej Alexander!

Om du kommer till Gbg och tänker besöka Trop Akvarieimport så tänkte jag bara tala om att det inte är nån hit att göra det måndag-tisdag (onsdag oxå??). Då är det stängt. Kanske nån annan gbg-are kan öppettiderna bättre så han inte missar denna kanon-affär??

Jenny

Tillägg: Trop akvariefiskimport har ingen hemsida med öppettider. I telefonkatalogen står det en hemsideadress angiven men den adressen fungerar inte.
#23 - 30 juni 2004 02:42
för öppettider till samtliga affärer kolla respektive hemsida..
finns dom inte här på zoopet kolla ciklid.se

..hehe, HET potatis vem som köper av vem numera :)
#24 - 1 juli 2004 21:40
Ursprungligen skickat av kalle465

Vad gäller växter så letar jag själv efter en butik i Göteborgsregionen som har lite roligare sortiment. Har någon nåt bra tips där?

Jag håller på att bearbeta Gubbero att ta in lite roligare växter. De skall troligen skaffa ett särskilt växtakvarium efter sommaren. Så, jag får väl ligga i och tjôta. [:)]
#25 - 1 september 2004 17:44
Kan tipsa om Hissingens Zoomarknad vad gäller växter...

Har haft stor variation och lite udda varianter när jag varit där.

Annons