Ge katterna hundgodis?

#1 - 2 januari 2009 18:02
Kan man ge sina katter hundgodis, eller är det skadligt för dem? Fick levergodis som bonus innan när jag handlade, men jag vill ge katterna också. [:o]
#2 - 2 januari 2009 18:04
Man kan ge hundar kattgodis.
Men man ska inte ge katter hundgodis.
#3 - 2 januari 2009 23:18
mina katter äter fisk-godis :) dvs mal-tabletter och allt annat de kommer åt när det är mat-dags.

Katten vi hade när jag var liten gick alltid och åt av hundens foder/godis.

Och vice versa, tills hunden lärde sig att det var kattens mat :)

(katten lärde sig dock aldrig ;) )
#4 - 2 januari 2009 23:23
Är det ok med Frolic till barn då? Vet en som hade såna där barn och Frolic var mumsmums tyckte di små.
#5 - 3 januari 2009 12:54
Min kisse älskar att äta fiskflingor. Han blir helt tokig!
#6 - 3 januari 2009 12:56
Och min jycke käkade upp innehållet i en hel påse med skalad artemia, det kräket:p! Dyrt hundgodis....
#7 - 3 januari 2009 13:24
miluhe skrev:

Men man ska inte ge katter hundgodis.

Varför?
#8 - 3 januari 2009 13:38
Nitra98 skrev:
Varför?

Bra fråga:D
Jag har läst på många ställen att då vi själv både har hund o katt är den inte hela världen om hunden äter av kattmaten men det är inte bra om katterna äter av hundmaten. Har med uppsättning av protein o mineraler o att de inte har samma "tarmsystem". Vet det dåligt, får plugga på ämnet:D.
Guest
#9 - 3 januari 2009 13:43
Nu är jag absolut ingen expert i ämnet men vad jag fått lära mig är att katten får vitaminbrist om den regelbundet skulle utfodras med hundmat.

Att den skulle ta skada av att äta lite hundgodis har jag svårt att tro.
#10 - 3 januari 2009 13:52
Anettejt skrev:

Att den skulle ta skada av att äta lite hundgodis har jag svårt att tro.

Tror inte jag heller men när det gäller djuren är jag kanske lite väl petig:d
Guest
#11 - 3 januari 2009 13:53
miluhe skrev:
Tror inte jag heller men när det gäller djuren är jag kanske lite väl petig:d

Fast du har inte en aning om vad katten sätter i sig när den är ute. :d
(och du vill nog inte veta;))
#12 - 3 januari 2009 13:59
Anettejt skrev:
Fast du har inte en aning om vad katten sätter i sig när den är ute. :d

(och du vill nog inte veta;))

Nej:d :d Det räcker att jag ser vad hunden sätter i sig när han får chansen[:-124]
#13 - 4 januari 2009 13:41
Katter ska inte leva på hundfoder nej, de är mer strikta köttätare än hundar och får inte i sig det de behöver om de äter hundmat. Men någon gottebit ibland är ingen fara!
#14 - 4 januari 2009 17:18
Jag funderade nämligen på att lägga ner lite i deras aktiveringsboll som de visar noll intresse för. Tänkte att de kanske ändrar sig om det är något som luktar lite.
#15 - 4 januari 2009 17:45
Jag gjorde detsamma med några alg-våfflor ;)
#16 - 4 januari 2009 17:46
Jag har svårt att tänka mig att spelar någon roll alls om de äter nåt annat "godis" då och då...

Men givetvis ska man inte köpa 20kg hundmat och ha till katterna... eller 20kg alg-våfflor för den delen ;)

Annons