GCGs akvarieauktion blir 27/11

#1 - 13 oktober 2010 11:45
Ja, det kommer bli auktion i år med. För att få löpande information om detta kan ni säkert få det här eller i tråden på ciklid.se som du hittar här: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?p=817947
#2 - 13 oktober 2010 15:58
Gott, en lördag som man är helledig för en gångs skull:D!
#3 - 14 oktober 2010 17:43
....detta datum skrivs in direkt efter jag postat det här inlägget, den auktionen är ett "måste".

Vi se´s!:)

[COLOR=purple]PS: som alltid så samåker jag gärna med någon som har plats i bilen och som passerar/utgår från Falkenberg. DS[/COLOR];)
Kjell Fohrman
Administrator
#4 - 14 oktober 2010 17:47
Kommer hem natten mot den 27 från 14 dagar på Cypern så för mig blir det nog inte någon auktion i år. Blir lite väl segt att ta sig upp och dessutom är det alldeles för myckat att göra efter 14 dagars semester.
#5 - 17 oktober 2010 09:57
Det här ska bli kul att vara med på :)
#6 - 21 oktober 2010 09:17
Jag kommer självklart vara på plats!
#7 - 25 oktober 2010 13:45
Ja förra veckan fick vi det bekräftat att auktionen kommer att hållas i Frölundagymnasiets matsal. Tider, inträde och all info man behöver veta om man planerar att lämna in/föranmäla objekt finns här: http://gcg.se/html/auktioner.html
Alla är så klart hjärtligt välkomna å vi hoppas att vi ses på auktionen.
#8 - 25 oktober 2010 13:48
Jag kommer :D
#9 - 25 oktober 2010 13:57
Gött mos! Du är som sagt välkommen. ;)
#10 - 25 oktober 2010 19:30
Jag med ska bli kul :)
#11 - 25 oktober 2010 19:59
Trevligt trevligt. =)
#12 - 25 oktober 2010 20:06
Ska nog oxå åka upp dit, det har ju blitt lite av en tradition att åka på denna :)
#13 - 25 oktober 2010 20:16
Gött att det är spikat nu!

Skickat från min X10 mini pro
#14 - 25 oktober 2010 21:27
Vad kul att det verkar som att folk kommer dyka upp. Ja de e gött att vi kunde vara i samma lokal i år igen.
#15 - 25 oktober 2010 21:45
Räkna med oss ;)
Bilagor:
#16 - 25 oktober 2010 21:50
[QUOTE=Hellsson;1460179]Räkna med oss ;)[/QUOTE]

Kanon!;)
#17 - 26 oktober 2010 05:35
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=red]Jag kommer![/COLOR][/SIZE][/FONT]
#18 - 26 oktober 2010 06:18
tänkte så klart också dyka upp.
#19 - 26 oktober 2010 08:46
Tveksamt har besök från Ungern då.
Bilagor:
#20 - 1 november 2010 12:31
Ni som har varit där, brukar det finnas mycket malawi? :)
#21 - 1 november 2010 12:49
Det är olika, kanske mindre på senare år...
Kjell Fohrman
Administrator
#22 - 1 november 2010 12:53
[QUOTE=ansjo;1462205]Det är olika, kanske mindre på senare år...[/QUOTE]
Att det har minskat lite beror kanske på att det har varit fler säljare än köpare av just malawi och därför har priserna varit oförskämt billiga och en del säljare har tröttnat.
Men det går säkert fortfarande att fynda
#23 - 1 november 2010 18:06
Jag hoppas på lite växter och/eller inredning i form av rötter :)
#24 - 2 november 2010 23:39
[QUOTE=danne0301;1462259]Jag hoppas på lite växter och/eller inredning i form av rötter :)[/QUOTE]

Ja växter skall inte vara några probs och förhoppningsvis dyker det även upp lite rötter. Förra året var det ändå lite rötter som såldes vill jag minnnas, både stora och små.
#25 - 2 november 2010 23:44
[QUOTE=pontulf;1462202]Ni som har varit där, brukar det finnas mycket malawi? :)[/QUOTE]

Har bara vart med en gång å det var vid förra årets auktion. Då gick det inte så mkt Malawi men de fiskarna som går brukar säljas mkt billigt! Öht är det generellt bäst priser (billigast) på fisk och akvarier. Var flera poster förra året som innehöll stora fina fiskar (både Malawi å annat) som gick hutlöst billigt! Kul för köparna, kanske inte lika kul för säljarna. =)
#26 - 3 november 2010 19:00
Igår hade vi i styrelsen möte angående auktionen där vi bla diskuterade reglerna för detta årets auktion. Vi prövar oss hela tiden fram för att auktionen skall bli så bra som möjligt. Egentligen är det bara några få "ändringar" inför i år och dessa kommer även att läggas upp på hemsidan http://gcg.se/html/auktioner.html

1: Vi tar bort "Fasta bordet".

2: Vi har höjt provisionen från 20% till 25%.

3: Ni som skall sälja, SNÄLLA tänk på att inte ha så många objekt av samma slag, utan slå hellre ihop fler påsar eller vad det nu är till samma post och öka istället minimipriset/utropspriset.
Detta underlättar väldigt mycket för oss och det blir förhoppningsvis ett bättre flyt på auktionen.
#27 - 3 november 2010 20:11
Är sugen men tveksamt om det blir av. Någon som vet om Alf och Anita från Annelöv ska dit och sälja killi ;)
Kommer man kunna se någon lista i förväg?
#28 - 4 november 2010 18:03
[QUOTE=Nina82;1463152]Är sugen men tveksamt om det blir av. Någon som vet om Alf och Anita från Annelöv ska dit och sälja killi ;)
Kommer man kunna se någon lista i förväg?[/QUOTE]

Tyvärr blir det som vanligt ingen lista i förväg vilket beror av flera orsaker men främst för att det inte är möjligt då de objekt som föranmäls vilka inte är så många kommer in typ kvällen innan. Om folk däremot hade föranmält sina objekt i god tid hade detta kunnat vara möjligt. Om killigurusarna kommer vet jag inte men du kan ju alltid ringa å fråga kanske...
#29 - 4 november 2010 18:21
[QUOTE=Rooster;1463473]Tyvärr blir det som vanligt ingen lista i förväg vilket beror av flera orsaker men främst för att det inte är möjligt då de objekt som föranmäls vilka inte är så många kommer in typ kvällen innan. Om folk däremot hade föranmält sina objekt i god tid hade detta kunnat vara möjligt. Om killigurusarna kommer vet jag inte men du kan ju alltid ringa å fråga kanske...[/QUOTE]

Okej.. Tack.
Slänger iväg ett mail och hör, annars väntar jag till Malmö i mars. Har ju egentligen inte råd :p
#30 - 4 november 2010 18:27
Brukar Zoopetare träffas eller går man dit "själv" om ni förstår vad jag menar?
Kjell Fohrman
Administrator
#31 - 4 november 2010 18:58
[QUOTE=PiaJo;1463480]Brukar Zoopetare träffas eller går man dit "själv" om ni förstår vad jag menar?[/QUOTE]
Normalt brukar vi träffas, men i år är jag ju på semester så jag kommer inte dit så någon annan får i så fall ta tag i det och jag frågade i Zoopetklubbvästtråden om någon kunde göra det - men ingen kände sig manad
#32 - 4 november 2010 19:01
[QUOTE=PiaJo;1463480]Brukar Zoopetare träffas eller går man dit "själv" om ni förstår vad jag menar?[/QUOTE]

Får för mig att Västarna ibland träffas innan de drar till auktionen men...
Men om du dyker upp träffar du säkert folk du redan känner så sett.
#33 - 5 november 2010 16:01
Är det någon som redan nu vet med sig vad de kommar att ta med till auktionen?
#34 - 5 november 2010 17:00
kommer ta med två eheimytterfilter och ett par laddningar "Pellia" eventuellt lite andra braåhagrejer...
#35 - 5 november 2010 19:22
Jaha Vandal hänger du här, kanske ska ta med mig brorsan som jag tror du känner (Robin) :)

Förresten brukar det finnas några saltprylar?
#36 - 5 november 2010 19:46
[QUOTE=Nina82;1463478]Okej.. Tack.
Slänger iväg ett mail och hör, annars väntar jag till Malmö i mars. Har ju egentligen inte råd :p[/QUOTE]

Gör så. Nej, klart du ska besöka VÅR auktion. ;)
#37 - 5 november 2010 19:47
Eller det allra bästa, båda;)...
#38 - 5 november 2010 19:48
[QUOTE=danne0301;1463923]Jaha Vandal hänger du här, kanske ska ta med mig brorsan som jag tror du känner (Robin) :)

Förresten brukar det finnas några saltprylar?[/QUOTE]

Vet inte hur det har vart annars men förra året var det nog inget saltvatten typ.
#39 - 5 november 2010 23:50
Alla vet ju redan vad jag kommer ta med mig.. (om jag kommer) , men för nyanlända: Vallisneria Gigantea, Vallisneria "tiger", Pellia, riccia, sötvattenstång, Libertymolly i mängder!, Ph. fluitans. och diverse annat...
men jag skall hålla mig till max 10 påsar av varje sort,(som jag gjort varje gång) men eftersom ni skall ha mer i provision så tycker jag att jag som "storsäljare" har rätt att ställa lite krav på er!.
Ni tycker vi skall göra stora poster, då säger jag att NI skall kolla så att posterna är stora nog från alla säljare, för é det ngt ni släppt in så é det ensamma fiskar i en påse hit och en påse dit..., eller ANDMAT!, vidare vill jag som säljare kunna dra tillbaka mina poster om det uppstår ett läge där jag ser att efterfrågan är noll och ännumindre. Sedan ser jag gärna en ordning på utbetalningarna, förslagsvis där den som har haft med flest poster kan kvittera ut sina pengar först eller, där den som bidragit med mest provision får hämta ut sina pengar först...

hur ställer ni er till det?, utan säljare,inga poster, ingen auktion....
Bilagor:
#40 - 7 november 2010 07:53
Jag kommer oxå!!
#41 - 7 november 2010 08:11
[QUOTE=MagicFingers;1464068]
hur ställer ni er till det?, utan säljare,inga poster, ingen auktion....[/QUOTE]
Är det inte fler än du som tar med grejer? Andra kanske tar det för vad det är, en kul grej bara och att bli av med lite överblivna akvarieprylar och kanske hitta lite fynd till sig själv.
Att ställa en massa krav för att man har många poster ser bara lustigt ut...
Bilagor:
#42 - 7 november 2010 08:38
[QUOTE=MagicFingers;1464068]Alla vet ju redan vad jag kommer ta med mig.. (om jag kommer) , men för nyanlända: Vallisneria Gigantea, Vallisneria "tiger", Pellia, riccia, sötvattenstång, Libertymolly i mängder!, Ph. fluitans. och diverse annat...
men jag skall hålla mig till max 10 påsar av varje sort,(som jag gjort varje gång) men eftersom ni skall ha mer i provision så tycker jag att jag som "storsäljare" har rätt att ställa lite krav på er!.
Ni tycker vi skall göra stora poster, då säger jag att NI skall kolla så att posterna är stora nog från alla säljare, för é det ngt ni släppt in så é det ensamma fiskar i en påse hit och en påse dit..., eller ANDMAT!, vidare vill jag som säljare kunna dra tillbaka mina poster om det uppstår ett läge där jag ser att efterfrågan är noll och ännumindre. Sedan ser jag gärna en ordning på utbetalningarna, förslagsvis där den som har haft med flest poster kan kvittera ut sina pengar först eller, där den som bidragit med mest provision får hämta ut sina pengar först...

hur ställer ni er till det?, utan säljare,inga poster, ingen auktion....[/QUOTE]
Om du tar med dig 10 påsar av var sort måste du inse att priset blir lägre. Tillgång och efterfrågan styr priset.
Du kan själv sätta ett minipris på allt du säljer med risk för att du inte får sålt något.
Sätt ett pris och lägg dem på fasta bordet i stället.
Om det skall vara en regel för vem som får ut pengarna först så borde det i stället vara efter hur lång resväg man har inte efter hur mycket man har sålt för.
Som Ansjo skriver så ser de flesta säljare det som ett bra sätt att bli av med lite grejer inte för att tjäna pengar.
#43 - 7 november 2010 11:22
[QUOTE=Rooster;1463109]Igår hade vi i styrelsen möte angående auktionen där vi bla diskuterade reglerna för detta årets auktion. Vi prövar oss hela tiden fram för att auktionen skall bli så bra som möjligt. Egentligen är det bara några få "ändringar" inför i år och dessa kommer även att läggas upp på hemsidan http://gcg.se/html/auktioner.html

1: Vi tar bort "Fasta bordet".

2: Vi har höjt provisionen från 20% till 25%.

3: Ni som skall sälja, SNÄLLA tänk på att inte ha så många objekt av samma slag, utan slå hellre ihop fler påsar eller vad det nu är till samma post och öka istället minimipriset/utropspriset.
Detta underlättar väldigt mycket för oss och det blir förhoppningsvis ett bättre flyt på auktionen.[/QUOTE]

[QUOTE=Guy Palm;1464325]Om du tar med dig 10 påsar av var sort måste du inse att priset blir lägre. Tillgång och efterfrågan styr priset.
Du kan själv sätta ett minipris på allt du säljer med risk för att du inte får sålt något.
Sätt ett pris och lägg dem på fasta bordet i stället.
Om det skall vara en regel för vem som får ut pengarna först så borde det i stället vara efter hur lång resväg man har inte efter hur mycket man har sålt för.
Som Ansjo skriver så ser de flesta säljare det som ett bra sätt att bli av med lite grejer inte för att tjäna pengar.[/QUOTE]

Kära Guy, jag vet att du inte har läst tråden så jag hjälper dig lite. .... läs ovan citat från Rooster.

Har jag sagt någonting om vad jag får ut/påse nånstans?, nä. så där får du bita dig i tungan....
tillgång och efterfrågan gäller inte på dessa auktioner, utan det é vem som får dom första posterna av en sort utauktionerat ..den första timman är priserna "höga" och den sista timmen ligger priserna i botten!, detta gäller även om det bara skulle finnas EN av dessa på hela auktionen. Och att ha en knökfull påse med fisk kallas djurplågeri...

Jag ser det som att jag ställer upp för hobbyn varje gång jag kommer med en större mängd poster, och bidrar rätt start till att stärka den klubb som håller i den lokala auktionen, men vi é ju inte stockholm med deras priser på fisk liksom och det vet ju du med.. tror inte du handlar mkt fisk i stockholm va?... (inte att jag köper stockholmsfisk, men jag vet ju att kostnadsläget är mkt högre därborta), tror inte GCG skall ge sig upp i trakterna mot Bollmora i auktionsväg, men det får la tiden utvisa...

och att felcitera ansjo den var bra.., han skriver "Andra kanske tar ...."
det betyder i min värld att det KAN vara så, men inte behöver vara så... hur é det i din värld Guy?
#44 - 7 november 2010 13:18
Dyker absolut upp!
#45 - 7 november 2010 15:32
Anledningen till att fasta bordet tas bort var att väldigt få lämnade in saker dit, att ha en person som sitter där under hela auktionen när vi är såpass lågbemannade är onödigt...

vår förening blir inte rik på det här, vi som jobbar på auktionen gör det helt ideellt och tjänar inte ett öre... vi gör detta för att akvariehobbyn ska växa... vill man tjäna pengar rekommenderar jag en annan hobby helt enkelt... detta är en auktion av hobbyister för hobbyister...

tycker du/ni vi kan göra nåt bättre? gå med i föreningen och påverka istället för att sitta på ett forum och gnälla... ju fler medlemmar i föreningen desto mer kan vi stärka akvariehobbyn...

alla säljare värderas lika högt! från storsäljare till de som tar med en liten burk hemodlade platy... hade vi varit fler i föreningen så kunde vi haft fler utrop och därmed kunnat sänka provisionen och utropspriset...

Vi har också snackat om att kunna neka poster, dels eftersom väldigt få köper andmat och dels eftersom vi vill hålla oss på den lagliga sidan... kräftor och andra olagliga djur befattar vi oss inte med...

GCG Genom Petter

(EDIT)
ska man snacka om packning av större mängd så är det lika lätt att ta två sammantejpade påsar... nåt som funkat för de flesta som sålt ciklider parvis på auktionen i flera år...
#46 - 9 november 2010 05:31
Jag kommer att ha med mig.
Bl.a

Geophagus sp
Röda slöjsvärdbärare.
Vanlig svärdbärare Röd
Slöjgyppy.
L066
#47 - 9 november 2010 14:24
#48 - 9 november 2010 19:16
[QUOTE=kaj.p;1465102]Jag kommer att ha med mig.
Bl.a

Geophagus sp
Röda slöjsvärdbärare.
Vanlig svärdbärare Röd
Slöjgyppy.
L066[/QUOTE]

L066 yngel eller vuxna?
#49 - 9 november 2010 20:32
Yngel 3-5 cm
#50 - 9 november 2010 22:49
[QUOTE=Vandal;1464416]Anledningen till att fasta bordet tas bort var att väldigt få lämnade in saker dit, att ha en person som sitter där under hela auktionen när vi är såpass lågbemannade är onödigt...

vår förening blir inte rik på det här, vi som jobbar på auktionen gör det helt ideellt och tjänar inte ett öre... vi gör detta för att akvariehobbyn ska växa... vill man tjäna pengar rekommenderar jag en annan hobby helt enkelt... detta är en auktion av hobbyister för hobbyister...

tycker du/ni vi kan göra nåt bättre? gå med i föreningen och påverka istället för att sitta på ett forum och gnälla... ju fler medlemmar i föreningen desto mer kan vi stärka akvariehobbyn...

alla säljare värderas lika högt! från storsäljare till de som tar med en liten burk hemodlade platy... hade vi varit fler i föreningen så kunde vi haft fler utrop och därmed kunnat sänka provisionen och utropspriset...

Vi har också snackat om att kunna neka poster, dels eftersom väldigt få köper andmat och dels eftersom vi vill hålla oss på den lagliga sidan... kräftor och andra olagliga djur befattar vi oss inte med...

GCG Genom Petter

(EDIT)
ska man snacka om packning av större mängd så är det lika lätt att ta två sammantejpade påsar... nåt som funkat för de flesta som sålt ciklider parvis på auktionen i flera år...[/QUOTE]

Jag säger som jag sa förra året max 20 poster per skalle till auktion och resten till fastprisbordet. Men med de nya reglerna överväger jag att stanna hemma.
#51 - 14 november 2010 13:11
Nu har jag tyvärr inte varit med på denna autionen på ett par år, men jag tänker dyka upp i år, och ev skall jag ha med mig några rödingar till malawisar för försäljning.
Men jag tycker att det fasta bordet skall vara kvar, så att det inte bli en massa påsar med samma grejer som det tar en massa tid att auktionera ut.
Men det viktigaste är faktiskt att se till att fiskarna säljs först, för att det är ett djurplågeri att låta fiskarna ligga framme så länge, det blir bara solkigare och solkigare för varje timme som går.
Och det ska vi väl som djurvänner göra allt för att undvika.
Det negativa med detta det är när fisken är såld så kommer många att gå, men vad är viktigast ska vi plåga fisken.Janne
#52 - 14 november 2010 16:47
Mja fast alla kommer ju inte dit för fiskens skull..
Vad brukar det säljas mest av? Fisk växter inredning tillbehör?
#53 - 14 november 2010 19:43
Klart jag kommer!
#54 - 15 november 2010 08:21
[QUOTE=MagicFingers;1464068]Alla vet ju redan vad jag kommer ta med mig.. (om jag kommer) , men för nyanlända: Vallisneria Gigantea, Vallisneria "tiger", Pellia, riccia, sötvattenstång, Libertymolly i mängder!, Ph. fluitans. och diverse annat...

1. Sätt minimipriser om du är rädd för att det skall gå för billigt. Om du inte får sålt dina växter så får du ju tillbaka dem, så i princip kan man säga att det finns en automatiskt tillbakadragningsfunktion.

2. Att dela ut pengar i provisionsordning skulle nog bara göra att det tar ännu längre tid eftersom då skall ju varje säljare letas upp en och en. Du får la knö dig längst fram i kön istället. :)
#55 - 15 november 2010 21:55
[QUOTE=Zaphi;1467033]1. Sätt minimipriser om du är rädd för att det skall gå för billigt. Om du inte får sålt dina växter så får du ju tillbaka dem, så i princip kan man säga att det finns en automatiskt tillbakadragningsfunktion.

2. Att dela ut pengar i provisionsordning skulle nog bara göra att det tar ännu längre tid eftersom då skall ju varje säljare letas upp en och en. Du får la knö dig längst fram i kön istället. :)[/QUOTE]

1. när växterna är uppdragna ur karet så é det inte det bästa/lättaste att stoppa ner dom igen., just Gcg -s auktion som ligger nära é ju inte så farlig på tiden växterna legat i påse, men även tidsaspekten é en faktor, och vissa växter kan man inte ha liggandes förlänge utan då é det bara skräp. ....

2. mja jag menar på att ni kanske borde varva krav på säljaren med förbättringar för säljarna oxå....
#56 - 15 november 2010 23:22
Hej allihopa!

Skulle bara vädja till alla som har med sig fisk att inte mata dessa fiskar ett par dagar innan auktionen. Står inget om detta på hemsidan men säger som sagt det här istället då.
#57 - 16 november 2010 22:03
Jag skulle tro att jag dyker upp.
#58 - 17 november 2010 18:15
Från mig kommer även boken Aquarium Plant Paradise av Takeshi Amano... raritet!
#59 - 17 november 2010 19:16
Jag kommer!
#60 - 19 november 2010 20:20
Hej alla Ni som ska till auktionen. Imorgon en vecka kvar. Berätta vad Ni ska ha med Er.
#61 - 20 november 2010 00:01
Funderar på att ha med mig bikarbonat finns nått intresse av detta, respons?
#62 - 21 november 2010 13:44
Nu har en annan städat förrådet o det blir lite fyndlådor som åker med.
2 lådor med blandade pumpar (alla låter iallfall ) :d
1 låda med knutar o aluminumprofiler
samt en med bottenfilter.
#63 - 21 november 2010 14:20
Det blir lite filter från mig med, men helt nya räksäkra Dennerle Nanofilter.
Sedan en del fisk, en del tetror och troligen F2 Redback skalarer, och kanske en och annan snäcka:).
#64 - 21 november 2010 14:27
Det där kommer sälja kaj, det har du mitt ord på ;)
#65 - 21 november 2010 14:29
Det blev kanske stora lådor men sälja en o en är inget för mig, man vill ju komma hem med :)
#66 - 21 november 2010 14:32
Det slog mig just hur risken är överhängande att jag kommer hem till en tjurig hustru om jag utökar bra-att-ha förrådet för mycket..

Får nog stanna till och köpa en ask choklad också på hemvägen :D
#67 - 22 november 2010 12:21
Ni som skall sälja fisk, mata dem inte på 48 timmar innan auktionen så får de kanonbra vatten att simma i hela auktionen! :)
#68 - 22 november 2010 17:17
[QUOTE=danne0301;1469042]Det slog mig just hur risken är överhängande att jag kommer hem till en tjurig hustru om jag utökar bra-att-ha förrådet för mycket..

Får nog stanna till och köpa en ask choklad också på hemvägen :D[/QUOTE]

Gör som jag, säg inget :D
Överraska med choklad ändå, sånt gillar vi tjejer ;)

Skall bli kul detta har aldrig varit med om en auktion tidigare.
#69 - 23 november 2010 18:07
[QUOTE=PiaJo;1469353]
Skall bli kul detta har aldrig varit med om en auktion tidigare.[/QUOTE]
Roligt med en till Boråsare! Jag och tjejen (Pink_Tess) kommer också, bor ute i Aplared nu.
#70 - 23 november 2010 23:21
Det kommer förresten ut en lista på föranmälda poster trots allt. Har dock inte koll på om den kommer upp på hemsidan eller forumen än men jag skulle tippa på forumen. Vi är redan uppe i ca 180 poster av tämligen blandad kompott, med allt ifrån pumpar och annan teknik till libertymollys och vackra Loricariider. Det här kommer bli kanon gubbar och gummor! ;)
#71 - 24 november 2010 07:18
Står det skyltat när man väl hittar till Frölunda Gymnasiet? Tänkte mest på vart matsalen ligger?
#72 - 24 november 2010 07:47
[QUOTE=Rooster;1469941]Det kommer förresten ut en lista på föranmälda poster trots allt. Har dock inte koll på om den kommer upp på hemsidan eller forumen än men jag skulle tippa på forumen. Vi är redan uppe i ca 180 poster av tämligen blandad kompott, med allt ifrån pumpar och annan teknik till libertymollys och vackra Loricariider. Det här kommer bli kanon gubbar och gummor! ;)[/QUOTE]
Låter som en underbar auktion! :)
Toppen att ni fixar en lista! Hojtar du till här när den är uppe?
#73 - 24 november 2010 19:30
Den där listan är ju lite intressant att blänga på ;)
#74 - 25 november 2010 10:20
Bara två dagar kvar:)....
#75 - 25 november 2010 11:09
Jag uppdaterar lite.
Jag tänker ta med 1+2 utfärgade firefish.
plus en 1+2 utfärgade firefish.
1+2 utfärgade aulonocara r öd rubin.
Lite yngel på mina lithobates zimbabwerock.
Ett st uv filter.
ett st tetra innerfilter
ett par pumphuvud.
3 st nya juwels 300 watts doppvärmare.
4 st 1200 långa T5 lysrör knappt använda.
2 st 1047 långa T5 lysrör knappt använda.Janne
#76 - 25 november 2010 21:07
Fråga!
Ligger alla objekt (tills dess de ropats ut), tillgängliga för inspektion hela dagen under pågående auktion?

Så att man kan komma sent och gå tidigt?
#77 - 25 november 2010 21:34
japp, de ligger framme... dock är ordningen slumpad, så de ropas inte ut i den ordning de ligger... och allrahelst vill vi inte ha massa spring vid borden under tiden auktionen är igång...
#78 - 25 november 2010 21:37
Okej ska försöka vara där innan det startar då, frugan som vill ha mig hemma ett par timmar men jag är glad att slippa :p
#79 - 25 november 2010 23:09
När kommer listan ut?
#80 - 26 november 2010 16:35
Jag ska anmäla mina objekt först! :)

2 micromask (2 x 2 burkar)
1 påse javamossa
1 påse Cryptocoryne pontederifolia
1 påse dvärgsvärdplanta (Echinodorus quadricostatus magdalenensis)
3 påsar röd tigerlotus

Olle
#81 - 26 november 2010 19:43
Klockan är mycket kommer det någon lista på föranmälda poster?
Bilagor:
#82 - 26 november 2010 20:40
Som jag förstår det på Ciklid.org så kommer det en lista efter 23?
"
För den som önskar...skicka in era poster fram tom 23 ikväll så tar jag med dom på listan...

och smakprov på vad som kommer har ju redan lagts ut här...föredömligt..
"
För han kan väl inte syfta på auktionslistan man får på plats?
#83 - 26 november 2010 22:31
Jag skulle tro att meningen var att det skulle komma ut en lista på föranmält gods, men det är mycket att göra runt auktionen för att allt ska klaffa så listan har nog fåt ge vika för något viktigare:).
Men det spelar iofs ingen större roll, dels kan man kolla på godset före och sedan kommer ju en komplett lista strax före auktionsstarten med alla utropen...
#84 - 26 november 2010 22:42
Jepp så är det nog men det finns mer i denna tråden http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=63029&page=6
#85 - 27 november 2010 00:19
Ok, sova några timmar sen blir det Frölunda nästa... :)
#86 - 27 november 2010 07:54
Då är det snart dags att åka :D
#87 - 27 november 2010 09:01
Jag är så avundsjuk... :(
#88 - 27 november 2010 09:45
Avstår auktionen denna gång. Ni andra får ha det så kul.
#89 - 27 november 2010 17:17
Nu har man kommit hem från en trevlig auktion :)

Har gjort lite fynd :D tycker iallafall jag.
#90 - 27 november 2010 17:27
[QUOTE=PiaJo;1470834]Nu har man kommit hem från en trevlig auktion :)

Har gjort lite fynd :D tycker iallafall jag.[/QUOTE]

Missade ju dig totalt! :(
#91 - 27 november 2010 17:28
Hemma! Fuskade lite med inkoppningen av de små liven (rosa posthorn och crystal red räkor)... men, de små liven "springer" omkring som de aldrig hade gjort annat ^^
Bilagor:
#92 - 27 november 2010 17:30
[QUOTE=Annaica;1470838]Missade ju dig totalt! :([/QUOTE]

Dig med, men det kommer fler gånger att träffas!
#93 - 27 november 2010 18:19
Trevligt som alltid och en stor eloge till GCG som anordnar auktionen på ett föredömligt vis:).
Det enda man kan klaga på i år var nog värmen, lite väl kallt i lokalen både för fiskar och människor;)....Vi syns nästa år!
#94 - 27 november 2010 18:19
Trevligt arrangerat som vanligt. Gjorde några fynd.
Kunde dock inte stanna hela auktionen då jag skulle kolla på matchen då Frölunda skulle slå AIK :-). Gött va det med!!
#95 - 27 november 2010 18:35
Ja, då var man hemma igen... för en gångs skull med mindre än man tog med sig dit... En låda med aluminium och knutar och en glasborr blev fynden... dessutom vann jag 2 påsar med bikarbonat och ett presentkort på lotterierna...

Auktionen gick bra trots att det var snorkallt både i och utanför lokalen...
Tack för i år!

Nästa träff blir den 14e hos Kent på Nols Ciklidhobby... glögg och pepparkakor, fiskprat och samkväm
Bilagor:
#96 - 27 november 2010 18:36
Tack för idag!:D

Nu var räkorna inkoppade och klara! Håller med ansjo ang "värmen".
#97 - 27 november 2010 19:02
Kul att auktionen gick fint även den här gången!

Vilka "fynd" gjorde ni?
#98 - 27 november 2010 19:24
tackar för en trevlig aktion håller med att det var lite kyligt

gorde en del fynd bla ett lekpar f1 scalarer som var kanonfina samt guldancistrus, molly, guppy, zebraciklider samt ett ytterfilter.
#99 - 27 november 2010 19:52
oxå hemma (för ett par timmar sedan), inget levande inköpt = smidig kväll
, bästa fyndet idag var nog 2st guldslöjancistrus för 50:- som auktionisten bara slog på.. jaja....
#100 - 27 november 2010 20:05
Vi instämmer, det var mycket trevligt =) Bra jobbat alla som jobbade!

Fynd gjordes det här med! 2 lekpar Ancistrus =)
Även ett gäng Geophagus, där vill jag ställa en fråga. Om det går att kontakta säljaren!? Hade vart kul med lite mer info om specifik art!

Kul att träffa alla =)

Tack för denna gång

Tommy & Frida
#101 - 27 november 2010 20:43
Tack för en trevlig auktion! Men förutom att värmen inte var den bästa hade jag nog hoppats på ett lite bredare fisksortiment. Det är kul med ciklider, L-malar och räkor, men var fanns labyrintfiskarna, killisarna, regnbågsfiskarna, pansarmalarna o s v? Blir det inte lika kallt nästa år (jag har nära en timmes promenad till tåget) hoppas jag kunna bidra till lite sådan variation då. Nu vågade jag inte ta med mig några fiskar alls.

Olle
#102 - 27 november 2010 21:03
[QUOTE=Hellsson;1470878]Vi instämmer, det var mycket trevligt =) Bra jobbat alla som jobbade!

Även ett gäng Geophagus, där vill jag ställa en fråga. Om det går att kontakta säljaren!? Hade vart kul med lite mer info om specifik art!

Kul att träffa alla =)

Tack för denna gång

Tommy & Frida[/QUOTE]Kolla med Kaj.P...
#103 - 27 november 2010 21:22
Säljsren heter KajP här på forumet..

[QUOTE=Hellsson;1470878]Vi instämmer, det var mycket trevligt =) Bra jobbat alla som jobbade!

Kul att träffa alla =)

Tack för denna gång

Tommy & Frida[/QUOTE]
#104 - 27 november 2010 21:36
[QUOTE=ansjo;1470887]Kolla med Kaj.P...[/QUOTE]
Asså var det han som sålde dem!?

Tackar =)
#105 - 27 november 2010 21:38
Instämmer med samtliga talare det var mycket givande på alla sätt, stor eloge till GCG :)
Trevligt att få heja på ett par stycken härifrån också även om det var supersnabbt (paret Hellsson och Pia) :)

Annars var Kaj den enda jag förstod vem det var och Vandal, första gången jag träffat någon alls härifrån.
#106 - 27 november 2010 22:02
Tack för en mycket trevlig auktion, som förra året fick man gömmorna påfyllda med massa trevligheter inför kommande halvtpåtänkta projekt :)
#107 - 27 november 2010 22:55
Jag måste också säga att det var trevligt och kul. Det var även intressant att snacka med folk som kunde ge mej nytt vetande om fisk och
annat. Gjorde också i mitt tycke fynd med 2 påsar Asiatiska ormskinns endlers,rikigt granna fiskar. Vem var det som sålde dessa?
#108 - 27 november 2010 23:30
De av våra köp jag är mest nöjd med måste nog ändå vara:
[LIST]
[*]5st F1 L015 Peckoltia cf. vittata Väldigt fina små växtakvariemalar, att de inte käkar alger är väl inte så viktigt? :)
[*]5st Ap. Hongsloi, var på jakt efter någon Ap. och detta är en vacker art jag aldrig haft tidigare, lite större än de dvärgciklider jag brukar ha men ack så vackra!
[*]En kub på 80L som jag ropade hem för 300kr??? Väldigt prisvärt måste jag säga, kanske blivande saltkub kanske.. Någon som vet vad det var för märke på detta kar? Kan inte hitta något om det..
[*]En bit vit BTN slimline bit, så jag kan dra igång mitt nästa nanoprojekt!
[*]Aquarium Plant Paradise - Takashi Amano Härlig kuriosa från 97 av allas vår växtguru
[/LIST]
#109 - 27 november 2010 23:49
Ja visst är våra L015 fina Sultanen, även jag mycket nöjd med detta inköp :)
Men mest glad är jag nog över mina Albino Longfin Ancistrus, så nu går här 4 små krabater på uppväxt. Blev även lite levande födande och växter. Men sist men inte minst ett nanokar med frostade glaskanter vilket var ett riktigt kap :)
#110 - 28 november 2010 07:25
[QUOTE=Sultanen;1470923]
[*]En kub på 80L som jag ropade hem för 300kr??? Väldigt prisvärt måste jag säga, kanske blivande saltkub kanske.. Någon som vet vad det var för märke på detta kar? Kan inte hitta något om det..
[/LIST][/QUOTE]

Var det inte ett sånt där Mollyhotell?

http://www.pwss.nu/product.php?productid=2230&cat=1403&page=1
#111 - 28 november 2010 09:36
Tack Pia! Jo, du har rätt i att det är ett mollyhotel men det du länkar till på PWSS har bara 11w, kanske är felskrivet, hittade iaf. den här tråden där karet är exakt likadant :) http://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=10372
#112 - 28 november 2010 09:47
[QUOTE=Dreama;1470920] Gjorde också i mitt tycke fynd med 2 påsar Asiatiska ormskinns endlers,rikigt granna fiskar. Vem var det som sålde dessa?[/QUOTE]

JimmyVBG, en polare till mig..de är riktigt snygga de fiskarna:)!
#113 - 28 november 2010 09:55
[QUOTE=PiaJo;1470936]Var det inte ett sånt där Mollyhotell?

http://www.pwss.nu/product.php?productid=2230&cat=1403&page=1[/QUOTE]
Eller kanske ett Clownhotell http://www.pwss.nu/product.php?productid=4952&cat=0&page=1 av lite äldre modell:)?
#114 - 28 november 2010 09:58
Ett kap var det oavsett :)

Var det Rooster som var sekreterare med nackspärr?
#115 - 28 november 2010 10:00
[QUOTE=danne0301;1470959]Ett kap var det oavsett :)

Var det Rooster som var sekreterare med nackspärr?[/QUOTE]

Jepp:)! Och KarinFredholm som krängde korv:).
#116 - 28 november 2010 10:16
[QUOTE=ansjo;1470957]Eller kanske ett Clownhotell http://www.pwss.nu/product.php?productid=4952&cat=0&page=1 av lite äldre modell:)?[/QUOTE]
Jag tror faktiskt att det var ett mollyhotel, nu återstår bara att se vad man skall göra med det... har ju två stycken 70w MH armaturer liggandes på hyllan ;) Tyvärr var jag klantig nog att knäcka av den lilla plastpinnen som håller locket uppe-.- Är nog läge för en modifiering med metallstag istället.. :)
#117 - 28 november 2010 10:38
Jag kollade inte så noga, men var det inte fläktar i locket? Men det vet du säkert bättre, karet står ju hemma hos dig:p...
#118 - 28 november 2010 10:48
Jodå, det är två fläktar under locket, som ventilerar den inneslutna delen med elektroniken i :)
#119 - 28 november 2010 10:57
Gott:). Då blir det ett nytt projekt senare...
#120 - 28 november 2010 20:41
Ja tack allihopa både gcg:are å besökare som var med på auktionen. Speciellt tack till Ronny som var med å hjälpte till som enda GAF:are! Ja som sagt förutom att det var skitkallt för både människor å fisk vart det en kanontillställning där man både fyndade bland poster å kunde snacka akvaristik med gamla bekanta.

Annons