[QUOTE=KE]Är på 220l kanske blir lite trångt med 4st?[/QUOTE]
Nejdå, det går bra, du kan ha 10 st.
Kuhlisar är mest nattaktiva så jag tror att de stör en hel del andra fiskar, men inte värre än att de vänjer sig. Däremot är de totalt fredliga mot levande varelser, lämnar t.o.m. mm-långa icke frisimmande yngel i fred.
Jag har oxå 4 st kuhlisar de trivs jättebra tillsammans med mina praktbotior, skalarer o malar!
Dock så kompletterade jag i veckan med ett par praktfulla svarta skalarer och de rackrarna går ständigt till attack mot ålarna! Tror väl de är mat ell nåt...
Tur att ålarna är 25 gånger så snabb i vändningen som skalarerna...
Dessutom har ålarna en tagg under ögat, försöker scalararen bita dem där så gör de inte om det. Jag har bara sett det någon enstaka gång, men den fisken som bet betedde sig som om den fått en elektrisk stöt.
[QUOTE=dgqlof]Dessutom har ålarna en tagg under ögat, försöker scalararen bita dem där så gör de inte om det. Jag har bara sett det någon enstaka gång, men den fisken som bet betedde sig som om den fått en elektrisk stöt.[/QUOTE]
What? Har ålarna oxå en tagg¿ Att Praktbotierna har det det visste jag så dem är jag försiktig med, men jag hade inte en aning om att även kuhliål har det...