Går detta?

#1 - 23 maj 2008 14:30
Nu tänkte jag starta ett 375 l kar istället för mina andra och nu funderar jag över mina ancistrus.
Det är så att jag har två vuxna fina hanar som just nu går i vars ett kar. De har gått i samma kar innan men då fanns där inga könsmogna honor.
Nu undrar jag om dessa två kommer kunna samsas i det större karet? Med en könsmogen hona plus tre på tillväxt..
Så klart kommer jag ha en massa olika gömställen/grottor..
Guest
#2 - 23 maj 2008 15:17
Det är inga problem, du skulle kunna ha två Ancistrus hanar i ett 100L utan problem.
#3 - 23 maj 2008 19:26
Låter mycket lovande:D Då kanske man tillochmed kan ha en till senare?
Tack för svaret
#4 - 23 maj 2008 22:39
Lutt skrev:
Det är inga problem, du skulle kunna ha två Ancistrus hanar i ett 100L utan problem.

Jag hade 2 st hanar å 2 st honor i ett just 100 liters kar å detta funka inge vidare :( de vart lite fajt osv mellan dessa...
Guest
#5 - 24 maj 2008 00:12
KoiKe skrev:
Jag hade 2 st hanar å 2 st honor i ett just 100 liters kar å detta funka inge vidare :( de vart lite fajt osv mellan dessa...

Brist på bra gömställen kan vara problemet.
#6 - 24 maj 2008 08:18
Jag har just nu tre hanar och tre honor i ett 96 liters akvarium och det går hur bra som helst. De leker och står i och bråkar inte alls.
Jag har en stor rot, tre grottor och lite andra enklare gömställen, så alla har möjlighet att "dra sig tillbaks" någonstans.
Två stycken i 375 är inga problem alls om du bara har gömställen.

Annons