Går det??

#1 - 9 januari 2006 14:19
Går det ha Kakaduaciklid med 2st pansarmalar 2st svärdbärare och 4st platys?? I ett 54l akvarium?:confused:
#2 - 9 januari 2006 14:25
Det blir för mycket fisk, kolla artbeskrivningarn. Ex.vis svärdbärare blir 16 cm.
1 cm fisk pr liter brukar man säga.
#3 - 9 januari 2006 14:28
Jag har svärdbärare som bara blir typ 5-6cm
#4 - 9 januari 2006 15:09
de kommer att växa...
#5 - 9 januari 2006 15:14
arterna går bra ihop men som folk säger du borde ha lite större akvarium
#6 - 9 januari 2006 15:19
[quote=svea]Det blir för mycket fisk, kolla artbeskrivningarn. Ex.vis svärdbärare blir 16 cm.
1 cm fisk pr liter brukar man säga.[/quote]

går väll kanske bra att tänka en liter per cm fisk om man har typ guppi... man kan ju inte riktigt ha en 20cm diskus i 20L ;) ju störe fisk ju mer vatten/cm blir det iregel är ju lite olika där med men är ju ganska bra akvarie rekomendationer i arbetsbeskrivningarna
#7 - 9 januari 2006 16:48
Svaret på frågan är annars ja...
:p
#8 - 9 januari 2006 17:23
[quote=GAIS4s]Svaret på frågan är annars ja...
:p[/quote]Visst GÅR det, men sannolikheten att fiskarna mår bra och trivs är inte stor. Fysiskt möjligt är det dock, det är det mycket som är, som ändå inte är rekommendabelt :)
#9 - 9 januari 2006 21:48
Vill inte gärna sabba dina planer men jag har haft ett kakaduapar i 50L och det tänker jag inte prova igen.. visst det går bra för vissa men funkade inte alls för mig..
Kakaduahannen jagade honan konstant tills hon var helt slutkörd och slutade mindre trevligt..(trots rätt mycket gömställen)
hade inte plats för fler individer för att avlasta henne heller..
Annars är kakaduan en riktigt trevlig och snygg firre..
#10 - 10 januari 2006 17:55
Jo men tänkte ha 2st honor + en hanne. Tror att jag chansar. Förut hade jag ett 45l akvarium med 5st sebrafiskar 5st neontetror plus ett palletpar
#11 - 2 februari 2006 11:58
[quote=Kimson3]Jag har svärdbärare som bara blir typ 5-6cm[/quote]

ovanlig sort?
vad jag har hört blir svärdbärare ca 13 cm
#12 - 2 februari 2006 12:16
[quote=alcar]ovanlig sort?
vad jag har hört blir svärdbärare ca 13 cm[/quote]

Det finns olika arter, bland annat pygmésvärdbärare, som jag har för mig inte blir större än guppy ungefär. Men om det är så´na han menar vet jag inte. Se´n så bör pansarmalar vara fler än två, de vill vara i grupp.
#13 - 2 februari 2006 18:52
Jag läste i Ciklidboken idag och där rekommenderades att man inte skulle ha pansarmalar med Apistogrammor.

Jag skulle dock ta den uppgiften med en nypa salt men undrar ändå omn någon av er har fått Apistogrammorna att leka och lyckas behålla yngeln i ett kar med pansarmalar?
#14 - 2 februari 2006 19:03
[quote=ch1mpy]Jag läste i Ciklidboken idag och där rekommenderades att man inte skulle ha pansarmalar med Apistogrammor.

Jag skulle dock ta den uppgiften med en nypa salt men undrar ändå omn någon av er har fått Apistogrammorna att leka och lyckas behålla yngeln i ett kar med pansarmalar?[/quote]

Jag vet inte hur det är med Apistogramma, men pansarmalar med lekande paletter verkar resultera i att pansarmalarnas fenor ser lätt begagnade ut.

Annons