Galen Kingsize

#1 - 20 maj 2007 08:29
Jag har en kingsize som jag anser är helt tokig. Så fort jag har möblerat om lite i akvariet dvs. lagt igen alla hål och ställt upp stenar etc. då börjar min ena kinsize hane att gräva överallt och anser att varenda liten yta där han grävt är hans territorium och jagar dom andra fiskarna konstant hela tiden.. förutom då han inte gräver då :p Men, finns det nåt man kan göra för att lugna ner honom eller sätta honom på plats?

För tillfället har jag 2 hanar resp. 2 honor varav den ena honan för tillfället är i ett yngelkar. Är det möjligt att han skulle lugna ner sig med fler honor, fler hanar eller fler av båda?
#2 - 20 maj 2007 10:22
malawis har sina rivir och han har fått för sig att han är tydligen arkitekt och har bestämt att hans rivir ska se ut så... golden gräver jätte mycket så de är inge konstigt med det... man ska väl försöka ha fler honor än hanar, fast de är riktigt svårt att se skillnad på könen.. märker när de börjar tugga..
#3 - 20 maj 2007 12:04
Ok, fast mina goldens gräver i princip ingenting. Bara kingsizen som du säger, tydligen har utbildat sig till arkitekt ^_^

En följdfråga, mina kingsize yngel är nu ca 5-6 veckor gamla och kanske 1 ½ cm stora, när kan man stoppa ner dom i stora karet? utan att det är risk för att dom blir uppätna eller inte får nån mat för att dom andra små rovdjuren käkar upp all mat på en hundradels sekund.
#4 - 21 maj 2007 10:55
Ok, fast mina goldens gräver i princip ingenting. Bara kingsizen som du säger, tydligen har utbildat sig till arkitekt ^_^

En följdfråga, mina kingsize yngel är nu ca 5-6 veckor gamla och kanske 1 ½ cm stora, när kan man stoppa ner dom i stora karet? utan att det är risk för att dom blir uppätna eller inte får nån mat för att dom andra små rovdjuren käkar upp all mat på en hundradels sekund.

angånde dina yngel om du har ett lite större stenröse så kommer ynglen att simma i det till de blir tillräckligt stora. Mina yngel överlever på det sättet..

Annons