Gah!

#1 - 28 mars 2007 15:05
Känner mig som världens sämsta fiskskötare (igen). Nu har min sista palettciklid dött. För övrigt har jag en utmobbad fjärilsciklid. Först köpte jag två stycken, men så dog den ena. Då köpte jag tre till, så att den skulle få lite sällskap, men det verkar nästan som att de tre nya håller ihop mot den gamla. Det är dock två honor och två hanar, så jag tycker att de skulle vilja bilda par med varandra. Och inte något jvla harem. [:(!]

De enda som verkar trivas i akvariumet är sebrafiskarna och malarna. Dock har jag inte sett till en av malarna sen jag släppte i dem, men det kan också bero på att det är mycket gömställen och grejer i akvariumet. Jag kan ju också ha sett alla men vid olika tillfällen, eftersom jag inte kan skilja på dem. Eller lite kan jag, för där är två gula och två bruna. Det är en brun som jag är rädd har försvunnit...

Men till min fråga. Anledningen till att jag skaffade akvarium från början var att jag ville ha palettciklider, för de är nog de finaste fiskarna jag någonsin sett. Men nu börjar det kännas som att jag inte borde ha dem, eftersom jag har lyckats ta kol på två sådana plus deras stackars yngel. Vad ska jag göra?
#2 - 28 mars 2007 15:09
Vänta ett tag nu och se så du har balans i akvariet. Om ett par veckor kan du köpa ett nytt par och släppa i, men håll koll på dina vattenvärden samt gör regelbundna vattenbyten så ska det säkert lösa sig.
#3 - 28 mars 2007 15:18
ansjo skrev:
Vänta ett tag nu och se så du har balans i akvariet. Om ett par veckor kan du köpa ett nytt par och släppa i, men håll koll på dina vattenvärden samt gör regelbundna vattenbyten så ska det säkert lösa sig.

Jag har tyckt att jag har försökt hålla allt sånt på en bra nivå, men jag har väl inte lyckats. :(

Annons