Jag funderar på att skaffa en Gabonräka till akvariet.. Är det nån som har erfarenhet av dom?
den har filtrerar "händer"...Så jag antar att det är den som kallas för filterräka....????:)
Sorkstryparen skrev:Väcker denna tråd lite. Har precis startat ett 54l akvarium och allt flyter på bra tycker jag. Hade lite problem i början med grumligt vatten, men det löste sig själv.
Till frågan, ville köpa som sista sak i akvariumet en Gabonräka för jag gillar att den sticker ut från de övriga i akvariumet. Men jag har köpt två stycken på rad nu och båda har dött efter ca 3dagar!!! Vill inte prova igen dels är dom ju dyra och sen vill jag inte plåga ihjäl djur. Men jag förstår inte varför den dör?! och så fort dessutom... Har 24,5grader ett PH på ca 7 och alla andra fiskar mår prima, har även 4st "Caridina multidentata" och dessa klarar sig jätte bra ömsar och får rom. Har haft igång akvariumet i snart över en månad. Gabonräkorna kom inte i för än ca 1vecka sedan. Har gjort vattentest i djurbutik och de sade att allt såg bra ut.
Så varför dör dom, allt verkar ju så bra i akvariumet, vill prova med en till men vill först vänta och samtidigt rådfråga här lite..