Fy ! vad jobbigt...

#1 - 23 september 2004 23:41
Hej!

Tänkte bara dela med mig av min dag...

Kl. 11 ringer det på dörren... Det är ersättningskaret som kommit, jag hade nämligen en ca 15 cm lång bubbla i silikonet på mit 250l hörnakvarium.

Jaha tänkte jag, då blir det mycket att göra! Åkte iväg för att köpa underlägg till karet (hade inget innan, säljaren sa att det inte behövdes...). Efter det så bar det av till Plantagen, såg i morse att de sålde 10l hinkar för en tia styck ;)... Köpte 10 hinkar och lite annat som va billigt. På vägen hem så hämtade jag ett paket på ICA, dubbelkranarna jag beställt hade kommit (Ibland ska man ha tur [:-7] )

Väl hemma så fyllde jag 5 hinkar med akvarievatten, 3 hinkar med fisk, 2 hinkar med växter och 3 hinkar med grus. Kan säga att det var lite mödosamt.

Rengjorde sen ytterfiltret och monterade de nya dubbelkranarna (lite småknepigt, men det gick bra) Sen blev det ner med det gamla akvariet från bänken och upp med det nya, men inte förrän bakgrunden tejpats fast på baksidan. I med sand och lite vatten och sedan i med stenar och rötter, efter det följde planteringsarbeten i "blindo" (sikt max 5 cm), mer vatten och sen i med fiskarna... Det saknades en siames när dessa skulle i, hittade honom/henne på dörrmattan, den ville väl ut på promenad eller något i den stilen (den gick tyvärr inte att rädda [:-118] och nu vet jag att de kan hoppa över fem centimeter och sen 2 meter till dörren. Ska jag ringa guiness rekordbok? det måste väl ändå vara ett rekord).

Nu är jag klar (kl 01.00), sitter och väntar på att dimman ska lägga sig... men kan inte låta bli att sörja den "lille" siamesen.

God natt och söta fiskdrömmar!!!
#2 - 24 september 2004 00:07
Sussa sött

Vänligen
Kawe

Annons