Du kan ta omplaceringsfiskarna redan nu, men eftersom det inte finns några alger i akvariet, så kommer du behöva köpa mat som malen kan äta av. Sådan mat kan du köpa i djuraffären som finns där du bor, fråga bara efter mal-tabletter så kommer personalen att kunna ge dig vad du behöver. :)
Du bör inte börja med att köpa neontetror, du kan börja med de som du tar över, annars skulle jag inte rekommendera att man börjar med stim-fiskar som neontetror eftersom de gärna vill vara några stycken. Dock så skulle det funka att börja med de fyra plus malen du i så fall tar över.
Tyvärr så är inte pumpar min starkaste sida, hemma har jag tre akvaium, det minsta är på 43 liter, den pumpen som jag har där skulle nog funka perfekt. Pumpen som jag i mitt minsta akvarium heter Aqua-Flow 100, annars kan du alltid ta med pumpen till djuraffären och fråga dem där om man antingen kan få ett nytt sorts filter till den pumpen som du har nu (ett filter som man inte behöver byta var 4:e vecka) eller vad de har för pumpar som skulle funka till ett akvarium på 60 liter.
Om det är något mer du undrar över så är det bara att fråga på. :)
MVH// Patrik Hammarlund