De är naturligt de starka överlever ja de har du rätt i, förutom att vi också låter många svaga vara kvar.
Skulle inte säga att stressmomentet för en fisk att byta kar är särskilt stort om båda karen har samma vatten, o absolut inget man behöver oroa sig över annars heller! Utan att gå för långt OT så finns de fiskar som inte kan elr bör gå stort som små, skulle heller inte ha en lite BG i ett kar stort nog för en fullvuxen BG.. med större fiskar använder man sig av sk grow out kar då det är MINDRE stressmoment och bättre för en liten fisk att gå i ett litet kar än ett stort mkt för att de får närmare till maten osv.
men jag håller helt med dig. Varför frågar du johan om dom passar tillsammans då du vet svaret på frågan? menar du hur länge? eller vill du ha tipps på lite roligare fiskar?:)
Jag formulerade mig lite klantigt, det behöver inte vara något stort stressmoment för fiskarna att flyttas till ett nytt akvarium, under förutsättning att man vet hur man ska gå tillväga. Jag har tyvärr läst alltför många gånger om fiskar som gått alltför länge i ett för litet akvarium och sedan stjälpts ner i ett helt nystartat större akvarium och fisken/fiskarna dör. Men det här har inget med trådskaparen att göra, utan ett mer generellt problem.