Funkar dessa ihop?

#1 - 28 september 2009 23:31
Det börjar bli mycket planer här hemma för tillfället :)
Nåja, funkar dessa ihop i ett 75 liters?

Dvärggurami
Kilfläcksrasbora
Dvärgbotia
Kopparbarb

Eller bör jag skippa barberna?
#2 - 29 september 2009 04:36
Jag skulle skippa barberna, de är vackra med lite elaka. jag har dock inte själv provat.
#3 - 29 september 2009 22:53
Som jag misstänkte då...

För tillfället ser det ut som att detta inte kommer bli av alls, men ändå.

Tips på en fjärde art att ha i? Känns lite lite med de ovan minus barberna.
#4 - 29 september 2009 22:56
Algätare/bottenfisk saknar du nu, förutom botian, ottos eller något liknande hade funkat fint:) men Less is more, hade inte kört på något ytterligare i det karet förutom bottenlevande/algätare
#5 - 30 september 2009 07:27
Kopparbarberna är inte elaka. Har haft såna i tror det var 50L med dvärggurami och gick bra. Finns alltid undantag som vanligt men jag skulle inte vara orolig för den blandningen.
#6 - 30 september 2009 09:05
Jag är grymt sugen på att köpa ett gäng kopparbarber och stoppa i mitt kar med lite svalare vatten där det går ett gäng c113 malar i ca: 23 grader.
Där är oxå lekande aspidoras sp. goias :)
Tycker dom kopparbarber som jag sett i butikerna runt om här är sketasnygga med sin nästan lysande kopparröda färg.
Bilagor:
#7 - 30 september 2009 10:59
Kopparbarben är snygg, men min erfarenhet av dem är att de kan gå hårt åt fenorna på de andra fiskarna, särskillt på fiskar med slöjfenor...men det är min erfarenhet, och bara en lite evt. varning.;) Andra, jag känner, som har haft just kopparbarb har helt andra erfarenheter. Fembansbarb, tigerbarb m.fl. är kända sk. "fenbitare"
#8 - 30 september 2009 11:02
Har kopparbarber tillsammans med tetror och glasmalar bl.a och dom är inte det minsta elaka, otroligt vacker fisk dessutom :)

Annons