Funkar dessa fiskar tillsammans?

#1 - 25 december 2006 23:46
Kommer de här fiskarna att gå bra ihop i ett 375l?

Zebraciklid par

Elfenbens ciklid par

Blå ciklid par (?)

Fjärilsciklid par

Kakaduaciklid par

Två öronålar

Två långsträckta pansarmalar

En Afrikans knivfisk

En stor gibbiceps

Kanske palett ciklid par

Kanske 1 eller 2 kyssguramis

Kanske någon pansarmal

ca: 3-4 algätare

???????????????????????????????????:confused:????? ???????????????????????????????

Vore skit bra om någon kunde svara! :D
#2 - 26 december 2006 00:09
Du har ju redan fått svar på det, tror nog inte att någon annan tycker det är en särskilt bra kombination heller!
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=97263
#3 - 26 december 2006 09:01
Ja vet men ingen svsrade vidare på frågan som jag ställde efter svaret. -.-
#4 - 26 december 2006 09:02
Så Kan Ni Vara Snälla Och Göra Det?!
#5 - 26 december 2006 09:12
Det var väldigt vilken rörig fisksoppa du har tänkt dig! Bestäm dig först och främst om du skall ha ett ciklidakvarium SA eller Afrika (Olika Ph krav) Och blanda inte stora ciklider med labyrintfiskar (Kyssgurami) Öronålar har inte i denna kombination att göra! Begränsa dig till ett fåtal olika ciklider 2-3 sorter och då givetvis från samma biotrop!
God fortsättning på julhelgen:)
#6 - 26 december 2006 09:14
Inte mycket lönt att svara eftersom det verkar som om du redan har bestämt dig och inte vill lyssna på de råd du får.
Sedan så borde du läsa igenom Viktiga regler och information om Zoopets forum
Speciellt
4/ Tydlig rubrik.
Massor av inlägg skrivs här på forumet och ingen hinner läsa alla. Det är därför viktigt att du i din rubrik tydligt anger vad frågan gäller så att den person som är insatt i ämnet lägger märke till din fråga - en otydlig rubrik som "Hjälp", "Fundersam" etc. minskar chansen till att du skall få ett bra svar.
6/ På ett ställe
Lägg enbart in ett och samma inlägg på ett ställe. Om samma inlägg läggs in på flera ställen kommer samtliga att tas bort.

Om du följer dessa regler så har du lättare att få svar.
#7 - 26 december 2006 11:59
Ok. Men jag har liksom haft några av dessa fiskar i samma akvarium innan och det har fubnkat :/ Men jag hittar på något. tack fr tipsen! :D
#8 - 26 december 2006 19:11
nilbrink skrev:
Ok. Men jag har liksom haft några av dessa fiskar i samma akvarium innan och det har fubnkat :/ Men jag hittar på något. tack fr tipsen! :D

Om du har provat innan och det har funkat... varför fråga om det funkar då?

Jag är inte så inne på det här med vilka som funkar ihop osv. Men som någon annan skrev; fisksoppa.

Att ha några få av många arter blir -väldigt- rörigt. Välj några få arter och kolla så att de funkar ihop och har samma krav på sin levnadsmiljö. Då får du fiskar som trivs.
#9 - 26 december 2006 19:33
Jag skrev att jag hade haft NÅGRA av dessa tillsammans. men nu har det löst sej... Tack ändå

Annons