Funkar de ihop?

#1 - 25 juli 2006 17:41
Har ett stående 54-liters kar som jag tänkte starta om på nytt inom en snar framtid. Har då tänkt ha en kamphane med några honor, 3-5 stycken. Och ett gäng neontetror. Kommer de fungera ihop eller kommer någon käkas?
#2 - 25 juli 2006 20:12
Det kommer (nästan garanterat) gå bra! Har själv haft den kombinationen i ett 54 liters fast med två kamphonor (och hane och neontetror). Hade även tre dvärgguramisar :)..
Lycka till!
#3 - 25 juli 2006 20:16
[quote=gickan_87]Har ett stående 54-liters kar som jag tänkte starta om på nytt inom en snar framtid. Har då tänkt ha en kamphane med några honor, 3-5 stycken. Och ett gäng neontetror. Kommer de fungera ihop eller kommer någon käkas?[/quote]Kan nästan bli för snyggt:D
#4 - 25 juli 2006 21:54
[QUOTE=gickan_87]Har ett stående 54-liters kar som jag tänkte starta om på nytt inom en snar framtid. Har då tänkt ha en kamphane med några honor, 3-5 stycken. Och ett gäng neontetror. Kommer de fungera ihop eller kommer någon käkas?[/QUOTE]

Jag är tveksam på att det kommer att funka med så många honor i 54 liter... 2 eller max 3 kanske, men inte fler.
#5 - 26 juli 2006 18:06
Varje gång jag har försökt att ha en kamphane tillsammans med honor så slutar det oftast med att hanen har sönderbitna fenor :S Det kanske bara är jag som har råkat få tag i elaka honor? Om jag var du skulle jag strunta i honorna och istället köpa fler neontretror.
Lycka till:)
#6 - 26 juli 2006 18:09
jag har ett lekpar av blå gurami och dom leker som tusan fasst hanen lägger inte skumbo kan nån ge mig tips

snälla svara :)
#7 - 26 juli 2006 18:34
[QUOTE=pennan93]jag har ett lekpar av blå gurami och dom leker som tusan fasst hanen lägger inte skumbo kan nån ge mig tips

snälla svara :)[/QUOTE]
Vad har detta med kampfiskar och neontetror att göra??
Kjell Fohrman
Administrator
#8 - 26 juli 2006 18:49
[quote=pennan93]jag har ett lekpar av blå gurami och dom leker som tusan fasst hanen lägger inte skumbo kan nån ge mig tips

snälla svara :)[/quote]
Det är bättre att du startar en egen tråd om du har några frågor
#9 - 26 juli 2006 19:12
Jag hade inga problm med min kamphane, hade fyra honor, så jag tror inte att det är något problem. Men det var i ett 200l så du ska kanske satsa på lite färre honor som batski sa. Annars tror jag att det kommer att bli jättesnyggt! Kamphanar är otroligt fina! Lycka till! // Mvh Anna
#10 - 26 juli 2006 19:17
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag har haft den kombinationen i ett 45 liters och det gick bra. Gott om gömställen med rötter och växter så eventuella jagade kan gömma sig så kommer det gå bra. Kampfiskar är ju ndivider, man har ju läst måååånga mardrömstrådar om rabiata hanar OCH honor. Testa så får du se, jag tror det kommer fungera kanonbra!![/COLOR][/FONT]

Annons