Tjena. Jag har ett 720 liters sydamerikanskt inspirerat akvarium stående, just nu med ~70-80 kardinaltetror, 7 scalarer, ett par fjärilsciklider, ett par kakaduaciklider, ett par pandaciklider, samt ett gäng pansarmalar o två ancistrusar.
Nu idag såg jag att det var en person på facebook som ville sälja tre diskusar, ett gäng scalarer och några malar, jag är på jakt efter lite mer scalarer så jag blev intresserad direkt, men nu har jag funderat lite o jag har alltid varit ruskigt sugen på att prova diskusar, tror ni de skulle funka i mitt kar?
Vattenvärdena var det ett tag sen jag kollade, men eftersom jag har torv under gruset o snuskigt mycket rötter i karet vet jag iaf att phet är lågt, o jag har inte plockat döda fiskar på väldigt länge, så nitrat fri hoppas jag att jag är.
Tror ni de skulle få plats rent utrymmesmässigt?
Vill inte diskusar ha väldigt bra cirkulation i karet, eller är det bara väldigt rent vatten de vill ha?
Jag har relativt stillastående vatten till vänster i akvariet just nu, har bara en pump som kör runt, en fluval fx5a. Skulle jag behöva öka på med en pump till isf, eller räcker det med att hänga ner en syresten i det hörnet där det står stilla så jag får mer cirkulation där?
Tacksam för svar!
Mvh Jocke