funderingar runt liming

#1 - 14 juli 2007 08:08
satt och funderade lite. fäster siliconet bättre på slipat glas eller är de ingen skillnad?
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 14 juli 2007 08:21
Det är väl ingen skillnad - däremot är det mindre risk för bristningar om glaset är slipat (men det är ju lätt att slipa till med ett sandpapper om det skulle vara oslipat).
#3 - 14 juli 2007 10:48
ja. de är nog ett bra skäl att slipa glaset. ska limma ihop en sump. fick glas jävligt billigt så därför ja undra
#4 - 14 juli 2007 11:16
Vad menar ni med slipa, rugga upp ytan?
#5 - 14 juli 2007 11:35
en oslipad kant på en glas skiva kan va väldigt vass. de är den kanten vi pratar om
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 14 juli 2007 12:08
JaXxS skrev:
en oslipad kant på en glas skiva kan va väldigt vass. de är den kanten vi pratar om

Dessutom så är det himla lätt att skära sig om kanterna är oslipade. På den tiden jag hade en himla massa akvarier och inte var så där noga med om täckglasen var slipade. Så var jag en kändis på sjukhuset efter alla de gånger de fick tråckla ihop mig:D
#7 - 15 juli 2007 17:20
haha. de låter som nåt ja skulle kunna råka ut för... dom mobbar mig på jobbet för jag gör illa mig hela tiden :D
#8 - 15 juli 2007 17:31
Dessutom så är det himla lätt att skära sig om kanterna är oslipade. På den tiden jag hade en himla massa akvarier och inte var så där noga med om täckglasen var slipade. Så var jag en kändis på sjukhuset efter alla de gånger de fick tråckla ihop mig:D

Ja jag har ett litet 32liters som är ett hemmabygge (inte av mig, köpt begagnat) men det var ju supervasst, jag har det som yngelkar och när jag höll på att pyssla med det och göra ordning det från början, skar jag mig på händerna 4ggr.. Hemskt med oslipade kanter! [:o]
#9 - 15 juli 2007 18:19
på tal om att slipa. går det att slipa ner nån mm elle två?

Annons