Jag har tröttnat lite på mitt kar när det inte går bra någon gång, fiskarna förökar sig inte så lätt som de gjort innan, fiskar dör, växter dör och ja de känns som allt går emot mig.
Nu när jag flyttar också kanske jag inte kommer att ha plats för karet, så undrar om ja kanske ska ställa av det ?
Hur länge bör det stå som längst (finns de någon minimum tid som de bör stå?) innan silikonet börjar torka.
Har ett kar hemma hos föräldrarna också som stått ett år tror ja.
Eller om ja ska sälja det, jag vet bara att jag ångrade mig väldigt mycket när jag sålde mitt gamla och skulle köpa ett nytt begagnat och de inte alls blev som jag tänkt (det som står hemma), och istället åkte och köpte ett nytt för 15 000, jag vet att när jag vill börja med fiskar igen kommer jag inte kunna lägga dem summorna, så därför kanske bäst att bara ställa av det ?
vad tycker ni ?
Kanske bäst att börja om ett par månader igen när man har haft en liten break och kanske då kan tycka det är kul igen och kanske kan sköta det lite bättre och kanske få lite yngel och sånt.
Bara det att den malen jag har, är väldigt stor, köpte den som liten.
Är även rädd om mina khuliålar. hade även ett par fina praktbotior som tyvärr dog.
Men undrar om man kanske kan ha ett lite mindre kar med bara malen och ålarna i, blir de dumt då ?
Eller ska man kanske ha ett par svärdbärare i också bara för balansen,
vet ju att ett mindre kar är svårare att sköta men ja eftersom jag inte får det här stora (250 liter) att gå bra så vet ja inte riktigt vasd ja ska göra
Någon som har någon ide ??
Eller om man ska försöka att göra en ordentlig nystart när jag flyttar, dock vet jag inte riktigt hur fiskarna kommer att klara av detta ?
är väldigt tveksam och fundersam någon som kan hjälpa mig.....